Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Jeg tenkte ikke på bildekvaliteten, men jeg bare ser for meg at det er en stilfull film av en eller annen grunn, og ergo gir en bedre opplevelse på blu-ray. Har da fått med meg at kvaliteten på bilde og lyd er bedre på BR enn på DVD :p

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Hvorfor er stemmene alltid i "fortfilm" på gamle dokumentarsnutter på NRK? Hører det på gamle opptak fra krigen i USA også. Hvis svaret er "fordi det ER fortfilm" følger jeg opp med hvorfor er det alltid fortfilm?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvorfor er stemmene alltid i "fortfilm" på gamle dokumentarsnutter på NRK? Hører det på gamle opptak fra krigen i USA også. Hvis svaret er "fordi det ER fortfilm" følger jeg opp med hvorfor er det alltid fortfilm?

Kunne du funnet et eksempel på jewtube?

 

Kanskje de snakket fort før i tida. Da selvfølgelig på grunn av all snerken som lå omkring.

Lenke til kommentar

Om bildekvaliteten løfta filmen opp var vel det jeg lurte på, litt dårlig formulering..

 

Zodiac er filma digitalt, det vil vel gjera føremunen BD har andsynes DVD større enn ved overføring frå film til digitalt medium. Altså, med tanke på måte filmen er skoten på er det sannsynleg nærare intensjonane til regissøren med BD enn DVD.

 

Så, det er eit poeng med spørsmålet ditt, men kanskje ikkje eit veldig stort ;)

Lenke til kommentar

Om bildekvaliteten løfta filmen opp var vel det jeg lurte på, litt dårlig formulering..

 

Zodiac er filma digitalt, det vil vel gjera føremunen BD har andsynes DVD større enn ved overføring frå film til digitalt medium. Altså, med tanke på måte filmen er skoten på er det sannsynleg nærare intensjonane til regissøren med BD enn DVD.

 

Så, det er eit poeng med spørsmålet ditt, men kanskje ikkje eit veldig stort ;)

Har vanligvis null problemer med nynorsk, men disse to ordene måtte jeg faktisk google.

 

Forøvrig så jeg Director's Cut på BD av nevnte film for ikke spesielt lenge siden. Tror den hadde lidd av kvalitetstapet til DVD.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Skal jeg se Inland Empire, Paranoid Park, A Scanner Darkly, Punch-Drunk Love, Zombies of Mass Destruction, eller Dear John ikveld? Tror jeg kan slå til med 2-3 stk siden det er ferie :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...