Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg lærte av kunstlæreren at det dere definerer som metafilm er postmodernisme innenfor kunstformen. Er da metafilm et produkt av postmodernismen? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Etter det jeg har lest i tråden virker det sånn ja. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Hei er usikker om jeg kan ta det i denne tråden,tenkte at det er bedre enn å lage ny tråd, men jeg prøver meg: Er det noen her som vet om det går an å få tak i Ed Gein med norsk tekst.Har lett overalt etter denne filmen, men finner ingen med norsk tekst.Jeg fant denne her på Play.com,men skulle helst vært i enn Nordisk nettbutikk. Ed Gein Endret 19. april 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Lurer på hvilke scener. Sikkert hammerscenen i gangen. Er en stund siden jeg så Oldboy, men det var vel ikke akkurat en hyppig bruk av skytevåpen i den filmen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Lurer på hvilke scener. Sikkert hammerscenen i gangen. Er en stund siden jeg så Oldboy, men det var vel ikke akkurat en hyppig bruk av skytevåpen i den filmen. 8421466[/snapback] Jeg tror de tenker mer på scenen hvor han spiser en blekksprut. Seriøst, har de sett filmen, eller baserer de det på coveret? Jaja, greit at det ikke er Hollywood som får gjennomgå denne gangen. ^^ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ja, for det er så mange forskjellige måter å sette en pistol til tinninga. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Om de snakker engelsk i filmen sin city? veldigt dumt spørsmål men får ikke hjelpe Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Lurer på hvilke scener. Sikkert hammerscenen i gangen. Er en stund siden jeg så Oldboy, men det var vel ikke akkurat en hyppig bruk av skytevåpen i den filmen. 8421466[/snapback] De måtte jo finne ut en måte å skylde det på en film eller et spill. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Metafilm er i mine øyne filmer a là C'est arrivé près de chez vous / Man Bites Dog. Scream er bare en slasherfilm som følger den klassiske oppskriften for sjangeren. De aller fleste slasher/splatterfilmene deler mange fellestrekk med metafilmer for å bidra med litt comic relief for publikum. Men, men. Jeg har egentlig ingenting å backe dette opp med da jeg ikke har noen teoretisk utdannelse innenfor filmfaget. Jeg sier det bare slik jeg ser det. 8419074[/snapback] Njaa, C'est arrivé près de chez vous/Man Bites Dog ligger vel nærmere 'cinéma vérité' enn metafilm, vil jeg si. Metafilm er vel ikke sjangerbegrenset, og splatter-/slashergenren er nok bevisst valgt av Craven for å å fremme metakonseptet i enda lettere grad, enn hva han kunne gjort via en vanlig 'skrekkfilm'. Jeg er enig i fellestrekkene sjangrene har, men Scream trår over en rimelig synlig linje hvor det går fra referanser til selvrefererende pjatt. Det er en selvrefererende film om film, og rollefigurene referere til seg selv som filmfigurer. Det er da meta? Ditto, men trenger da ikke utdannelse innen film for å kunne si sin mening om og rundt det. Var det hinting til at jeg var en smule uberettiget bastant, skal jeg ta det til meg. Jeg lærte av kunstlæreren at det dere definerer som metafilm er postmodernisme innenfor kunstformen. Er da metafilm et produkt av postmodernismen? Postmodernismen er et utrolig bredt begrep, men metafilm faller innenfor det, slik jeg har forstått det, ja... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det måtte jo komme, godt de finner noe å legge skylden på. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 I går leste jeg at den godeste Dr. Phil og hyper advokaten la skylden på voldelige tv-spill, og i dag er det Oldboy. Hvordan i allverden kan de dra konklusjonen at han hadde sett filmen mange ganger? Satt de sammen med ham? De gikk vel gjennom en rekke sør-koreanske filmer og fant den de likte best og skyldte på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hehehehe, fikk akkurat en artig film tilsendt av en kompis. Cartoon All Stars to the Rescue Hvis du noen gang har hatt lyst til å se Ole brum, Snurre sprett, Alf, ole, dole, doffen og Michelangelo +++ uttale seg om Crack og Hasj er dette sjansen din. Filmskaperene har til og med fått med seg Bush Sr. :!: --- @Synd med Oldboygreiene, selv om jeg synes vår alles kjære Jack Thompsons uttalelser var hakket mer ekstreme. http://jackthompsonisadouche.ytmnd.com/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hehehehe, fikk akkurat en artig film tilsendt av en kompis. Cartoon All Stars to the Rescue Hvis du noen gang har hatt lyst til å se Ole brum, Snurre sprett, Alf, ole, dole, doffen og Michelangelo +++ uttale seg om Crack og Hasj er dette sjansen din. Filmskaperene har til og med fått med seg Bush Sr. :!: --- @Synd med Oldboygreiene, selv om jeg synes vår alles kjære Jack Thompsons uttalelser var hakket mer ekstreme. http://jackthompsonisadouche.ytmnd.com/ 8422238[/snapback] OMFG!! bare av å se den saken fikk jeg lyst til å fyre opp litt crack Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ettersom jeg er sjuk i dag og det ikke går en dritt spennende på TV, må jeg nesten fyre opp en film. Det eneste jeg har å by på som jeg ikke har sett er The Good Sheperd og Star Wars: Episode 2. Hva velger jeg? Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg ville nok valgt The Good Sheperd, selv om jeg ikke har sett Star Wars ep.2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 vel, hvis valget står mellom en av de nye SW filmene og noen som helst annen film, vill jeg valg noen som helst annen film Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) For all del, se The Good Shepherd. Mens du holder på kan du brenne Star Wars Episode 2-DVDen mens du lager deg noe mat. Endret 19. april 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hva syntes dere om The Illusionist? jeg satt og tenkte på og bestille den men ville vite hva dere syntes først Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) The Illusionist er grei den, men The Prestige eier den på absolutt alle plan. Edit: Faen, The Good Sheperd er altfor lang for formen min. Og Star Wars orker jeg ikke, 1'ern var under middels. Endret 19. april 2007 av AngryPolarBear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå