Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig sterk motstander av romantiske komedier osv., kanskje mye på grunn av skuespillere som Hugh Grant... Må vurdere sterkt om jeg skal se den, men når jeg finner den på blu-ray på harddisken blir det vel gjerne til det.

Det er flere typer romantiske komedier - blant dem Hugh Grant-filmer og den typiske amerikanske "hvit plakat med mann og kvinne på hver sin side, hvor mannen gjerne lener seg mot damen og smiler". 500 Days of Summer, Garden State, Lost in Translation, Eternal Sunshine og An Education er filmer som deler navn med disse klissefilmene, men ikke stort annet. Romanse, når det er skikkelig gjennomført, kan være en fantastisk sjanger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Haisommer 35 år.....hvor blir det av alle åra ?!

 

"I can do anything I want.....I'm the chief of police !"

 

RIP :

 

kaptein Quint

Amity borgermester

Peter Benchley

Chief Brody

Lenke til kommentar

Jeg har lenge foretrukket sub over dub. Selv når jeg bare leste teksten uten å egentlig skjønne så mye av hva de sa, rett og slett pga kvaliteten. Det skal nok sies at det på den tiden kun gjaldt "live"-filmer og ikke animasjonsfilmer. Nå er filmopplevelsen så godt som ødelagt av en norsk dub. Jeg har sett noen få unntak som funker på norsk, men de er sjeldne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Gleder meg som en unge til Toy Story 3. Er vel den jeg gleder meg mest til, ved siden av Inception, iår.

 

Hvilken av disse skal jeg se idag? Tror jeg rekker 2 av de.

  • Knocked Up
  • Thelma and Louise
  • Misery
  • Strings
  • Shakespear in Love

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...