Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk hjem LotR på blådisk her om dagen, men er enda ikke helt overbevist over kvaliteten. Noen som har sett denne og kan gi synspunkter...?

 

TFOTR har dårligere bildekvalitet enn TTT og TROTK. De to siste har svært bra kvalitet, direkte sammenlignet virker TFOTR derfor noe skuffende. Sett alene vil jeg ikke si det er så ille. Detaljer er en smule grøtete, men jeg synes det varierer hvor merkbart det er gjennom filmen. Noen anmeldelser blåser dette veldig opp, og skylder på overivrig bruk av DNR, andre ikke. Er bare å lese diverse Blu-ray nettsider.

Lenke til kommentar

Alle anmeldelser av LOTR boksen jeg har sett har fått dårlig på bilde, men veldig bra på lyd. Ikke fått boksen min enda, CDON er treige :(

 

Hele LOTR boksen har ikke dårlig bilde. De to siste i trilogien er godt over hva man kan forvente av Blu-ray. Det er kun TFOTR som har problematisk kvalitet. Anmeldere som sitter og studerer bildet med lupe scene for scene på highend-utstyr, har nok gjerne en strengere formening enn den gjennomsnittlige filmtitter plassert i godstolen med popcorn. TFOTR kunne hatt bedre bilde, men det er ingen katastrofe. Hadde det ikke vært fokus på dette, så tror jeg faktisk mange ikke hadde lagt merke til det en gang.

Lenke til kommentar

Vi er visst svensker.

 

"Interesting! I guess we should prepare for the gnarltastic desecration and dismemberment of many crazy Swedes."

 

 

De kan jo ro seg unna med å si at det var en henvisning til Russels dårlige hukommelse i filmen.

 

Edit:

Morsomt er det iallefall at flere av de på kommentar-feltet som påstår at det er den beste filmen fra 80tallet, heller ikke har fått med seg at det er en Norsk camp.

 

Beviser vel bare det faktum at Norge fortsatt er et veldig lite land.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Alle anmeldelser av LOTR boksen jeg har sett har fått dårlig på bilde, men veldig bra på lyd. Ikke fått boksen min enda, CDON er treige :(

 

Hele LOTR boksen har ikke dårlig bilde. De to siste i trilogien er godt over hva man kan forvente av Blu-ray. Det er kun TFOTR som har problematisk kvalitet. Anmeldere som sitter og studerer bildet med lupe scene for scene på highend-utstyr, har nok gjerne en strengere formening enn den gjennomsnittlige filmtitter plassert i godstolen med popcorn. TFOTR kunne hatt bedre bilde, men det er ingen katastrofe. Hadde det ikke vært fokus på dette, så tror jeg faktisk mange ikke hadde lagt merke til det en gang.

Vell, jeg, med popkorn, klarte å fange opp og til dels irritere meg over dette :p Spesielt huden på Legolas i enkelte scener... Og dette før jeg hadde snakket med noen (som du ser av min post)

 

Dette er på en 50" Panasonic TV (topmodellen deres for 2 år siden) og BD60(?) Bluray spilleren deres.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen "extended" versjoner av Millenium trilogien? Så at filmene blir vist i deler på svensk tv om dagen, og så et par scener der jeg ikke kan huske å ha sett før..

 

Edit: Fant ut at de seks delene er ca 1 time og 30 minutter lenger enn filmene til sammen. Finnes dette på dvd eller blu-ray?

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen "extended" versjoner av Millenium trilogien? Så at filmene blir vist i deler på svensk tv om dagen, og så et par scener der jeg ikke kan huske å ha sett før..

 

Edit: Fant ut at de seks delene er ca 1 time og 30 minutter lenger enn filmene til sammen. Finnes dette på dvd eller blu-ray?

Den forlengede utgaven av den første er ihvertfall utgitt på Blu-ray i Nederland, og kan bestilles herifra.
Lenke til kommentar

He he

 

Jeg må barer nevne noe litt morsomt angående den norske filmen "Nord".

 

I en scene i starten blir han bedt om å sette i gang skiheisen, eller rettere sagt kontakten er ikke satt i. Men denne kontakten/støpselet er ikke større enn det som er på en kaffetrakter!

 

Altså jeg er ikke eleltriker, men selv en privathus-komfyr har jo en kraftig spesialkontakt og tjukk ledning.

 

En blooper?

Lenke til kommentar
A blooper is a short sequence of a film or video production, usually a deleted scene, containing a mistake made by a member of the cast or crew. These bloopers, or outtakes as they are also called, are often the subject of television shows or are occasionally revealed during the credit sequence at the end of comedy movies. (Jackie Chan and Burt Reynolds are both famous for including such reels with the closing credits of their movies.) Humorous mistakes made by athletes are often referred to as bloopers as well, particularly in baseball.

 

Så, nei, ingen blooper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...