Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Filmer som Jackie Chan er hovedrolleinnhaver, er som regel full av bloopers under første del av rulleteksten.

 

Forøvrig var jeg og så Kick Ass i kveld. Hadde greie forventninger til den og for en gangs skyld hadde jeg lest tegneserien før jeg i det hele tatt visste at det kom en film. Ble positivt overrasket over en film som var veldig tro til tegneserien og som ga et helhetlig bra inntrykk til tross for enkelte, store avvik fra serien.

Sountracket var jo også flott og at i det hele tatt Ennio Morricone ble trukket inn i en av scenene, gjør filmen verdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Scenen jeg var mest bekymret for egentlig var; Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

da han redder han fyren som kommer løpende og blir filmet under slåsskampen.

Men heldigvis var den omtrent like awsome som da jeg leste/såg den. =)

Lenke til kommentar

Har nå sett Psycho, Vertigo, North by Northwest, Rear Window, Dial M for Murder og Strangers on a Train av Alfred Hitchcock. Hvilke har jeg igjen som er must-see av fyren?

 

Notorious er must-see. Ellers har du 'To Catch a Thief' og 'Shadow of a Doubt' som er vært en titt.

 

Edit:

 

'The Man Who Knew Too Much' er også god

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Jeg synes flere må gi To Catch a Thief litt kjærleik, den er veldig årleit. Ikke like "psykologisk thriller" som mye annet av Hitchcock, men han får/fikk til andre type filmer utrolig bra også. Kan vel til en viss grad kanskje sammenliknes med North By Northwest, både utseendemessig og skuespillermessig:p

Lenke til kommentar

New Moon må være noe av det kjedeligste jeg har sett. Ikke for å være sånn anti-twilight eller noe, men den var rett og slett dårlig. Og jeg har faktisk lest alle bøkene (ikke at de var stort bedre).

Første film i serien var jo faktisk helt okey.

 

The Last Samurai er jo grei. The Devil Wears Prada var overraskende god for å være en film langt utenfor hva jeg pleier å like (men Meryl Streep er awesome).

The Proposal må være en av de bedre filmene å se sammen med jenter. Ganske morsom, og for å være romantisk komedie overlever man som gutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...