saladin waits for alice Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tenker som så at BD er en temmelig god investering den dagen jeg har plass til prosjektor og lerret. Investerte vel 13 000 for en knall blu-ray spiller, Full HD projektor og lerret. Med vel kun 3 meter å gå på ble det bare 84" lerret denne gangen, men det er i alle fall det dobbelte av hva min TVen min er på. Hva slags surround anlegg har du? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Da avventer jeg innkjøp av blu ray litt... Ser ikke noe poeng i å handle det inn dersom jeg knapt ser forskjell på min TV. Du glemmer jo halve mediet, nemmelig lyden, BD har HD lyd som er kraftig forbedret fra vanlig DVD lyd, faktisk er dey mye vanligere å høre forskjell på BD fra DVD enn det er å se forksjell. Men for at du skal få hd lyd trenger du HD reciver som er en 3000+ kr i dag. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Da avventer jeg innkjøp av blu ray litt... Ser ikke noe poeng i å handle det inn dersom jeg knapt ser forskjell på min TV. Det spørs helt om du ser forskjell eller ikke da, ta deg en titt i tv-fortetninger og se om du SER forskjellen. Er veldig individuelt egentlig mener nå jeg. Jeg ser lett forskjellen selv på PCen med 20" skjerm. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Du sitter litt nærmere en pc enn en tv da. I de fleste tilfeller. På rundt 2 m avstand på en 23 tommer ville jeg sagt at det ikke var vits i det hele tatt med blu-ray. Det var 23, og ikke 32 sant? Endret 21. april 2010 av cFc Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Will Smith og Tommy Lee Jones har sagt ja til Men in Black III. Endret 21. april 2010 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Tenker som så at BD er en temmelig god investering den dagen jeg har plass til prosjektor og lerret. Investerte vel 13 000 for en knall blu-ray spiller, Full HD projektor og lerret. Med vel kun 3 meter å gå på ble det bare 84" lerret denne gangen, men det er i alle fall det dobbelte av hva min TVen min er på. Hva slags surround anlegg har du? Kjøpte en Onkyo forsterker, en 5 pakkes høytalerpakke fra Sony og en sub fra Yamahaa. Selve den delen kom på vel 10 000 kr. Overaskende nydelig lyd og fantastisk lett å sette opp. Onkyo har virkelig funnet ut hvordan å lage gode foresterkere til en billig penge, kostet meg vel 4500 kr. Endret 21. april 2010 av Bear^ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Har i oppgave på skolen om å se en kristen film\inspirert av kristendommen. Og da lurer jeg på en ting; Regnes "The Boondock Saints" som en kristen film\eller inspirert? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 De er kristne/religiøse, og det er endel av motivet deres, men jeg ville aldri livet regnet det som en kristen film. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg vil kalle det en religiøs film, men de er vel katolikker og ikke kristne? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg vil kalle det en religiøs film, men de er vel katolikker og ikke kristne? Katolisisme er vel strengt tatt en form for kristendom? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Jo, my mistake. Endret 22. april 2010 av Nopros Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Var det jeg tenkte også. Katolikker er vel på en måte kristne. Greia er at jeg har sett begge Boondock Saint's filmene, og har tenkt til å se Life of Brian etterpå. Er selv ateist, så jeg har ingen interesse av å se en film der alt er om f.eks livet til Jesus. Derfor passer vel filmer som Boondock Saint's og Life of Brian meg bra. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 I LoB er det eneste du ser av jesus en fyr som står og taler til en folkemengde, men de bakerste hører ikke hva han sier og finner på egne ting, så ender det med et slagsmål mellom to karer fordi han ene kaller han andre for Bignose. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Katolikker er kristene, det er ikke slik at kristene ble oppfunnet når reformasjonen skjedde, katolikker er like kristene som alle andre kristene. Jeg vil si at Boondock saints er en action thriller med religiøse undertoner Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hva med Passion of the Christ Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Se Jesus Camp. Amerikansk dokumentar om kristendom og barn. Anbefaler den til alle egentlig, ikke bare du som skal se den pga skolen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Trondheim Filmklubb viser Koyaanisqatsi i helgen. Dæsken steike. Aldri vært på Filmklubben/Cinemateket i Trondheim, men nå vurderer jeg å ta turen. Bruker printene å være av god kvalitet? Og hvordan er lyden på Rosendal? Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det bør strengt tatt ikke være noe stort problem å skrive en oppgave på en kristen film med BS som utgangspunkt. Det vil si hvis kandidaten skriver godt, og ikke begynner å falle ut av oppgaven. For å skrive en slik oppgave ville jeg hatt en veldig spesifikk problemstilling som er grei å svare på etter en diskusjon, og hatt denne problemstillingen klar før jeg i det hele tatt begynte å skrive. Ut i fra denne problemstillingen ville jeg kommet med helt konkrete eksempler fra filmen som passer, beskrevet disse og referert til disse eksemplene i diskusjonsdelen. Strukturen på oppgaven vil da se noe slik ut: Innledning (aktualiser, informer og kom med problemstilling) Eksempler/resultat Diskusjon Konklusjon I mellom innledning og eksempler burde du hatt et teorikapittel, men hva skulle det evt. vært? Bibelen? Eksempel på problemstilling: Hvordan bruker filmen vold til å underbygge det religiøse temaet? -Helt konkret, gir ikke mulighet til å bomme på oppgaven, og gjør det enkelt for kandidaten ved å gi helt spesifikke ting å se etter i filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå