Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Michael Keaton, tidenes Batman, kan ta opp kappen igjen da. Han hadde kulhet og ro, men så er han jo også en langt mer habil skuespiller enn Bale.

 

Irriterende at den mannen nærmest har pensjonert seg. Men han vil sikker klare å gjøre selv Ken kul nå som han gir stemmen til han i neste Toy Story. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Michael Keaton, tidenes Batman, kan ta opp kappen igjen da. Han hadde kulhet og ro, men så er han jo også en langt mer habil skuespiller enn Bale.

Gjør det vondt å ta så feil? Det virker som du liker superheltfilmer, og likevel er det Burtons Batman og originale Superman du trekker frem som gode eksempler - det er noe som skurrer her.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Jeg tuller bare med fyren, men jeg setter verken Burtons Batman eller Superman på mer enn en sterk 6er. De er søte filmer, men maratonvisning av Burtons to vs Nolans to viser en kunstfilmregissørs tapre forsøk på å gjøre Batman sin egen og en genial regissørs mesterlige revolusjon av sjangeren. Når det er sagt så er nok Superman likevel sterkere enn Superman Returns, men la oss ikke late som nostalgi er en avgjørende faktor. Jeg elsker Armageddon, men ikke tro jeg ikke vet hvorfor. ^^

Lenke til kommentar

Når det gjelder Superman filmene er det ikke mye å diskutere, nei. Mange mener SR hadde for mye respekt for Donner, og der er vi vel alle enige.

 

Syns det blir verre med Batman.. Mye mulig det er nostalgi som avgjør mye for meg, jeg vokste jo opp med Burton's Batman, og Jack er favoritten min, men iallefall den første hadde en sjarm og et utseende som fremdeles spiller feite riff på følelsene mine (jeez).

BR og TDK er flotte filmer, men jeg syns de tar seg selv litt for seriøst..

 

Men sikler etter den kommende Superman filmen, håper på en mer løssluppen, men fremdeles seriøs stil. Selv Nolan og co har utviklingspotensiale.

 

yay

Lenke til kommentar

Indiana Jones Trilogy Coming This Year to Blu-ray

Posted January 30, 2009 08:49 AM by Josh Dreuth

 

During a recent PowerPoint presentation given by the folks at Lucasfilm, it was revealed that the 'Indiana Jones Trilogy' would be released on Blu-ray by the end of the year. The original post (with images of the presentation) has since been removed, but like all things on the Internet, word has traveled fast, so we're passing on the news to you, along with a pinch of salt.

 

We'll keep following the story, but in all likelihood, the breach has been secured. Stay tuned for more information.

 

 

Vel, nå er det 2010.

Lenke til kommentar

Michael Keaton, tidenes Batman, kan ta opp kappen igjen da. Han hadde kulhet og ro, men så er han jo også en langt mer habil skuespiller enn Bale.

Gjør det vondt å ta så feil? Det virker som du liker superheltfilmer, og likevel er det Burtons Batman og originale Superman du trekker frem som gode eksempler - det er noe som skurrer her.

 

Michael Keaton er jo bedre som Batman (og Bruce Wayne er) enn hva tilfellet er med Bale. Det sier jeg selv om jeg mener The Dark Knight er en bedre film enn de to filmene med Keaton (som fortsatt er veldig sterke, begge to).

 

Hva Superman-filmen angår så er den fortsatt kongen på haugen. Nolan gjorde, som Raimi, smart i å bruke den som inspirasjon for hvordan de skulle angripe sjangeren. Den satte standarden og det er imponerende å se hvordan en med så mye makt kan holde seg uten å bli korrupt, hvor da Reeves prestasjon gjør det hele troverdig.

 

Synd at noen av de beste Supermann-sekvensene (filmene ble jo opprinnelig spilt inn "back-to-back", men hvor nesten alt til toeren ble spilt inn på nytt fordi regissør fikk fyken) ble ofret i toeren, hvor karakteren virkelig blir vist frem. Hvilket offer han gjør og hvor det virkelig kommer til syne hvor fatalt det blir når han gir etter for fristelsen til å oppnå egen lykke (kvinnfolk, selvfølgelig). Der er også Brando helt rå, for et samspill mellom han og Reeve. Men de ville jo ikke betale han så det ble også droppet.

 

Å se Donner-cut av toeren, det viser virkelig hvilken fantastisk opplevelse de to filmene kombinert ville vært. Gudfaren-forfatteren visste hva han gjorde når han skrev manus

 

Bale er god i Batman-filmene, men det forhindrer han ikke fra å være filmenes svakeste (eller minst sterke) punkt. Men det var bra Donner laget film som viste vei for Nolan :)

Lenke til kommentar

Har Indy fått en slik restaurering? Eller skjer dette automatisk med gamle filmer når de skal gis ut på BD? Jeg vet det var en hard og dyr jobb i gamle dager, men det har kanskje blitt enklere med åra.

 

Jeg regner med de gjør en ny 2K eller 4K scan av de gamle negativene for BD, hvis dette ikke allerede er gjort.

 

Så nå at Highdef-digest lister BD-utgivelsen i 2010, men med ukjent dato. Mon tro om jeg klarer å vente til slutten av året...

Lenke til kommentar

Får da enda håpe Lucas ikke vil gjøre en remake ala SW 4-5-6 på mange av spesialeffektene. Da tar det sikkert 3 år til før de kommer ut.

 

"Leap of Faith"-effekten i i Crusader består jo bare av et maleri av en avgrunn og litt fancy kameraplassering så det ser ut som en bunnløs avgrunn. Så kan Indy spasere over maleriet/avgrunnen.

 

Og Raiders får ikke den samme sjarmen uten stop motion-sekvensen når nazien smelter..Omgjort i fancy CGI blir liksom ikke det samme.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Får da enda håpe Lucas ikke vil gjøre en remake ala SW 4-5-6 på mange av spesialeffektene. Da tar det sikkert 3 år til før de kommer ut.

 

"Leap of Faith"-effekten i i Crusader består jo bare av et maleri av en avgrunn og litt fancy kameraplassering så det ser ut som en bunnløs avgrunn. Så kan Indy spasere over maleriet/avgrunnen.

 

Og Raiders får ikke den samme sjarmen uten stop motion-sekvensen når nazien smelter..Omgjort i fancy CGI blir liksom ikke det samme.

Blir sikkert en forlenget musikkdel i begynnelsen av Temple of Doom og Lucas kaster på et par CGI-Nazier just for the heck of it.

Lenke til kommentar

http://www.filmweb.no/filmnytt/article237486.ece

 

ra 9. april setter Oslo Kino opp de nyproduserte 3D-versjonene av "Toy Story" og "Toy Story 2", både i med norske og originale stemmer. Den norske versjonen vises på Saga og den originale vises på Ringen.

 

 

Toy Story 2

– Det er kun Oslo Kino som setter opp disse filmene i 3D og trolig blir filmene kun vist i 2 uker, så det er ingen grunn til å utsette kinobesøket om man vil se disse publikumsslagerne igjen, i en helt ny drakt, sier Christin Berg, programdirektør i Oslo Kino.

 

Store forventninger den tredje filmen

 

Grunnen til at Pixar kommer ut med 3D-versjoner av Toy Story-filmene nå, mer enn ti år etter at de gikk på kino første gang, er at den etterlengtede "Toy Story 3" snart er klar for premiere:

 

– Med "Toy Story 3" på gang med nye eventyr for Buzz, Woody og gjengen fra Andys rom, tenkte vi det ville være flott å la publikum se de to filmene igjen og på en helt ny måte. 3D byr på helt nye muligheter for animasjon og vi vil forsette å benytte oss av denne nye teknologien for å kunne fortelle historiene våre på best mulig måte, sier John Lasseter i Disney Animation ifølge Empire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...