Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget i det å reagere på at man går på kino alene, noen drar dit for å se på film og ikke for å sitte å prate under hele jævla filmen :mad:

Det kan da være sosialt uten at man prater med de andre under selve filmen. Bare det at man vet at man har opplevd noe hyggelig, og alle har opplevd det samme gir jo en god følelse i seg selv.

Men uansett så synes jeg det er helt greit å dra på kino alene.

Lenke til kommentar

Det blir alenetur ja. Jeg drar aldri på kino alene, og er enig i at det sosiale er en viktig del av det å gå på kino. Men det skjedde det samme i år som for to år siden, alle er enten på ferie eller jobber. Inception er en film jeg vil se i dag så da drar jeg lett alene ;)

Lenke til kommentar

Så en film i går som heter Repomen med Jude Law og Forreste Whitaker. Synes hele historien var skikkelig fasinerende, men så liker jeg også sci-fi. Selve filmen kunen gjort litt mer ut av seg..selv med bra action så var den litt tamm.

Satt med samme følelse. Er selv en scifi elsker, og følte i grunn at de kunne gjort mye mer ut av den.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer å gå på kino alene, jeg er der for å se filmen, ikke noe annet. Skal jeg være sosial vet jeg hvor jeg finner det og. På kino går jeg for å nyte en film, ikke for å prate.

Husker når jeg var å skulle se Hellboy 2. Filmen gikk slik sett ganske seint, vel rundt kl 10, og det var en fredag. Så det endte med at jeg fikk hele kinosalen for meg selv. Den beste kino opplevelsen jeg har vært med på, ingen som sparker i setet bak meg, ingen som sitter å knotter på mobilen eller prater i den, ingen som sitter å prater under hele filme. Bare meg, et helvette stort lerret, snop og filmen. Skulle ønske jeg kunne være like heldig flere ganger.

Lenke til kommentar

Å gå på kino alene er ikke meg imot, men er lenge siden nå.

Var forøvrig på kino i går og så Shrek 4, den reddet vel æren til filmserien. Selv om den var traurig første halvdel.

Forøvrig prøvde jeg å kjøpe Kulturo.no-domenet, men fått foreløpig nei. Litt kjipt, men det kan være mulig i fremtiden. Evt. starter Edda opp igjen siden, uansett utfall ville det jo vært fint å få igang igjen siden.

Lenke til kommentar

Den er savnet.

Forresten, når jeg ser folk alene på kino tenker jeg bare at personen sikkert er veldig interessert i film. Får uansett ikke til å gå på kino alene, har gjort det en gang på en film jeg måtte se i forbindelse med skolearbeid.

Lenke til kommentar

Kulturforumet vårt er jo fortsatt ganske så aktivt. Om det ikke blir Kulturo fyrer jeg i hvert fall i gang en annen kulturside når det blir mer tid. I hvert fall planen.

Når man ser på alle de gode bidragene på forumet så skal det jo ikke akkurat være vanskelig å finne ildsjeler som vil bidra til å lage en knall side.

Lenke til kommentar

Det ble 15:00 visningen av Inception på Prinsen gitt. Ble spesielt imponert over Nolans stødige hånd over flerfoldige drømmenivåer med forskjellige tidsperspektiver, og hvordan han har klart å konstruere selve heistet så det føles som 10 minutter mens det vel egentlig var nesten halvannen time(Fint med tanke på plotet?)

For min del kunne filmen streng tatt vært en halvtime lenger. Jeg føler alle karakterer utenom Leo kunne trengt mer back-story, de ble litt vel grunne og overfladiske karakterer.

Men for all del, filmen var konge, og at jeg ville at den skulle være lenger er vel egentlig ett godt tegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...