Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste dokumentaren jeg har sett er Harlan County USA (1976), den anbefaler jeg virkelig at alle ser. Den handler om en stor streik blant kullgruvearbeidere i Kentucky som eskalerer noe voldsomt. Veldig bra eksempel på "den lille manns kamp" mot urettferdighet. Veldig rørende, jeg begynte å grine. Du må på en måte se filmen for å skjønne det, jeg synes ikke traileren f.eks yter den rettferdighet i det hele tatt.

 

Harlan County USA er ein fantastisk fin dokumentar. Heilt utruleg at det ikkje er meir enn 34 år sidan.

 

Filmen med Stellan Skarsgård, Harlan County War http://www.imdb.com/title/tt0209013/, er også verdt å sjå. Eg såg den med far min, og vi fekk tårer i augo båe to. Dokumentaren slår filmen ned i støvlane, då.

Lenke til kommentar

Er Death at a Funeral (2010) den mest meningsløse remaken noensinne?

For oss så er det nok det, men i denne omgangen ble filmet kjøpt som en vehicle for svarte stjerner til å fortelle vitser til svarte seere. Det er akkurat som når en Bollywood-regissør lager en remake av en amerikansk film - den blir totalt meningsløs for oss, men for de som liker Bollywood-stilen over filmer så har de bare hentet en god historie eller et godt utgangspunkt og deretter hentet inn standardgjengen og brukt deres type humor. Poenget med den svarte DaaF er ikke å underholde meg og deg, det er å gi svarte i USA en easy-peasy film å se med masse kjente fjes og masse god "Greit at du gifter deg med en pedofil voldtektsmann, men måtte han være hvit?"-underholdning.

 

Vi må huske at ikke alle filmer er laget for å vinne Oscar eller underholde hvite gutter i 20-årene som synes Kubrick var en Gud.

Lenke til kommentar

Ah, går alt for mye penger til dvd/BD-kjøp for tiden. Får ihvertfall økt filmsamlingen, på bekostning av lommeboka.

 

Spørsmål til dere som bruker DVDprofiler: Når dere kjøper et box-set, Hitchcock 14-disken for eksempel, regner dere hele boksen som en dvd eller splitter dere det opp i de 14 forskjellige filmene?

 

Enda et spørsmål:

Er det noen spesifike filmer dere regner som et must i enhver seriøs filmsamling?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Hm, håper de setter den opp på kino her snart, men kjenner jeg min lokale kino rett blir det vel å gå uker før den blir satt opp.

 

Ut fra traileren ser den helt OK ut men, trailere er kjent for å mange ganger være missvisende. Som f.eks traileren til Percy Jackson, så faktisk ut til å være en helt OK underholdning men selve filmen var bare totalt elendig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...