Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=AhKnEo9ZyEs

 

Kellys Helter 40 år i dag....fy fanden for en film & for en cast : Eastwood , Savalas & Sutherland :D

 

Oddball : Always with them negative waves !

 

(oddball betyr pussig skrue.....lol !!!)

 

Hehe, mao. en bra beskrivelse på deg altså... ;)

 

Brian G. Hutton har vel 2 av de beste krigsaction filmene på samvittigheten kan man vel trygt si!

Lenke til kommentar

De er filmet digitalt (DV) i stedet for med film. Personlig har jeg ikke noe til overs for teknologien slik den ser ut i dag, men det er ofte den beste løsningen hvis filmen er effekttung (300, Sin City, The Spirit).

 

Jeg innså nå at alle eksemplene mine var Frank Miller-konsepter. Stilig.

Liker du ikke look'en på noen av disse filmene? Zodiac ble jeg overrasket over i grunn.

Lenke til kommentar

De er filmet digitalt (DV) i stedet for med film. Personlig har jeg ikke noe til overs for teknologien slik den ser ut i dag, men det er ofte den beste løsningen hvis filmen er effekttung (300, Sin City, The Spirit).

 

Jeg innså nå at alle eksemplene mine var Frank Miller-konsepter. Stilig.

 

Er ganske sikker på at 300 er skutt på 35mm.

Lenke til kommentar

De er filmet digitalt (DV) i stedet for med film. Personlig har jeg ikke noe til overs for teknologien slik den ser ut i dag, men det er ofte den beste løsningen hvis filmen er effekttung (300, Sin City, The Spirit).

 

Jeg innså nå at alle eksemplene mine var Frank Miller-konsepter. Stilig.

Liker du ikke look'en på noen av disse filmene? Zodiac ble jeg overrasket over i grunn.

Michael Mann var veldig bevisst, spesielt med Collateral, på å ikke forsøke å gi videoen film-looken i post. Av de jeg har sett på den listen har vi Cloverfield/District 9/28 days later.. (som passer til den stilen, for obvious reasons), Benjamin Button (som også er filmet med film, så det er vanskelig å si når det er det ene eller andre) og The Informant!/Jumper/Knowing (alle med Red One, som jeg tror gir et annet resultat, da jeg ikke la merke til det med noen av delene).

 

Det eneste jeg ikke forstår er Zodiac, da jeg ikke reagerte spesielt på den da jeg så den. Det var nok et par øyeblikk, spesielt hvor både kamera og folk beveger seg, hvor man ser at det er den småekle "hjemmelaget"-looken, men ellers var den helt greit. Det til sammenligning med Public Enemies, som jeg bare slo av fordi den var så lite pen. Rart hvilke pet peeves man har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...