Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

nei da, noe av det kule med denne tråden er jo at den noen ganger går total offtopic, men det styres jo altid tilbake etter en stund når diskusjonen er over.

 

SEALs er SEALs, marinejegere er marinejegere, du gjør samme jobben og trener på det samme, men de er fremdeles ikke det samme.

 

og ja DELTA ruler alle!! :D

8431587[/snapback]

 

 

Mente bare at den korrekte OVERSETTELSEN fra SEALs er "marinejegere" og ikke marinesoldater. Ikke noe annet :)

 

Men nå slutter jeg å prate om dette, feil tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Mente bare at den korrekte OVERSETTELSEN fra SEALs er "marinejegere" og ikke marinesoldater. Ikke noe annet :)

 

Men nå slutter jeg å prate om dette, feil tråd.

8431637[/snapback]

 

Det finnes ikke en korrekt oversettelse, men marinesoldater stemmer bedre enn marinejegere.

Lenke til kommentar
Mente bare at den korrekte OVERSETTELSEN fra SEALs er "marinejegere" og ikke marinesoldater. Ikke noe annet :)

 

Men nå slutter jeg å prate om dette, feil tråd.

8431637[/snapback]

 

Det finnes ikke en korrekt oversettelse, men marinesoldater stemmer bedre enn marinejegere.

8431903[/snapback]

 

 

Jeg er uenig.

Lenke til kommentar

Peke-kløende fingre leter febrilsk etter syndebukker og Oldboy er nå under lupen. Jeg elsker denne prosessen. Var jo massemordere før i tida og. Báthory Erzsébet hadde neppe DVD-spiller, for å si det sånn.

 

På den annen side kan jeg godt skjønne frustrasjonen om hun faktisk hadde det.

Lenke til kommentar
Peke-kløende fingre leter febrilsk etter syndebukker og Oldboy er nå under lupen. Jeg elsker denne prosessen. Var jo massemordere før i tida og. Báthory Erzsébet hadde neppe DVD-spiller, for å si det sånn.

 

På den annen side kan jeg godt skjønne frustrasjonen om hun faktisk hadde det.

8432569[/snapback]

Ganske sikker på at hverken Gacy eller Bundy hadde det heller.
Lenke til kommentar

Sunshine:

 

Denne filmen er helt ekstrem! Den var en estetisk opplevelse av dimensjoner, heller en slags abstrakt kraft enn en filmopplevelse. Et av tidenes største mindfuck (den positive versjonen). Jeg føler at jeg ikke kan helt beskrive den med ord, den må bare oppleves. Jeg skjønner heller ikke helt hvordan et menneskesinn kan lage noe sånt, i hvertfall ikke forestille seg det som en visjon. Den går fra å være en ekstremt bra, realistisk sci-fi, til noe som går 2001 en høy gang. Den er bedre enn 2001, bedre enn alle filmene som prøver på det samme som den gjør. Helt sinnsykt! Som en skribent/amatørdikter/amatørforfatter synes jeg det er helt ufattelig hva denne filmen klarer å uttrykke, og den opplevelsen den er!

 

*utslitt*

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
og ja DELTA ruler alle!!

 

Pfft FSK über alles.

8432859[/snapback]

 

Hehe. FSK har et opptak som tilsvarer en brøkdel av MJK sitt. Men NÅ må jeg holde kjeft.

Lenke til kommentar

Skal sjekke ut Navy SEALS-filmen. Den får ræva kritikk fra de som forventer et kjærlighetsdrama eller whatever, mens folk som digger hjernedød gung-ho-amerika-er-best action får det de vil ha. Ala Delta Force. Så jeg kommer sikkert til å kose meg. Selv om jeg bare vil tenke Hot Shots når jeg ser Charlie Sheen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...