Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yojimbo/Livvakten ga meg veldig sterke assosiasjoner til A Fistful of Dollars med Clint Eastwood. De var påfallende like og jeg satt og moret meg med det gjennom hele filmen. Fant ut etterpå at A Fistful of Dollars er uoffisiel remake av Yojimbo :p

Lenke til kommentar

For dere som har sett den originale Invasion of the Body Snatchers:

 

Jeg har bare sett halve av originalen, og er litt forvirret når det gjelder hvordan menneskene blir overtatt. I den nyeste versjonen får de spydd en eller annen gørr i kjeften, og når de sovner blir de overtatt. Men såvidt jeg husker er det ikke sånn i den orginale, hvor det isteden blir laget kopier, så blir blir de originale kroppene fjernet.

 

Husker jeg riktig? Jeg skriver et essay om replication-motif i sf-film og er usikker på om jeg rekker å se originalen ordentlig før innleveringsdato.

Lenke til kommentar

3 helt forskjellige filmer faktisk, beklager batnobbit, du må finne ut hvilken sjanger du vil gå for. Er en personelig liten Del Toro fan da så ville vel for min del gått for Hellboy 2 :)

 

On other news:

 

John Powell overasker meg igjen med tanke på musikken, for musikken hans i "How to train your dragon" er bare fabelaktig bra laget. Husker fremdeles "I am Legend" scoret, også et bra laget stykke musikk.

 

Synes komponisert får litt lite oppmerksomhet i sammenheng med deres arbeid rundt film musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...