Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dro på kino på impuls idag å så Mary & max. Kan godt si at jeg ble meget positivt overrasket. Herlig humor :)

Jeg så den på Blu-ray igår, en fantastisk film, med meget stilig og humoristisk animasjon, en flott story hadde den og.

Filmen var veldig morsom til tider ja, selv om den var enormt dyster, og tidvis så veldig trist.

Lenke til kommentar

Oppfattet den som usedvanlig mindfuckish til Scorsese å være. Faktisk til de grader at jeg ikke turte å skrive anmeldelse, for jeg ante ikke hva jeg skulle tro når jeg gikk ut av kinosalen. For all del, den var fordømt god - en generelt gjennomført film som hadde en av de mest klaustrofobiske stemningene jeg har sett på lerretet i min tid, og Leo i storform.

 

Noen flere som syntes den minte kraftig om The Shining?

Lenke til kommentar

Nettopp sett This Film Is Not Yet Rated og anbefaler den sterkt. Interessant dokumentar om MPAA som har ansvar for rating-systemet for alle filmer som vises på kino i USA.

Jeg kan ikke se for meg at den er så veldig provoserende/sjokkerende, tar jeg feil da? Den er kanskje ganske morsom?

Den er provoserende på en "Hva faen? Det er jo ikke rettferdig i det hele tatt!"-måte. Den viser at ratingsystemet i USA slik den fungerer i dag er ødelagt og må bygges opp fra bunnen av med fornuft og forståelse for filmmediet.

 

Men nei, den er ingen Dear Zachary eller The Cove, men det hadde kanskje vært litt sært hvis den var det. Mange kjente fjes, god underholdning, verdt å se. Check it out.

Lenke til kommentar

Nettopp sett This Film Is Not Yet Rated og anbefaler den sterkt. Interessant dokumentar om MPAA som har ansvar for rating-systemet for alle filmer som vises på kino i USA.

Jeg kan ikke se for meg at den er så veldig provoserende/sjokkerende, tar jeg feil da? Den er kanskje ganske morsom?

Den er provoserende på en "Hva faen? Det er jo ikke rettferdig i det hele tatt!"-måte. Den viser at ratingsystemet i USA slik den fungerer i dag er ødelagt og må bygges opp fra bunnen av med fornuft og forståelse for filmmediet.

 

Men nei, den er ingen Dear Zachary eller The Cove, men det hadde kanskje vært litt sært hvis den var det. Mange kjente fjes, god underholdning, verdt å se. Check it out.

Var det jeg tenkte, jeg driter jo i rating liksom, ser den filmen jeg vil, jeg :p

Men fikk lyst til å se den, skal ikke mye til for at jeg blir interessert, den er på vei til meg as we speak :)

Lenke til kommentar

Den er kanskje ikke veldig sjokkerende nei, men definitivt engasjerende og verdt å se, som Dorian nevner.

 

Den ga meg lyst til å finne andre gode dokumentarer. Noen som har sett Taxi To The Dark Side?

 

Både den og Man On Wire er bestilt ihvertfall.

Taxi To The Dark Side har jeg ikke sett, men Man On Wire likte jeg godt.

 

Den beste dokumentaren jeg har sett er Harlan County USA (1976), den anbefaler jeg virkelig at alle ser. Den handler om en stor streik blant kullgruvearbeidere i Kentucky som eskalerer noe voldsomt. Veldig bra eksempel på "den lille manns kamp" mot urettferdighet. Veldig rørende, jeg begynte å grine. Du må på en måte se filmen for å skjønne det, jeg synes ikke traileren f.eks yter den rettferdighet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Er man litt dokumentarkåt så er kan jeg anbefale Salesman. Personlig måtte jeg slå den av fordi den ble for "close to home", og var faktisk en av grunnene til at jeg nylig sluttet i jobben min. Hvis du noengang har måttet selge for å tjene til livets opphold (i mitt tilfelle leie, rødvin og Kinderegg) så vil den filmen treffe deg ganske hardt.

 

Det skal være sagt at dokumentarsjangeren er rimelig vid, så hvis du har en spesifikk dokumentar i tankene så klarer jeg kanskje å foreslå en som ligner i stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...