Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

20 July og ser det ut som datoen er satt, lurer på om dette er en av de 20 filmene som de fikk gjennom med IMAX i løpet av 2012-2013 perioden.

 

In other, not so good news

 

JJ Abrams snakket lenge om å bringe King's episke bokserie The dark tower til TV serie, men dessverre var det bare en optioned property og den har nå gått tilbake til King, som har gitt rettighetene til Ron Howard, Brian Grazer og Akiva Goldsman, ingen av dem har noe meritter å vise til. Planen er vistnok fremdeles å holde de som TV serie.

 

Så om dere vil ha meg unnskyldt skal jeg gå å finne meg en liten buske å dingle fra i noen timer for dette er virkelig deprimerende nyheter. Hadde virkelig sett frem til at Abrams skulle takle dette, og faktisk sett potensialet til at dette og kunne blitt bra, men, neida. Får inderlig håpe at dette og faller i fisk, og at King planter rævva godt nedpå rettighetene til noen faktisk sverger på tro og ære og tar han med i gamet når de lager film av dette. For tror faktisk at de bøkene vil passe fint som 7 filmer, et par av dem faktisk opp mot 3 timer. Screw IMAX og 3D, gi meg en virkelig verdig tilpassning av The Dark Tower....

 

Frustrerende kilde

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte tegneserieboka "Arkham Asylum - A serious house on serious earth" (1989) igår, er vel mye der handlinga i det siste spillet er hentet. Kort sagt, Jokern og alle de gamle erkefiendene til Batman (inkludert Mad Hatter) tar over Arkham Asylum og tar staffet til fange, og kommer med masse rare krav, alt fra klær og møbler til mannekengdukker. Men det siste og endelige kravet er, "We want The Batman to join us, where he belongs". Ellers begynner de å drepe de ansatte.

Og han er rett og slett redd for at han skal bli et monster som de andre der inne er. Han har jo mere til felles med monsterskurkene der enn vanlige folk på utsiden, så han går gjennom endel heavy sjelegransking.

Fantastisk maleri-aktig tegnestil også, og denne Jokern har ingenting tilfelles med Heath Ledger :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dr Strangelove var en gedigen snoozefest , gi meg 2001 i stedet any day :)

 

Jeg driter i grunn om 2001 er likt eller ei , min underholdning teller mest til slutt.

Lenke til kommentar

Dr Strangelove var en gedigen snoozefest

 

Som Dotten ville sagt det: "Du vil se annerledes på det når du blir eldre og får ansvar for noen små. Jeg så den sammen med barna mine og selv om de ikke forsto så mye, har jeg aldri følt et så stort samhold med dem enn siden vi så på den Michael Jackson-DVD-en sammen."

Lenke til kommentar

Film 1 kommer i 2012 og film 2 i 2013 om jeg har skjønt rapportern fra WB korrekt. Kilde

 

Den kommer da i alle fall, så det er bare å smøre seg med tålamod. Men er lenge å vente.

 

Er jo rykter om finansielle problemer, så 100% sikker på at vi faktisk får filmene tror jeg ikke vi kan være.

 

You like, Dotten?

 

Ikke ille, skrevet litt her om at Thor er en særdeles lovende film, men også litt skremmende: http://flagglima.com/?p=183

 

 

Som Dotten ville sagt det: "Du vil se annerledes på det når du blir eldre og får ansvar for noen små. Jeg så den sammen med barna mine og selv om de ikke forsto så mye, har jeg aldri følt et så stort samhold med dem enn siden vi så på den Michael Jackson-DVD-en sammen."

 

Herlig stråmann :wee:

 

Et åpent sinn får man ikke før man klarer å veksle mellom å være drittunge og en inkarnasjon av Bergman. Man trenger altså både unger og bestefar rundt seg.

 

Mest av alt trenger man bøttevis med forumbrukere.

 

Med mindre man er gutt på 20, da er det eneste man vet at man vet alt og at Sokrates kan ta seg en bolle. Og ikke våg å generaliser en ung mann, slikt er forbeholdt unge kvinner!

 

I motsetning til kvinner tar ytringer seg litt bedre ut uten sminke. Det samme går for film, som jo gjør at Kubrick er elsk. Han fordummer ikke filmene sine, slik som visse andre.

 

At jeg kjeder meg gjennom 2001 er fordi det er noe galt med meg, uten tvil. Det har jeg visst siden første gang jeg sovnet til den. Mens andre filmer jeg misliker mest er grunnet mitt enorme intellekt, er 2001 en film som er min bitre nemesis. Jeg skal beseiere den og jeg skal få meg til å elske den, koste hva det koste vil.

 

Jeg må bare bli eldre først. Muligens også få flere barn. Imens kan man alltid lure på hva som var ironi og sarkasme av det nevnt over og hva som ikke var det. Får litt analytisk hjernetrim.

 

Eventuelt bare gjøre det enkelt og scrolle ned til denne setningen :)

Lenke til kommentar

Før alle helter og skurker samles til en showdown i The Avengers i 2012.

 

Nja, skurkene kommer nok ikke å bli med i The Avengers-filmen vil jeg tro. Mulig Loki(sett fra selve tegneserien) men Abomination,Iron Man-skurkene og Red Skull har jeg ikke noen som helst tro på at vi får se i den filmen.

 

Dog jeg tror vi får se The Leader, enten i denne filmen eller i en Hulk-oppfølger.

 

Vi husker alle hva som skjedde med Mr. Blue i Hulk-filmen)

 

 

På en litt mer personlig nivå: er ordet ''Dust'' grunn nok til å kalle et innlegg for personangrep?

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

 

 

Nja, skurkene kommer nok ikke å bli med i The Avengers-filmen vil jeg tro. Mulig Loki(sett fra selve tegneserien) men Abomination,Iron Man-skurkene og Red Skull har jeg ikke noen som helst tro på at vi får se i den filmen.

 

Sant nok det, kanskje de også går billigveien og gjør Hulk til bad-guy. Nå er det jo Whedon som skal regissere og han er nå i hvert fall flink til å skape karakterer som eksisterer i gråsonen, fremfor alt for karikerte. Vi får se hva de kommer opp med.

 

På en litt mer personlig nivå: er ordet ''Dust'' grunn nok til å kalle et innlegg for personangrep?

 

Kan nok fort bli det ja. Vi er så hårsåre vet du, vi kan gjerne bli kalt for noe positivt men filtrerer vekk det negative. Nå er hovedgrunnen til regelen ikke nødvendigvis dette, men for å unngå avsporinger.

 

Duster er vi jo alle, jeg kan i hvert fall skrive under på at jeg ofte kler en slik navnelapp veldig godt. :)

Lenke til kommentar

Film 1 kommer i 2012 og film 2 i 2013 om jeg har skjønt rapportern fra WB korrekt. Kilde

 

Den kommer da i alle fall, så det er bare å smøre seg med tålamod. Men er lenge å vente.

 

Er jo rykter om finansielle problemer, så 100% sikker på at vi faktisk får filmene tror jeg ikke vi kan være.

 

Nå har WB inngått avtale med IMAX om 20 filmer som skal lanseres på det systemet og ettersom The hobbit 1 og 2 er booket for henholdsvis 2012 og 2013 så tviler jeg på at de er så usikker med det finansielle. Man inngår ikke slike avtaler om kinoplass så langt frem i tid hvis man ikke er sikker på at filmen kommer.

 

Slik det og ser ut skal de starte filmingen i Juni, men dette er da artikkel fra 17 Mars så kan hende det flyttes. Men ser ut som mye av bakgrunns arbeidet er gjort og enigheter er gjort så tviler at den blir kansellert nå, alt for mye penger er brukt på dette allerede.

Lenke til kommentar

Det er ikke WB's økonomi som er problemet. WB står for distribuering, ikke produksjon.

 

Problemet er hos MGM, som også rammer James Bond-serien. De er i desperat jakt på ny eier og usikkerhetene er noe som ryktes å være deler av grunnen til at datoer ble flyttet.

 

Nå vil LOTR og Bond-franchise nok enkelt finne nye hjem om det hele faller sammen for MGM (ikke som om andre eieren New Line Cinema har hatt det særlig enklere post LOTR), men usikkerheten er der. Spesielt fordi man hadde ventet at ny eier til MGM ville være på plass i januar.

 

Litt mer om det hele her: http://www.deadline.com/2010/04/mgm-woes-cause-bond-23-to-be-delayed-development-suspended-indefinitely/

Lenke til kommentar

Nå er både Wingnut Films og New Line cinema og med på noten, og i.o.m at WB eier NLC så er jeg ganske sikker på at der ikke blir noen endringer, spesielt siden WB som distro selskap har inngått de avtaler de har gjort, samt at castingen har pågått for fult. Det er ikke mange indikasjoner bak kulissene som tyder på usikkerhet, når de t.o.m har pusset opp gamle Hobbiton for å være klar til produksjon.

 

MGM er bare 1 av 3 produksjons selskap så om det skulle gå føyken tror jeg ikke dette truer produksjonen noen nevneverdig. I og med at Ringenes Herre har hadt såpass stor BO suksess som den har tror jeg ikke det skulle være vanskelig om så skulle være å få inn et nytt selskap.

Lenke til kommentar

Wingnut (Jacksons produksjonsselskap) har ikke noe å si for dette, her er det MGM og New Line som styrer. MGM står også for distribusjonen utenfor Nord-Amerika og hva distribusjon angår så er det virkelig komplisert logistikk som spiller inn. MGM må enten få seg en ny eier, om ikke må noen andre overta eierskapet.

 

Som nevnt ikke så bekymret for Hobbiten og Bond, selv om det kan medføre utsettelser. Men verre med andre MGM-filmer som er under planlegging. Vi får bare håpe MGM finner en ny eier og at ting fortsetter som planlagt.

 

Casting, avtaler og annet har ingenting å si. WB svidde lett av titals millioner dollar på en Supermann-film som så ble skrinlagt. Går MGM konkurs eller det får en eier som har andre planer (tenk om eksempelvis Fox skulle slå til..), så vil dette få ringvirkninger. Det er nok av filmer som har startet produksjonen og så blitt senket eller forsinket grunnet finansielle årsaker, for ikke å snakke om eierrettigheter.

 

Hobbiten er et godt eksempel på nettopp det, den er blitt utsatt i flere år allerede grunnet krangler. Nå gjelder det for MGM å få kontroll over finansene og finne seg en eier som kan samarbeide med New Line.

Lenke til kommentar

In other, not so good news

 

JJ Abrams snakket lenge om å bringe King's episke bokserie The dark tower til TV serie, men dessverre var det bare en optioned property og den har nå gått tilbake til King, som har gitt rettighetene til Ron Howard, Brian Grazer og Akiva Goldsman, ingen av dem har noe meritter å vise til. Planen er vistnok fremdeles å holde de som TV serie.

 

Så om dere vil ha meg unnskyldt skal jeg gå å finne meg en liten buske å dingle fra i noen timer for dette er virkelig deprimerende nyheter. Hadde virkelig sett frem til at Abrams skulle takle dette, og faktisk sett potensialet til at dette og kunne blitt bra, men, neida. Får inderlig håpe at dette og faller i fisk, og at King planter rævva godt nedpå rettighetene til noen faktisk sverger på tro og ære og tar han med i gamet når de lager film av dette. For tror faktisk at de bøkene vil passe fint som 7 filmer, et par av dem faktisk opp mot 3 timer. Screw IMAX og 3D, gi meg en virkelig verdig tilpassning av The Dark Tower....

 

Frustrerende kilde

;_;

Håpar verkeleg eg og på. The Dark Tower-bøkene fortjene verkeleg å bli gode filmatiseringar.

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...