CypheroN Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Skal se City Lights senere i kveld. Ah, klassiker. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hatt en super filmhelg der jeg har fått sett A serious man, Gran Torino og Gjøkeredet. Tre fantastiske filmer som alle klarte å fenge på hver sin måte. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Noen andre som ser frem til The 41 Year Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Tittelen fenger ihvertfall. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Og Kevin Smith holdt på å regissere den første Superman-remaken. Genial historie forresten, spesiellt tie-in med Wild wild west på slutten http://www.youtube.com/watch?v=vgYhLIThTvk Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Flame me&hate me men Kevin Smith er litt oppskrytt imo Endret 15. mars 2010 av b-real Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 I morra blir det Psycho på meg, gleder meg Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Flame me&hate me men Kevin Smith er litt oppskrytt imo Flammer og hat blir det neppe, men oppskrytt er jo et tåpelig begrep. Hvis du ikke ser det samme som meg er det jo greit, men det er ikke han det er noe galt med i så fall. Mannen er fantastisk morsom, en utmerket raconteur og har etterthvert fått dreisen på hvordan regissere en komedie og ikke bare skrive den. Ikke at det har noe med klippet som ble postet å gjøre, da det bare er en fantastisk "inside"-historie fra en fyr som har vært i Hollywood-systemet noen år uten å la seg påvirke nevnverdig av det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Det er ikke bare filmene hans, men hele fyren er tvers gjennom komiker. Også på scenen når han er på universitetsturneer og gir oss morsomme innblikk i livet som hollywood-regissør sett med "view askew" øyne. Dette er klassisk Smith-improvisasjon: http://www.youtube.com/watch?v=ou2mVnElp6c Tjukkasen spør "Do you ever plan on making an original movie without rehashing any of the old characters that doesn't suck?". neeeeeeeeever attack the guy with the microphone..vi snakker utdriting på høyt plan. Endret 16. mars 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Martin Grace (Moores stuntmann i 007) & Mr Solo fra Goldfinger RIP Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Flame me&hate me men Kevin Smith er litt oppskrytt imo Oppskrytt av kven? I høve til kva? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er jo såklart ikke så svart og hvitt. Og kunst er jo subjektivt. Men jeg ser ikke kunst i Avatar. Sett bortifra gode CGI effekter osv har den absolutt ingenting nytt å tilføye filmhistorien. Min mening. Tåpelig argument. Hvorfor må det tilføye noe nytt til filmhistorien for at det skal være kunst? Hvis man ser på kunstverk som har tilført noe nytt til kunstformen, er det egentlig ganske få. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er jo såklart ikke så svart og hvitt. Og kunst er jo subjektivt. Men jeg ser ikke kunst i Avatar. Sett bortifra gode CGI effekter osv har den absolutt ingenting nytt å tilføye filmhistorien. Min mening. Tåpelig argument. Hvorfor må det tilføye noe nytt til filmhistorien for at det skal være kunst? Hvis man ser på kunstverk som har tilført noe nytt til kunstformen, er det egentlig ganske få. Føler du tar det litt for bokstavelig her. Jeg mener ikke at en film må tilføye noe til videre filmskaping for å være bra, det var en talemåte. Jeg sier bare at jeg ikke syns Avatar hadde så mye å komme med annet enn ganske bra teknologi. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Avatar hadde jo en enorm (og relativt revolusjonerende) visuell opplevelse, som jeg enkelt kan klassifisere som bildekunst. Hvorvidt det er en kunstfilm, er diskutabelt, vertfall hvis man bruker den tradisjonelle definisjonen (ny-bølgisk filmer med eksperimentell form). Jeg reagerte egentlig bare på at du insinuerte at Cameron lagde film kun for pengene. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Helt sykt hvor mye film vi ser på skolen dette året her. Kan helt greit ha det sånn her videre også, ja. Siden skolestarten i høst har vi sett: - Juno - Crash - Flammen og Citronen - Upperdog - Maria Full of Grace - Gattaca Og i dag blir det Billy Elliot etter lunch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Avatar hadde jo en enorm (og relativt revolusjonerende) visuell opplevelse, som jeg enkelt kan klassifisere som bildekunst. Hvorvidt det er en kunstfilm, er diskutabelt, vertfall hvis man bruker den tradisjonelle definisjonen (ny-bølgisk filmer med eksperimentell form). Jeg reagerte egentlig bare på at du insinuerte at Cameron lagde film kun for pengene. Jeg kan ikke gjøre annet enn å spekulere.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Helt sykt hvor mye film vi ser på skolen dette året her. Kan helt greit ha det sånn her videre også, ja. Siden skolestarten i høst har vi sett: - Juno - Crash - Flammen og Citronen - Upperdog - Maria Full of Grace - Gattaca Og i dag blir det Billy Elliot etter lunch. Det er da ikke så veldig mye, vi har sett en film i uka siden skolestart i sommer. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er da ikke så veldig mye, vi har sett en film i uka siden skolestart i sommer. Er det knytta til undervisninga? Eller berre ser de mykje film? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Denne kommende filmen tror jeg er et must å se grunnet navnet alene: Sharktopus! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er da ikke så veldig mye, vi har sett en film i uka siden skolestart i sommer. Er det knytta til undervisninga? Eller berre ser de mykje film? Litt både og, av og til er det knytta til undervisninga, andre ganger ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå