Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen hjelpe meg med å ta et valg, jeg har hatt lyst å se Avatar i 3D på kino en stund. Men har ikke fått tid til det enda, men nå har jeg fått Avatar på Blu-ray. Er Avatar en film som sees på Kino i 3D? :/ Eller er opplevelsen så og si like god på blu-ray non 3d

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å ta et valg, jeg har hatt lyst å se Avatar i 3D på kino en stund. Men har ikke fått tid til det enda, men nå har jeg fått Avatar på Blu-ray. Er Avatar en film som sees på Kino i 3D? :/ Eller er opplevelsen så og si like god på blu-ray non 3d

Du trenger definitivt ikke se Avatar i 3D om du ikke har mulighet til det. Selv om 3D effekten i Avatar er tidvis meget god er det aldri slik at noe virkelig kommer ut av skjermen. Det er derimot verd å se om du har mulighet til det ettersom dette er den første filmen som gjør bruk av Fusion systemet til Cameron, dvs ekte 3D shots og ikke den formølla 2D til 3D konverteringen de andre filmene består av.

Men slik sett, har du ikke mulighet til å se den i 3D går 2D helt fint.

Lenke til kommentar

Så nettopp Oldboy og likte den veldig, men jeg har et spørsmål:

Hva ble hovedpersonen fortalt om hva som skjedde med kona og dattera? Og hva skjedde egentlig med kona? Husker at det ble nevt litt ut i filmen at de hadde dødd, men var dette alt?

Oh Dae Su ble beskyldt for å ha drept kona, og dattera måtte til fosterforeldre. Dette så han på en nyhetsending på tv

Endret av olehh
Lenke til kommentar

Å se Avatar i noe annet enn 3D ville vært kjipt. Det var liksom det eneste ekstraordinære filmen hadde å by på, det er til å få migrene av når folk snakker om filmen som om det var en ny Bergman eller på nivå med skikkelige sci-fi klassikere.

Se den i 3D så minsker man i hvert fall risikoen for at den oppfattes som høyst ordinær. Den er jo fra før en av de mest forutsigbare, politisk korrekte og sminkede filmene fra 2009. Filmen er som en Miss Universe-kandidat som har hatt en så vanvittig backup av markedsføringseksperter slik at folk faktisk sitter og blir beundret når hun snakker om ønsket verdensfred og med det bli hyllet som revolusjonerende.

Da kan man i hvert fall trøste seg med at man fikk Miss Universe-kandidaten i 3D fremfor det samme gamle. Det er tross alt den eneste dybden kandidaten har å by på, akkurat som med Avatar.

Ka-ching :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ha, Kom nettopp fra visning av Hot Tub Time Machine Iron Man 2. Orker ikke skrive anmeldelse, men kan bare si at den anbefales på det sterkeste. Craig RobinsonRobert Downey JR var fantastisk.. Fantastisk er litt å overdrive, men han var herlig som vanlig (og Scarlet Johansen i den peneste rollen hennes :love: :love: :love: , i en film som rett og slett gir litt f*** råkul.

Der stemmer det veldig godt i mitt tilfelle, skylder på trøtthet.

Lenke til kommentar

Hvis Avatar kun er verdt å se i 3-D er den med andre ord useless når den er ferdig å gå på kino, om du ikke har utstyr hjemme til å få en god 3-D opplevelse?!

Noen vil mene det. Så da er det bare å kjøpe seg en 3D-TV. Akkurat i det man følte at prosjektor og 42" TV kom til å holde en stund.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har noen av dere noen fine sider tilgjengelig som forklarer mye med sensureringa og aldersgrensemerkina i USA? Skal skrive en stil om det, men har ikke funnet noe som er sånn suuperbra..

Som gjerne forklarer fint hva som gjør at det blir sånn og sånn, og hva som er dårlig/bra med det osv..

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...