Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Tenker som så at BD er en temmelig god investering den dagen jeg har plass til prosjektor og lerret.

 

Investerte vel 13 000 for en knall blu-ray spiller, Full HD projektor og lerret. Med vel kun 3 meter å gå på ble det bare 84" lerret denne gangen, men det er i alle fall det dobbelte av hva min TVen min er på.

 

Hva slags surround anlegg har du? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da avventer jeg innkjøp av blu ray litt... Ser ikke noe poeng i å handle det inn dersom jeg knapt ser forskjell på min TV.

Du glemmer jo halve mediet, nemmelig lyden, BD har HD lyd som er kraftig forbedret fra vanlig DVD lyd, faktisk er dey mye vanligere å høre forskjell på BD fra DVD enn det er å se forksjell.

 

Men for at du skal få hd lyd trenger du HD reciver som er en 3000+ kr i dag.

Lenke til kommentar

Da avventer jeg innkjøp av blu ray litt... Ser ikke noe poeng i å handle det inn dersom jeg knapt ser forskjell på min TV.

 

Det spørs helt om du ser forskjell eller ikke da, ta deg en titt i tv-fortetninger og se om du SER forskjellen.

Er veldig individuelt egentlig mener nå jeg.

Jeg ser lett forskjellen selv på PCen med 20" skjerm.

Lenke til kommentar

Tenker som så at BD er en temmelig god investering den dagen jeg har plass til prosjektor og lerret.

 

Investerte vel 13 000 for en knall blu-ray spiller, Full HD projektor og lerret. Med vel kun 3 meter å gå på ble det bare 84" lerret denne gangen, men det er i alle fall det dobbelte av hva min TVen min er på.

 

Hva slags surround anlegg har du? :)

 

Kjøpte en Onkyo forsterker, en 5 pakkes høytalerpakke fra Sony og en sub fra Yamahaa. Selve den delen kom på vel 10 000 kr. Overaskende nydelig lyd og fantastisk lett å sette opp. Onkyo har virkelig funnet ut hvordan å lage gode foresterkere til en billig penge, kostet meg vel 4500 kr.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte også. Katolikker er vel på en måte kristne. Greia er at jeg har sett begge Boondock Saint's filmene, og har tenkt til å se Life of Brian etterpå.

Er selv ateist, så jeg har ingen interesse av å se en film der alt er om f.eks livet til Jesus. Derfor passer vel filmer som Boondock Saint's og Life of Brian meg bra.

Lenke til kommentar

Det bør strengt tatt ikke være noe stort problem å skrive en oppgave på en kristen film med BS som utgangspunkt. Det vil si hvis kandidaten skriver godt, og ikke begynner å falle ut av oppgaven. For å skrive en slik oppgave ville jeg hatt en veldig spesifikk problemstilling som er grei å svare på etter en diskusjon, og hatt denne problemstillingen klar før jeg i det hele tatt begynte å skrive. Ut i fra denne problemstillingen ville jeg kommet med helt konkrete eksempler fra filmen som passer, beskrevet disse og referert til disse eksemplene i diskusjonsdelen. Strukturen på oppgaven vil da se noe slik ut:

 

Innledning (aktualiser, informer og kom med problemstilling)

Eksempler/resultat

Diskusjon

Konklusjon

 

I mellom innledning og eksempler burde du hatt et teorikapittel, men hva skulle det evt. vært? Bibelen?

 

Eksempel på problemstilling: Hvordan bruker filmen vold til å underbygge det religiøse temaet? -Helt konkret, gir ikke mulighet til å bomme på oppgaven, og gjør det enkelt for kandidaten ved å gi helt spesifikke ting å se etter i filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...