Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke undervurder den magiske virkningen av riktig trening, kosthold og søvn.

Er visst heller ikke unormalt at godt trente skuespillere som skal spille muskuløse karakterer har vektene på plass på settet. Tar en økt for å få opp diameteren litt :)

Som jo er helt ok, når det kreves for å få frem det visuelle som scenen krever.

Filmbransjen er uansett merkverdig. Om man slanker seg ihjel eller spiser seg fet venter det fort ros og Oscar, mens folk som viser en enorm disiplin og innsats og bygger opp mye muskulatur ofte blir offer for trangsyntes stigmatisering.

Det er tross alt lettere å spise seg feit enn å få kroppen til Brad Pitt i Troy, eller Chris Hemsworth i Thor.

Kroneksemplene Arnold Schwarzenegger og Sylvester Stallone er jo begge smartere enn 98% av filmkritikerne der ute og har prestert meget godt innen filmbransjen (ok, Arnolds skuespillerkvaliteter er ikke allverdens, men en dyktig politiker og forretningsmann). Stallone har levert både som skuespiller, regissør og manusforfatter, men blir ofte offer for kritikk jeg liker å karakterisere som hul, fordomsfull og lite gjennomtenkt. Som jo i og for seg er et snodig paradoks :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Irriterer meg over at jeg nettopp så førdokumenteran om filmen ''A Couple of Dicks''. Den så ganske bra ut, men nå har jeg desverre sett 87% av alle vitsene i filmen. Hva er poenge å vise så fuckings mye fra filmen i en promo-dok?

Bruce Willis og Tracy Morgan komboen ser ut til å funke da.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker et svar på noe her, og lurer på om noen har noe fornuftig å komme med :)

Inception; en film jeg fant svært fascinerende, og jeg gav den 9.5/10, da jeg synes filmen var herlig. Sikkert mange som er uenige. Men... det jeg ikke skjønner, er dette:

Votes Per. Rat.

932 1.6% 1

Hvordan er det det hele tatt mulig at 932 menneser av ca. 40 000 gir denne filmen en éner?!

Ikke nok med det. Blant top 1000 voters, er det hele 14,5% som gir denne filmen en éner.

Jeg synes det er helt vanvittig. At det er mulig. Kan nevne en drittfilm her, som kanskje noen har sett (som jeg ener er den verste filmen jeg noen gang har sett); Small Town Folk. Hvilken karakter skal da den filmen få?

Latterlig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker et svar på noe her, og lurer på om noen har noe fornuftig å komme med :)

Inception; en film jeg fant svært fascinerende, og jeg gav den 9.5/10, da jeg synes filmen var herlig. Sikkert mange som er uenige. Men... det jeg ikke skjønner, er dette:

Votes Per. Rat.

932 1.6% 1

Hvordan er det det hele tatt mulig at 932 menneser av ca. 40 000 gir denne filmen en éner?!

Ikke nok med det. Blant top 1000 voters, er det hele 14,5% som gir denne filmen en éner.

Jeg synes det er helt vanvittig. At det er mulig. Kan nevne en drittfilm her, som kanskje noen har sett (som jeg ener er den verste filmen jeg noen gang har sett); Small Town Folk. Hvilken karakter skal da den filmen få?

Latterlig i mine øyne.

Dette skjer hele tiden på imdb (alle filmer med mer enn 50 stemmer), og det er mange grunner til det. Folk synes den ikke fortejener karakteren og derfor setter den til 1 for å påvirke mer. Noen vil gå imot strømmen. Noen bare voter 1 for å få vota og dermed få være blant de top 1000 voterne. OSV OSV OSV.

Lenke til kommentar

Er jo uten alven og Keira denne gangen, om jeg har forstått riktig.

Likte Whedons "bekreftelse" på at Fillion er med i The Avengers.

"Nathan Fillion is Ant-Man," he said, adding, "unfortunately Ant-Man isn't really in the movie."

:wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Likte Whedons "bekreftelse" på at Fillion er med i The Avengers.

"Nathan Fillion is Ant-Man," he said, adding, "unfortunately Ant-Man isn't really in the movie."

:wee:

Hvordan kan de lage en Avengers film uten to av grunnstarterne egentlig?

Jeremy Renner er bekreftet som Hawkeye da,

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Når ble Penelope Cruz en onde? Hu er jo en fabelaktig skuespiller når hu først finner en film som kler henne. Almodovar vet iallefall hvordan hun skal bli instruert.

Nettopp derfor, jeg klarer ikke å se henne for meg i en slik type eventyr film som Pirates of the Caribbean, og jeg har slik sett ikke noe til overs for henne som skuespiller.

Lenke til kommentar

Ikke undervurder den magiske virkningen av riktig trening, kosthold og søvn.

Er visst heller ikke unormalt at godt trente skuespillere som skal spille muskuløse karakterer har vektene på plass på settet. Tar en økt for å få opp diameteren litt :)

Som jo er helt ok, når det kreves for å få frem det visuelle som scenen krever.

Filmbransjen er uansett merkverdig. Om man slanker seg ihjel eller spiser seg fet venter det fort ros og Oscar, mens folk som viser en enorm disiplin og innsats og bygger opp mye muskulatur ofte blir offer for trangsyntes stigmatisering.

Det er tross alt lettere å spise seg feit enn å få kroppen til Brad Pitt i Troy, eller Chris Hemsworth i Thor.

Kroneksemplene Arnold Schwarzenegger og Sylvester Stallone er jo begge smartere enn 98% av filmkritikerne der ute og har prestert meget godt innen filmbransjen (ok, Arnolds skuespillerkvaliteter er ikke allverdens, men en dyktig politiker og forretningsmann). Stallone har levert både som skuespiller, regissør og manusforfatter, men blir ofte offer for kritikk jeg liker å karakterisere som hul, fordomsfull og lite gjennomtenkt. Som jo i og for seg er et snodig paradoks :)

At de har vekter på settet for å få litt pump (pump gjør underverker i forhold til før trening) er nok ikke så rart som du sier nei.

Veldig enig i alt du sier, liker godt dine meninger om dette!

Tommel opp! :thumbup:

Arnold har hatt en merkelig karriere: Vunni Mr. Olympia 7 ganger, først 6 ganger så spilte han vell inn Conan, så en siste gang hvor han nærmest var der for tribute.

Så bli hardbarka actionfilm stjerne, men uten de største skuespilleregenskapene.

Deretter bli guvenør i California! Ikke mange som har hatt en så variert karriere!

Lenke til kommentar

Trenger raskt svar!! ^^

Tenkte og sette meg ned og se på en western film. Har faktisk aldri sett en western før, bortsett fra the villian med han bomsen.

Så kjøpte jeg butch chassidy and the sundance idag. Er det en typisk bra western film ? Sånn man skikkelig før følelsen av western. Tenker på theme osv.

Lenke til kommentar

Icheckmovies top 20 western :)

Il buono, il brutto, il cattivo.

1966 — a.k.a. The Good, the Bad and the Ugly

2

C'era una volta il West

1968 — a.k.a. Once Upon a Time in the West

3

The Treasure of the Sierra Madre

1948

4

The Wind

1928

5

Unforgiven

1992

6

Per qualche dollaro in più

1965 — a.k.a. For a Few Dollars More

7

High Noon

1952

8

No Country for Old Men

2007

9

The Gold Rush

1925

10

Butch Cassidy and the Sundance Kid

1969

11

The Ox-Bow Incident

1943 — a.k.a. Strange Incident

12

The Wild Bunch

1969

13

The Man Who Shot Liberty Valance

1962

14

The Searchers

1956

15

Rio Bravo

1959

16

Per un pugno di dollari

1964 — a.k.a. A Fistful of Dollars

17

Dances with Wolves

1990

18

Hud

1963

19

Bad Day at Black Rock

1955

20

3:10 to Yuma

2007

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...