Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare en terminator film før T2, og den MÅ du se før du ser T2

 

Takk for svar :)

Det er ikke noe problem, så toern før enern selv. Slik jeg har forstått det så er det ganske mange som har sett det i den rekkefølgen, sannsynligvis pga alder år de forskjellige kom ut.

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Det er bare en terminator film før T2, og den MÅ du se før du ser T2

 

Takk for svar :)

Det er ikke noe problem, så toern før enern selv. Slik jeg har forstått det så er det ganske mange som har sett det i den rekkefølgen, sannsynligvis pga alder år de forskjellige kom ut.

 

OK. Tror jeg ser toern først. Men er det noe man burde ha med seg fra eneren for å "skjønne" toeren?

Lenke til kommentar

Det er ikke Transformers vi snakker om her heller da SirUstinov. Ja de to første Terminator-filmene har definitivt mengder av de elementene du lister opp, men her snakker vi om svært velskrevne filmer med solide karakterer og en god story.

Jeg hadde nok ihvertfall slitt veldig med å kjøpe den Sarah Connor vi møter i T2 uten å ha sett eneren først. Jeg er absolutt enig i med Gunfreak i at en bør se eneren før oppfølgeren.

 

Edit: Gunfreak snek en post imellom, men point still stands.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Terminator-filmene har faktisk en av de mer komplekse historiene jeg kommer på. Men ikke perfekt:

 

SPOILER:

 

 

The Terminator cyborg sent back in time to kill Sarah Connor is destroyed, but its components are salvaged to form the basis of the artificially intelligent computer network Skynet that will, in the future, send it back in time on its murderous mission. The knowledge of how to create an artificially intelligent machine therefore has no ultimate source.

 

Lenke til kommentar

Terminator-filmene har faktisk en av de mer komplekse historiene jeg kommer på. Men ikke perfekt:

 

SPOILER:

 

 

The Terminator cyborg sent back in time to kill Sarah Connor is destroyed, but its components are salvaged to form the basis of the artificially intelligent computer network Skynet that will, in the future, send it back in time on its murderous mission. The knowledge of how to create an artificially intelligent machine therefore has no ultimate source.

 

 

 

 

Det er det som heter tidsreise paradox, viss du er din egen bestefar, MÅ du reise tilbake i tid og pule bestemora di, ellers ville du aldri bli født, men når du blir født har du ikke enda reist tilbake i tid, så hvordan ble faren din født, når du ikke har værdt der enda å gjort bestemora di gravid.

 

Det er et så kalt self forfylling time paradox

 

Ikke en direkte feil, men et paradox

 

 

Lenke til kommentar

Hmm, okay. Står mellom det eller å se I II III IV V VI. Blir første gang jeg ser filmene, så er litt usikker.

Se de fra 1-6. Drit i hva nostalgikerne sier. Det er på denne måten du ser sammenhengen og virkelig vil anerkjenne filmene og den unike og fantastiske historien.

Jeg er så uenig. Det har ingenting med nostalgi å gjøre, det er bare mye mer naturlig å se historien utfolde seg slik den gjorde for alle som så filmene på kino. Ting som blir såvidt nevnt i de originale blir tatt som selvfølger og bedre forklart i de nye, noe som er det motsatte av hvordan den informasjonen burde behandles.

 

 

 

Originale: Man får høre om den legendariske krigeren på Dagobah, og man blir overrasket når det er stusselige Yoda.

De nye: Yoda er med fra starten og trenger ingen introduksjon da alle vet hvem han er, og behandles som en legendarisk kriger fra starten. Ingen overraskelse når han dukker opp i ep 5 (tror jeg).

 

Originale: No, I am your father.

De nye: Hinter tidlig og avslører i nummer 3, fjerner klimakset helt i 5.

 

Originale: "The Force" behandles som noe magisk og overnaturlig som ingen helt forstår men enkelte mestrer.

De nye: En biologisk forklaring som får praten i de originale til å virke idiotisk og vag.

 

 

Lucas var veldig klar over at folk hadde sett de gamle da han laget de nye, og la ikke skjul på dette. Alt er større og mer komplisert og likevel er alt underveldende, og det er ikke det førsteinntrykket av disse mesterverkene burde være. Darth Vader skal være en stemme å frykte og en maske som skremmer, ikke Jake Lloyd og Hayden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...