Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper så virkelig at de faktisk klarer å avslutte Harry Potter serien med verdighet, de siste filmene gikk bare nedenom og hjem, med Prisoner of Azkaban som den desidert beste av dem i mine øyne. Håper virkelig at de klarer å gjøre en episk og fenomenal avslutning på serien.

Lenke til kommentar

Dessverre er trailere mange ganger "epic" mens i realiteten inneholder de mange ting som ikke er i filmen engang. Jeg stoler ikke på trailerne lengere av den grunn.

Hvem som står i fronten av Hogwarts expressen? Sikkert en Death Eater, men kan ikke huske at Hogwarts expressen engang var med i siste boken annet enn helt i slutten.

Lenke til kommentar

Hater å innrømme det men Spirited Away var virkelig en skuffende opplevelse. Modig og intelligent i sine metaforer, men samtidig utrolig frustrerende og masete. Ikke min type film gitt.

Wow, that's a first tror jeg... Jeg er interessert i å høre hva du følte var frustrerende og masete. Hvordan vil du sammenlikne den med andre Ghibli/Miyazaki-filmer forresten?
Lenke til kommentar

Hater å innrømme det men Spirited Away var virkelig en skuffende opplevelse. Modig og intelligent i sine metaforer, men samtidig utrolig frustrerende og masete. Ikke min type film gitt.

Wow, that's a first tror jeg... Jeg er interessert i å høre hva du følte var frustrerende og masete. Hvordan vil du sammenlikne den med andre Ghibli/Miyazaki-filmer forresten?

Jeg har kun sett Min nabo Totoro som jeg likte bedre da den var noe mer nøktern og søt. Spirited Away skal visstnok være proppet av metaforer rettet imot religion og det japanske samfunnet, noe som i grunn går meg hus forbi. Sådan er det jo en "smart" film, men det var for min del en film det var håpløst å relatere seg til. Bisarre og erke-japanske karakterer og et plot som var vanskelig å fange opp. Det var rett og slett en veldig frustrerende film å se. Ikke klarte jeg å følge noen tråder, ei satt jeg med en tanke gjennom store deler av filmen - hvordan kan dette virkelig appellere til større masser utenfor Japan?

Dog, jeg har litt mer tro på Grave of the Fireflies og håper den skal være litt mer nedtonet og universell enn hvordan jeg opplevde Spirited Away.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Dog, jeg har litt mer tro på Grave of the Fireflies og håper den skal være litt mer nedtonet og universell enn hvordan jeg opplevde Spirited Away.

Grave of the Fireflies er den japanske animasjonsfilmen eg har likt best etter Akira. Og eg deler synspunkta dine på Totoro og Chihiro.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp den nye traileren til Let Me In, nyinnspillingen til Let the Right One In. Det var ikke noe å skryte over. Det var blitt en mere "hollywood skrekk" film. Dessuten var det en god del scener som var filmet rett av orginal scenene. Hele filmen blir sikker ganske lik også med tanke på scenene.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp den nye traileren til Let Me In, nyinnspillingen til Let the Right One In. Det var ikke noe å skryte over. Det var blitt en mere "hollywood skrekk" film. Dessuten var det en god del scener som var filmet rett av orginal scenene. Hele filmen blir sikker ganske lik også med tanke på scenene.

Jeg er litt usikker på om du klager på at den er for ulik originalen eller for lik originalen. Men det er gjerne problemet med en remake - det er vanskelig å vurdere den for det den er og ikke det man vet at den kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...