Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har et par spørsmål... Jeg har en 23' HD-Ready 720p TV, vil jeg merke stor forskjell på blu ray kontra vanlig DVD på denne TVen? Eller gjelder det kun for folk med relativt store tver og støtte på 1080p?

 

Også en ting til, er det usmart å investere i DVD-er nå som Blu Ray er i ferd med å ta over?

 

Jeg ser ikke så stor forskjell på min 720p-TV. Hoppet er mye større til 1080p.

Lenke til kommentar

Hei, har et par spørsmål... Jeg har en 23' HD-Ready 720p TV, vil jeg merke stor forskjell på blu ray kontra vanlig DVD på denne TVen? Eller gjelder det kun for folk med relativt store tver og støtte på 1080p?

 

Også en ting til, er det usmart å investere i DVD-er nå som Blu Ray er i ferd med å ta over?

 

Jeg har definitivt ikke stoppet å kjøpe DVD'er, selv om jeg har blu-ray spiller. Vil si jeg kjøper ca. 50/50 BD og DVD. En oppskalert dvd ser faktisk ikke så ille ut, og noen ganger gidder jeg ikke betale altfor mye for en utgivelse.

Lenke til kommentar

Jeg seg stor forskjell på vanlig tv sendinger med min 720p.

 

Jeg tenkte ikke over det, før jeg ble tvunget til å se vanlige filmer og tv på standar tv igjen, da var det forferdelig kornete og dårlig farger og alt mulig tull, når jeg da fikk sett på med 720p igjen var bildene så klare og fine.

 

Syns selv kvaliteten på BD har mer å si en tv.

får man sikkelig gode hd filmer er bilde så utrolig skarpt og klart at du nesten aller ned i skjermen, desverre er det veldig få filmer som er så fine.

 

Så langt har bare En queen konsert og Planet earth serien vært så gode at jeg virklig føler at jeg faller ned i skjermen

Lenke til kommentar

Du ser nok forskjell, men tror ikke det er så stort at man bytter ut hele samlingen med blu-rays. Hadde du hatt større tv og såklart 1080p, så hadde du nok sett mye større forskjell. Blu-ray bilde på min gamle tatung 32" 720p og min nåværende 50" 1080p er ihvertfall enorm.

 

Og som Gunfreak sier, utgaven på BD har også mye å si. Noen ser veldig bra ut, imens andre ser direkte elendige ut.

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar

Jeg fant en grei BD-spiller på spaceworld til 2000,- Den er visstnok sonefri også hvis man taster noen hemmelige komboer på fjernkontrollen. Men dette står det ingenting om i manualen, så jeg aner ikke hvordan jeg gjør det lengre :p

 

Måtte ha en dedikerte DVD/BD-spiller uansett når jeg fikk 40" hd-skjerm, fordi Xbox 360-spillern ikke skalerer DVD'r opp til 1080p, så DVD'ene jeg spilte så ut som de var en dårlig komprimert AVI-fil som bare ble dradd utover skjermen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tenker som så at BD er en temmelig god investering den dagen jeg har plass til prosjektor og lerret.

 

Investerte vel 13 000 for en knall blu-ray spiller, Full HD projektor og lerret. Med vel kun 3 meter å gå på ble det bare 84" lerret denne gangen, men det er i alle fall det dobbelte av hva min TVen min er på.

Lenke til kommentar

Da avventer jeg innkjøp av blu ray litt... Ser ikke noe poeng i å handle det inn dersom jeg knapt ser forskjell på min TV.

 

Det spørs helt om du ser forskjell eller ikke da, ta deg en titt i tv-fortetninger og se om du SER forskjellen.

Er veldig individuelt egentlig mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...