Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt fører jo den metoden til at man kun kan kjøpe filmer man allerede har sett, noe som enten fører til at man blir nødt til å 1) se flere filmer på kino eller utleiefilm først, eller 2) får et svært begrenset utvalg filmer å ta av. Alternativ 1) gir en dyrere samling, alternativ 2) gir en billigere samling :tease:

 

Edit: Et tredje alternativ vil forsåvidt være å selge unna filmene man ikke liker, slik at de ikke blir værende i samlingen.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Ser så mye av filmene jeg kan på kino om jeg kan, men jeg har litt mindre pent 3dje alternativ, nedlasting. Er det filmer jeg er usikker på laster jeg dem faktisk ned (ja er vel litt uhellig her). Liker jeg filmen, sletter jeg nedlastingen og bestiller den, liker jeg den ikke sletter jeg den helt.

 

Slik sett har de øvre filmskapere tjent på denne ordningen, jeg har faktisk kjøpt flere filmer enn jeg normal ville ha gjort fordi filmer jeg har vært usikker på har jeg heller ikke kjøpt, men det gjør jeg nå hvis jeg har sett dem og vet at jeg liker dem.

Lenke til kommentar

Ser så mye av filmene jeg kan på kino om jeg kan, men jeg har litt mindre pent 3dje alternativ, nedlasting. Er det filmer jeg er usikker på laster jeg dem faktisk ned (ja er vel litt uhellig her). Liker jeg filmen, sletter jeg nedlastingen og bestiller den, liker jeg den ikke sletter jeg den helt.

 

Slik sett har de øvre filmskapere tjent på denne ordningen, jeg har faktisk kjøpt flere filmer enn jeg normal ville ha gjort fordi filmer jeg har vært usikker på har jeg heller ikke kjøpt, men det gjør jeg nå hvis jeg har sett dem og vet at jeg liker dem.

Er vel akkurat slik som du beskriver de fleste her på forumet opererer tenker jeg, hvertfall jeg.
Lenke til kommentar

Jeg den eneste som fant Inglorious Basterds veldig skuffende? Vet ikke om det var for store forhåpninger jeg fikk eller hva det var, men den fenget virkelig ikke for meg. Noen andre Tarantino filmer dere kan anbefale?

Mine Tarantino favoritter i rangert rekkefølge.

 

1. Kill Bill Vol. 1

2. Pulp Fiction

3. Kill Bill Vol. 2

4. Reservoir Dogs

5. From Dusk til Dawn

6. Inglorious Basterds

Lenke til kommentar

Jeg er ærlig talt ikke super fan av Tarantino. Synes filmene hans er ganske kule og slik, men enkelte ting blir dratt for langt.

Sånn som Pulp Fiction og den kaffe-scenen.

 

Selv likte jeg Inglorious Basterds bedre enn Pulp Fiction. Liker f. eks. kaféscenen der hun dama som eier kinoen prater med tyske offiserer. Men igjen blir det dratt for langt.

Lenke til kommentar

Kan hende det er fordi jeg er av den yngre generasjon og først har sett Pulp Fiction nå i senere tid. Jeg har derfor ikke noe forhold til filmen fra før av.

 

Ellers er det vanskelig å forklare. Kan hende det var for høye forventninger etter alt jeg har lest om den på forhånd. Men den engasjerte meg bare ikke og ble "tilfeldig" av mangel på bedre ord.

Lenke til kommentar

Ser så mye av filmene jeg kan på kino om jeg kan, men jeg har litt mindre pent 3dje alternativ, nedlasting. Er det filmer jeg er usikker på laster jeg dem faktisk ned (ja er vel litt uhellig her). Liker jeg filmen, sletter jeg nedlastingen og bestiller den, liker jeg den ikke sletter jeg den helt.

 

Slik sett har de øvre filmskapere tjent på denne ordningen, jeg har faktisk kjøpt flere filmer enn jeg normal ville ha gjort fordi filmer jeg har vært usikker på har jeg heller ikke kjøpt, men det gjør jeg nå hvis jeg har sett dem og vet at jeg liker dem.

Er vel akkurat slik som du beskriver de fleste her på forumet opererer tenker jeg, hvertfall jeg.

 

Er vel sånn ca. sånn jeg også opererer. Jeg har egentlig ingen dårlig samvittighet for nedlastning, siden jeg i gjennomsnitt kjøper to-tre filmer i uka. Resultatet er jo at jeg for det meste kjøper filmer jeg har sett for å ha de i samlingen, men har også spontaninnkjøp av usette filmer hvis jeg har trua.

 

Jeg den eneste som fant Inglorious Basterds veldig skuffende? Vet ikke om det var for store forhåpninger jeg fikk eller hva det var, men den fenget virkelig ikke for meg. Noen andre Tarantino filmer dere kan anbefale?

Mine Tarantino favoritter i rangert rekkefølge.

 

1. Kill Bill Vol. 1

2. Pulp Fiction

3. Kill Bill Vol. 2

4. Reservoir Dogs

5. From Dusk til Dawn

6. Inglorious Basterds

 

From Dusk Till Dawn er vel egentlig en Robert Rodriguez-film? Tarantino står vel for screenplay.

 

Forresten: Noen som vet hvor enkelt det er å gjøre en BD-spiller regionsfri? Jeg sitter og irriterer meg litt over en del criterion-utgaver jeg ikke kan kjøpe fordi de bare gir ut region-A utgivelser.

Lenke til kommentar

Forresten: Noen som vet hvor enkelt det er å gjøre en BD-spiller regionsfri? Jeg sitter og irriterer meg litt over en del criterion-utgaver jeg ikke kan kjøpe fordi de bare gir ut region-A utgivelser.

 

Angående det der, er det noen spesiel grunn til at Criterion ikke gir ut DVDer i region 2? Ganske irriterende siden det er en del filmer jeg ser at kun de gir ut, da blir det dessverre nedlastning istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...