Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hvorfor Sunshine ikke ble helgens kinoanbefaling av Kulturo forrige uke. I stedet ble det Perfect Stranger (?).

8433685[/snapback]

Fordi Sunshine fikk 2?

Når jeg tenker meg om så fikk vel Perfect Stranger også 2. :p

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter med Invelos DVD Profiler om dagen? Jeg kommer ikke inn på siden dems, jeg får ikke sett min egen, eller andres online collection, og jeg får ikke lastet inn nye filmer i profileren på PC-en.

Er det flere med tilsvarene problemer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg har hørt en del om Ugetsu (1953) og Kwaidan (1964). Er disse noe for meg hvis jeg likte Onibaba (1964)?

Lenke til kommentar
Jeg har hørt en del om Ugetsu (1953) og Kwaidan (1964). Er disse noe for meg hvis jeg likte Onibaba (1964)?

8437165[/snapback]

Uten å ville garantere det vil jeg tro det (vil ikke si at noen av dem egentlig ligner på Onibaba), begge er flotte filmer som kommer med mine beste anbefalinger.Personlig ville jeg nok startet med Kwaidan.

Sørg for at du kjøper den britiske Eureka/Masters of Cinema-utgaven av Kwaidan, og ikke Criterion-utgivelsen.

Tror du finner den billigst på Amazon UK (foreslår du går gjennom link'en til DVD Beaver, de trenger de ørene de får for det, og du taper jo ikke noe).

Criterions Ugetsu er svært god.

Ad DVD Profiler 3 og Invelos: Har hatt problemer med å få kontakt med serveren deres i rundt en uke, både via programmet og nett-samlinga, men slik var det jo for et par år siden med intervocative rundt da P2 ble sluppet også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

8437165[/snapback]

Uten å ville garantere det vil jeg tro det (vil ikke si at noen av dem egentlig ligner på Onibaba), begge er flotte filmer som kommer med mine beste anbefalinger.Personlig ville jeg nok startet med Kwaidan.

Sørg for at du kjøper den britiske Eureka/Masters of Cinema-utgaven av Kwaidan, og ikke Criterion-utgivelsen.

Tror du finner den billigst på Amazon UK (foreslår du går gjennom link'en til DVD Beaver, de trenger de ørene de får for det, og du taper jo ikke noe).

Criterions Ugetsu er svært god.

...

8437353[/snapback]

Takker og bukker. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Sunshine ikke ble helgens kinoanbefaling av Kulturo forrige uke. I stedet ble det Perfect Stranger (?).

8433685[/snapback]

Fordi Sunshine fikk 2?

8434593[/snapback]

Begynner å lure på om det bare er jeg som ikke setter meg ned for å kynisk overanalysere alt ved en film jeg skal se. Virker som at alle andre reagerer på at "regissøren er pretensiøs" og "filmen tar seg selv for alvorlig" osv. Folk må lære seg å bli underholdt. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...