Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva heter filmen hvor det begynnes med genmodifisering av mennesker og mennesker som er født på vanlig måte blir blir klassifisert som "In-valid" mens alle genmodifiserte blir klassifisert "valid" og det er kun de som får de gode jobbe?

Lenke til kommentar

Har fått i oppgave på skolen, og det er å skrive en tekst om kristendommen. Jeg har da tenkt på en film, men trenger ideer. Filmen må handle om kristendommen\inspirert av kristendommen, men den trenger ikke å handle fult om Jesus\Gud osv. Humor har jeg ingenting imot, og da tenker jeg på 'Bruce Almighty', 'Evan Almighty', osv.

Ideer?

Lenke til kommentar

Har fått i oppgave på skolen, og det er å skrive en tekst om kristendommen. Jeg har da tenkt på en film, men trenger ideer. Filmen må handle om kristendommen\inspirert av kristendommen, men den trenger ikke å handle fult om Jesus\Gud osv. Humor har jeg ingenting imot, og da tenker jeg på 'Bruce Almighty', 'Evan Almighty', osv.

Ideer?

Jesus camp

Lenke til kommentar

Ideer?

Hvis du ikke har noe imot humor så er ikke Evan Almighty noe for deg. Den er aktivt ikke-morsom.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg tror jeg lo 3, kanskje 4 ganger i Evan Almighty. Noe man fint kan hoppe over.

Vi hadde forresten besøk av Philip Nee Nee på skolen idag der han holdt et foredrag om filmskaping. Det var ganske morro!

Lenke til kommentar

Ideer?

Jeg anbefaler Pasolinis Il vangelo secondo Matteo. Han beskriver Jesus på en nøktern og mer jordnær måte enn f.eks. Bibelen. Det er verdt å nevne at Pasolini er blodrød kommunist, men jeg forventet egentlig at det skulle komme enda mer til syne under filmen.

Jeg skal sette på Oliver Stones JFK nå. Hvor nært opptil den faktiske historien kan jeg forvente at den er? Skal jeg se på den som rein underholdning eller kan jeg ta lærdom av den også?

Utrolig synd med Pål Bang-Hansen. Norges største filmpersoner og en mine største idoler. Blir trist å lese Lyd og Bilde uten hans anmeldeleser :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...