thesinner Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hadde vært artig å se hvordan Tarantino hadde runket ut en versjon av Oldboy. Anyway, Profeten ser da veldig interessant ut. Noen som har sett den? Har gått glipp av 2 sjanser til å se den på kino, så nå holder jeg på å få tak i den på en annen måte as we speak.Og der var den sett. Veldig underholdende og bra film, likte den godt. Er det noen som vet hvilken sang som ble spilt helt på slutten? Har funnet soundtracket, men klokka er 04:00 og jeg er lite keen på å høre meg gjennom 20 spor før jeg legger meg... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg så også Rashômon i går og synst den var helt forferdelig. Skikkelig deprimerende mtp at jeg også må se Seven Samurai for å bli ferdig med 250. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Nå fikk jeg ikke sjekket ut Rashômon i går, men jeg har sett Seven Samurai, og den kan umulig være den kjipeste på den lista. Fant den litt kjedelig, dog veldig sjarmerende.. Den hadde liksom en lystig og fin stil. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Og Oldboy er jævlig bra, ja, håper alle som liker den ser flere filmer av samme regissør. Hans nyeste, Thirst, går på kino nå om dagen, løp og se folkens! Går den fortsatt på kino? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 I går så jeg Alle mine kjære (jeg foretrekker den norske tittelen). Det var ikke mitt valg, men jeg syntes at det var en helt grei film. Jeg syntes bare at den rare slutten ødela alt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre - uansett. Pøh. Rashomon er da veldig bra, en av de tidlige filmene med tilbakeblikk, scener som kan være usanne pga synspunkter osv. Den var spennende for et år siden, iaff. Er det forresten noen her som har noe gode rene filmforum å anbefale? Send PM! På forhånd takk DiskuterFilm.com er en veldig bra side. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Og Oldboy er jævlig bra, ja, håper alle som liker den ser flere filmer av samme regissør. Hans nyeste, Thirst, går på kino nå om dagen, løp og se folkens! Går den fortsatt på kino? Jeg tok dette som en selvfølge, etter som det bare er et par uker siden den hadde premiere, men nå ser det jammen ut som om den er tatt av programmet. Tragisk. Du får den heldigvis på Platekompaniet allerede. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 James Cameron: Before Avatar ... a curious boy Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre - uansett. Pøh. Rashomon er da veldig bra, en av de tidlige filmene med tilbakeblikk, scener som kan være usanne pga synspunkter osv. Den var spennende for et år siden, iaff. Satser på en opptur da. Men med tanke på hvor jeg sleit, nei, jeg mener, led meg gjennom Seven Samurai så... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Seven Samurai har stått i hylla i en evighet. Den ser så kjip ut... Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Rashômon var mye mindre kjip enn jeg fryktet, så kanskje dere blir positivt overasket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Seven Samurai har stått i hylla i en evighet. Den ser så kjip ut... Er da ikke noe poeng i å se den om du ikke føler for det. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Var selv veldig skeptisk til Shichinin no Samurai. Kjip er den definitvt ikke, selv om de første 45 minuttene føltes noe langdryge. Rashômon gav meg ikke like mye, men byr på noen uforglemmelige scener. Pløyer meg for tiden igjennom IMDb Documentary Top 50 hos iCM. Har sett 27/50 filmer. Favoritter hittil: Lake of Fire, Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills, No End in Sight, Chavez: Inside the Coup, Hearts and Minds og Unforgivable Blackness: The Rise and Fall of Jack Johnson. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Var selv veldig skeptisk til Shichinin no Samurai. Kjip er den definitvt ikke, selv om de første 45 minuttene føltes noe langdryge. Rashômon gav meg ikke like mye, men byr på noen uforglemmelige scener. Pløyer meg for tiden igjennom IMDb Documentary Top 50 hos iCM. Har sett 27/50 filmer. Favoritter hittil: Lake of Fire, Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills, No End in Sight, Chavez: Inside the Coup, Hearts and Minds og Unforgivable Blackness: The Rise and Fall of Jack Johnson. Kjedelig at en U2-konsert er med på listen, og det i 3D. Det er ikke mye de kan gjøre med den dokumentaren for å gjøre den mindre fristende. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Haha, så lenge U2 er med på den lista, vil jeg aldri fullføre den. Aldri, sier jeg deg! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Musikkdokumentarene interesser meg egentlig veldig lite. Iron Maiden: Flight 666 og Amazing Journey: The Story of The Who var dog gode. Concert for George, Pink Floyd: Live at Pompeii og Heima var søvndyssende. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Etter det lille jeg så av Rashomon før jeg beklageligvis sovna (jeg var trøtt, jeg kjedet meg ikke) så har ikke filmen så mye til felles med Syv samuraier. Begge er svart/hvite filmer, og begge er regissert av Kurosawa, liksom. Rashomon virket som en klassisk drama-film med en mer "cerebral" (eh, norsk ord, noen?) handling, mens Syv samuraier er en action-/spenningsfilm. Det vil nok uansett ikke være slik at om man hater en av dem så hater man også den andre. Syv samuraier vil jeg anbefale til alle og enhver, mens den halvtimen jeg så av Rashomon tydet på at den er litt mer i filmnerd-land, så mange vil nok like greit kunne styre unna den. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 "cerebral" (eh, norsk ord, noen?) Forstandsmessig? Beklager, klarer aldri å holde meg unna. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Rashomon er en "psykologisk" film i samurai-forkledning. Det er ikke noe samuraifilm. Endret 20. mars 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Musikkdokumentarene interesser meg egentlig veldig lite. Iron Maiden: Flight 666 og Amazing Journey: The Story of The Who var dog gode. Concert for George, Pink Floyd: Live at Pompeii og Heima var søvndyssende. Jeg liker Sigur Ros, Pink Floyd og The Who, så jeg ser for meg at de blir helt greie - uavhengig av kvaliteten på filmen så er det snakk om musikk jeg liker. Vil jeg like Flight 666 selv om jeg synes Iron Maiden er den kjipeste musikken i verden? Har den noen gode kvaliteter som dokumentar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå