Dimitrij Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg så også Rashômon i går og synst den var helt forferdelig. Skikkelig deprimerende mtp at jeg også må se Seven Samurai for å bli ferdig med 250. Jeg synes Rashomon er ganske kjedelig, mens Seven Samurai er en knallfilm. Så det går ann å bare like en av de Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Aye. Har sett Kagemusha og prøvde meg en gang på Red Beard. Ugh... Ufattelig kjedelige greier. Yojimbo er ok. Men Seven Samurai er en skikkelig underholdene godbit. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Noen som har sett Masters of Horror? Er en serie med kortfilmer lagd av kjente grøsser regissører. Er usikker på om jeg gidder å sette det på. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Rashomon er en "psykologisk" film i samurai-forkledning. Det er ikke noe samuraifilm. Apocalypse Now er egentlig det samme. En psykologisk film forkledd som en krigsfilm. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Mens du leser her, har du lagt @sistefilm litt på is? Lenge siden oppdatering. Endret 20. mars 2010 av Kataton Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Noen som har sett Masters of Horror? Er en serie med kortfilmer lagd av kjente grøsser regissører. Er usikker på om jeg gidder å sette det på. Har ikke sett alle episodene. Men likte dem av Argento, Miike, Gordon og Carpenter. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Kjedelig når DVD Profiler ikke finner UPC-koden. Har lett over alt på nettet også. Er snakk om en Godzilla-boks jeg bestilte fra en eller annen norsk nettbutikk en gang i tiden. Hva er best å gjøre når man ikke kan legge til via UPC? Fylle inn hvert eneste felt selv i en kjedsommelig prosess? Vil ikke legge til alle filmene i boksen manuelt heller, egentlig. Føler det blir litt rot i databasen når jeg har flere filmer/bokser som ikke vil gjenkjennes ved koden sin. Det er kanskje uungåelig? Hvordan gjør dere filmproffer det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Neppe. Det er stort sett et fullt konsertsett med masse småprat innimellom sangene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Yojimbo er ok. Men Seven Samurai er en skikkelig underholdene godbit. Yojimbo er hans beste og mest minneverdige, uten at jeg har sett så mye av Kurosawa. Sett 7-8 av karen. Apocalypse Now er egentlig det samme. En psykologisk film forkledd som en krigsfilm. Er mange av de der, ja. The Deer Hunter er vel også et bra eksempel. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Lol, tror Bytex svarte Dorian....sånn ca 8 poster tilbake og på forrige side (ja, quoting er til tider kjekt!). Er nok bare alderen til Bytex som begynner og vise seg... Også ikke like Maiden da....pffft, bergensere sier jeg bare... (Kan jo ha noe med å gjøre at jeg antageligvis var på min første Iron Maiden konsert før DG ble født da... ) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Apocalypse Now er egentlig det samme. En psykologisk film forkledd som en krigsfilm. Er mange av de der, ja. The Deer Hunter er vel også et bra eksempel. Jepp. Uendelige filmer som krig som "bakteppe". Og de er som regel bedre enn de reine krigsfilmene. Følgene og effekten av krig kommer ofte mye bedre fram da. DVDStrax.com er oppdatert til det langt bedre. Får håpe leveringstiden også er oppdatert. Endret 20. mars 2010 av Hyperio Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg føler at Blade Runner også minner litt om Rashomon med tanke på det med at sjangeren egentlig bare kan være en forkledning for en mer komplisert tematikk. Blade Runner gjorde meg søvnløs flere netter fremover, lå og tenkte meg ihjel på alle de eksistensielle spørsmålene filmen bad på. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Ikke få som har stjålet fra Kurosawa. Har jeg hørt.. Lenke til kommentar
Rhinox Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Til de som har sett The Descent Part 2: Hvem var han fyren som la hun som overlevde tilbake ved grotta igjen? Vet han var i begynnelsen, men.. Hvordan kunne han være "med på det"? Ja, jeg er treig... Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 "cerebral" (eh, norsk ord, noen?) Forstandsmessig? Beklager, klarer aldri å holde meg unna. "Forstandsmessig", mnjæh ... jeg ser forsåvidt tråden gjennom det kognitive, men det blir litt for oppstyltet. Kanskje jeg bare skal kalle det hjerne- eller hjertefilm Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Fikk gjensyn med mange godbiter i helga Goldfinger The Thing Up Fargo Watchmen Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Kan noen forklare meg hva Independent top 50 på IMDb er? Hva er kriteriene for å være en independent film? Mange av mine favoritter er på den lista, så kan jo være greit å vite hva slags "sjanger" dette egentlig er.. EDIT: Jeg leste dette på iCheckMovies: Independent is not a strict genre category, but is rather a grouping of films that are financed outside the regular channels of big production companies. Not being tied to those production companies, independent films often dare to tread outside the more familiar paths used by those companies. Var vel noe sånt jeg tenkte meg, men da fant jeg ut det hvertfall. Endret 22. mars 2010 av jonastra Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Kan noen forklare meg hva Independent top 50 på IMDb er? Hva er kriteriene for å være en independent film? Mange av mine favoritter er på den lista, så kan jo være greit å vite hva slags "sjanger" dette egentlig er.. EDIT: Jeg leste dette på iCheckMovies: Independent is not a strict genre category, but is rather a grouping of films that are financed outside the regular channels of big production companies. Not being tied to those production companies, independent films often dare to tread outside the more familiar paths used by those companies. Var vel noe sånt jeg tenkte meg, men da fant jeg ut det hvertfall. Det er en film som er produsert utenfor de store Hollywood-studioene. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Vil jeg like Flight 666 selv om jeg synes Iron Maiden er den kjipeste musikken i verden? Har den noen gode kvaliteter som dokumentar? At du synes Maiden er den kjipeste musikken i verden kan ikke forsvares...aldri! Tviler på om du vil like filmen da den er mer en videodagbok fra Maidens turné enn en dokumentar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå