Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestillt noen postere fra Allposters.no nå. Noen som har erfaring med leveringstid der?

Bra leveringstid, men pass opp for toll. Jeg fikk baksmell på over 1000,- når jeg kjøpte en illustrasjon derfra grunnet toll.

Jeg så akkurat The Blind Side, og jeg må si jeg er helt betatt av filmen. Ganske enkelt et fantastisk stykke film med skuespillerprestasjoner jeg ikke har sett maken til på stund. Særlig merket jeg meg hovedrollens evne til å uttrykke helt ufattelige mengder følelser uten å si et ord. Anbefales. :)

Lenke til kommentar

Argh.. hvorfor kom ikke the book of eli til norge?

Kommer mest sannsynelig ikke ut i Norge på kino. Er ikke oppført som lanserings tittel på IMDB samt at det ser ut som "The Road" med Viggo Mortensen danket ut Denzel Washington.

Fra VGnett

"«The Road» og «The Book of Eli» er begge dystre fremtidsfilmer som skildrer en verden som har gått under - og enkeltskjebner som kjemper om å overleve.

Førstnevnte ble lansert forholdsvis moderat i USA, og ble vist på 111 kinoer, mens «The Book of Eli» regnes som en blockbuster og ble storlansert på over 3000 kinoer. «The Road» hadde et budsjett på 25 millioner dollar, mens «The Book of Eli» hadde mer enn 80 millioner dollar til rådighet.

I Norge er det imidlertid den «lille» filmen du får se på kino. «The Road» har premiere neste fredag i 19 saler rundt om i landet.

VG Nett-leserne disktuterer «The Road»: Filmen er mørk, dyster, paranoid, klaustrofobisk og ikke minst (sansynligvis), realistisk.

«The Book of Eli» hadde egentlig fastlagt premiere i februar i kun én kinosal i landet, men denne har blitt forskjøvet. Nå tyder mye på at filmen ikke kommer på kino i det hele tatt.

Flere nyheter på Rampelys-forsiden!

Bli tilhenger av Rampely på Facebook!

Ikke fungert

- Filmen har ikke fungert i andre land enn USA, og Denzel Washington selger ikke kinobilletter alene på navnet sitt her i Norge. Derfor har Sony valgt å avvente og se an større markeder enn det norske. Så får vi senere beskjed om hvorvidt den skal på kino i Norge i det hele tatt, det er ikke vi som har siste ord i saken, sier Inger Warendorph i Walt Disney Studios Motion Pictures Norway til VG Nett.

VG Nett-leserne diskuterer «The Book of Eli»: Blir spennende å se Denzel i en slik rolle. Han har gjort mye opp igjennom, men aldri vært en Rambo-type

Hun understreker at det finnes mange eksempler på at amerikanske blockbustere ikke settes opp på kino i Norge, og hun avviser at den avventende holdningen har noe med premieren på «The Road» å gjøre.

- Den har overhodet ikke vært med i diskusjonen, sier hun.

Kan bli problem

Redaktør Kjetil Lismoen i bransjebladet Rushprint tror imidlertid «The Road» er grunnen til at «The Book of Eli» høyst sannsynlig må vike på kino.

- Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det er på grunn av The Road. Begge filmene er postapokalyptiske skildringer, og da kan det fort bli et problem for én av dem besøksmessig på kino. Men jeg kjenner ikke til distributørens vurderinger, sier Lismoen som likevel tror effekten kunne vært stikk motsatt.

- Hvis de to filmene er like gode, kan det komme godt ut for begge, sier han."

Nå står det vel og merke og "April 2010" om du leter på Filmweb. Så man får vel bare holde øynene åpne og se hva som skjer.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jeg fikk virkelig øynene opp for Casey Affleck etter jeg så Gone Baby Gone nylig, han har en kvalitet ved seg som er rimelig unik blant de skuespillerne jeg ser i hans generasjon. Når han spilte sammen med Morgan Freeman så virket det ikke som at han var helt utklasset som de fleste skuespillere er sammen med Freeman, det virket mer som at de var på samme nivå, og det er da man vet at denne fyren har et unikt talent. Kommer til å følge med på han iallfall, han kan bli en av de store.

Anbefaler Gone Baby Gone, jeg hadde mine tvil når jeg så hvem som hadde regissert den, men den er faktisk veldig bra, spesielt slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...