Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Så nettopp slutten på Hawaii oslo. Hadde ikke fått med meg alt og lurer derfor på: Hvordan hadde det seg at "hovedpersonen" skiftet plass med han andre som "egentlig" ble påkjørt?

7272620[/snapback]

Etter min mening er denne filmen sammen med Elling og Flåklypa norges desidert beste filmer!

Selv tror jeg at Vidar og avisbud-jenta er engler. Vi ser i begynnelsen at Leon plukker opp en fjær på rommet sitt, vi ser også en fjær når Vidar dør...

Vidar og avisbud-jenta møter hverandre ved en benk, og en av dem uttaler: "Du er ikke den du utgir deg som du", hvorav den andre svarer noe ala. "Ikke du heller" Vi har jo også dette momentet at Vidar kan se hva som skjer i fremtiden via drømmene sine...

 

Så jeg tror at Vidar hadde evnen til å ta Leons plass i påkjørselen, og forhindre Leons død. Mener å huske at vi ser et glimt av scooteren som faller, dette kan være fordi Vidar har "flydd" avgårde og havnet foran ambulansen, og derfor detter scooteren ned. Ikke helt sikker her enda, men det er ivertfall slik jeg tolker det.

 

Hadde vært fint å høre andres meninger rundt denne slutten, og filmen generellt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var heldig og fikk sett Borat denne helgen i København, og må bare si at det er en av de beste komediene jeg har sett. Den slår Clerks 2 som årets komedie, det er det ingen tvil om. Jeg lo så mye at jeg mistet pusten og magen gjorde vondt. En fantastisk film, og at Baron klarer å holde karakteren gjennom dette er faen et under. Anbefales på det varmeste til alle.

Lenke til kommentar

Da var billett skaffet til den første visningen av Pans labyrint (åpningen av årets Oslo Internasjonale Filmfestival), og også film nummer to på torsdag, Lonely Hearts (basert på samme sanne historie som/remake av The Honeymoon Killers).

Så vidt jeg forstod var det lagt ut rundt 70 billetter til torsdagens visning av Pans labyrint, og rundt 60 igjen da jeg var og hentet.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Var heldig og fikk sett Borat denne helgen i København, og må bare si at det er en av de beste komediene jeg har sett. Den slår Clerks 2 som årets komedie, det er det ingen tvil om. Jeg lo så mye at jeg mistet pusten og magen gjorde vondt. En fantastisk film, og at Baron klarer å holde karakteren gjennom dette er faen et under. Anbefales på det varmeste til alle.

Gleder meg bare jeg. Jeg som har så lett for å le, ja, kommer rett og slett å slett til ligge nede hele tiden på den filmen. :!:

Lenke til kommentar
vet dere om et sted på nett hvor man kan se norsk film via nett.. vet d koster 50 60 kr pr. film. ogsånt.. men husker ikke siden.. noen som kan hjelpe meg?

7280504[/snapback]

CDON tilbydde vel noe slikt?

 

Japp, gå under bredbåndsfilm på den horizontale menyen.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
L@sse; jeg svarte deg på forrige side. ;)

7280527[/snapback]

Ja, jeg så det. Det du sier er jo dine meninger, og de er det litt meningsløst å si imot (som visse andre spam-brukere gjør). :wee:

 

Når det er sagt, så mener jeg stort sett det samme som deg angående The Departed, men jeg syns også at Snakes on a Plane er "der oppe". Det blir i grunn litt vanskelig å sammenligne to så vidt forskjellige filmer; den ene et gangsteractiondrama, den andre en hjernedød skrekkactionkomedie. Jeg syns uansett begge, i hver sin sjanger, briljerer. :)

Lenke til kommentar
Så nettopp slutten på Hawaii oslo. Hadde ikke fått med meg alt og lurer derfor på: Hvordan hadde det seg at "hovedpersonen" skiftet plass med han andre som "egentlig" ble påkjørt?

7272620[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Så jeg tror at Vidar hadde evnen til å ta Leons plass i påkjørselen, og forhindre Leons død. Mener å huske at vi ser et glimt av scooteren som faller, dette kan være fordi Vidar har "flydd" avgårde og havnet foran ambulansen, og derfor detter scooteren ned. Ikke helt sikker her enda, men det er ivertfall slik jeg tolker det.

Hadde vært fint å høre andres meninger rundt denne slutten, og filmen generellt :thumbup:

7275582[/snapback]

Såvidt jeg husker var starten av filmen en drøm som han Vidar hadde, der han så en annen på den plassen han selv skulle ta (er vag med vilje, vil spoile minst mulig). Grunnen til at Vidar endte opp der, og at han så Leon der i drømmen, var fordi at Vidar selv løp unna det skumle og ukjente, sånn som Leon. Leon var et symbol for Vidar. Men nå bare tar jeg det etter hukommelsen, så filmen sist da den var på kino.

Lenke til kommentar
Noen som vet noe om DVD-release på The Departed btw?

7284431[/snapback]

 

Har ikke sett noen slippdato på DVD ennå, men i løpet av en tre månders tid så burde mye være gjort...

7287048[/snapback]

The Departed er faktisk ute allerede, lovlig, i Russland, men da trolig med "tvungne" russiske undertekster når man velger originalt lydspor.

Det er ganske vanlig at man i Russland gir ut filmer (også utenlandske) nesten samtidig med kino-release, for å unngå piratutgaver filmet fra salen/overført fra et print av maskinist. De fleste av disse utgavene har svært bra bilde, men altså "tvungne" undertekster (mulig noen har dem brent inn på printet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...