Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Så den nå, klarte ikke helt å få med meg hvorfor resten av verden er i ruiner og at Storbritania er blitt et Drittes Reich. Mulig det var derfor jeg aldri klarte å dele viktigheten av at dette barnet måtte til The Human Project.

Du fekk med deg at det ikkje vert født fleire born? Det er det som har skjedd, alle andre land ha kollapsa pga det. Det er difor dette eine bornet er så viktig, det viser nytt håp for heile menneskeheita.

Nei jeg er døv og blind så det fikk jeg ikke med meg. Hele verden har kollapset, og Storbritania er blitt en politistat med sterke raseholdninger? Jeg syntes det var litt for "enkelt". Det at barnet _måtte_ til The Human Project, istedenfor at Kee kunne bli tatt hånd om av det britiske folk som et symbol på nytt håp, klarte jeg ikke se begrunnelsen for. At Fiskene, en væpnet opprørsgruppe, mente at staten ville hemmeligholde moren på grunn av rase, var ikke overbevisende for meg. Derfor ble hele dette jaget mot å nå "Tomorrow" unødvendig; I just didn't care.

En menneskehet med visshet om at dens eksistens vil opphøre i en nær fremtid mister fort lysten til å oppføre seg som folk, hva er poenget?

Man antar at regjeringer rundt om i verden, i større eller mindre grad har gitt opp, og at anarki i større grad hersker. Iallefall i følge Storbritannias propaganda er de den eneste stat som fortsatt står, og holder en viss standard. Ikke helt urealistisk at konservative Storbritannia fremfor andre land har tatt steget helt ut, og heller styrer folket med streng makt enn å la fasaden falle. Det at de itillegg er et øyrike vil gjøre det lettere for dem å holde anarkiet som regjerer ellers, unna. At det har kollapset, eller iallefall blitt ugunstig å leve ellers på kontinentet bekreftes ihvertfall av den store, konstante flyktningestrømmen. Storbritannia har innført enn nulltollersans ovenfor innvandring, da de har mer enn nok med å holde styr på sine egne.

Fiskene er en organisasjon som er imot hvordan Storbritannia nå styres, og da spesielt med tanke på innvandring. De frykter at regjeringen skal bruke barnet som et slags bevis på at Storbritannia nå er totalt overlegen, da det faktisk ikke bare er de som klarer å holde en standard, men at det også er de som er den eneste som klarer å bringe ett barn til verden. Fiskerne tror derfor at regjeringen kommer til å skjule at barnets mor er en innvanderer, og istedet si at det var en britisk kvinne som bar barnet til verden. Dette har ingen ting med rase, som du hevder, men nasjonalitet å gjøre. En stor del av fiskerne ønsker istedet at barnet skal fødes på gården, for så og bruke barnet til å fremme deres sak, at Storbritannias innvandringspolitikk ikke er til gagn for menneskeheten. The Human Project er en frittstående organisasjon som prøver å finne svar på, og en kur for, menneskehetens ufruktbarhet. Vår lille gjeng tar derfor med seg barnet, i håp om å kunne få moren og barnet i The Human Projects hender, da de ser på det som menneskehetens beste håp får å unngå utryddelse, samt det beste for moren og barnet.

Jeg ser på denne filmes skildring av hvordan en menneskehet uten håp kan bli som meget troverdig, og holder denne filmen som en av mine favoritter, en fantastisk bra film, i stil såvel som innhold.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmer blir vel ofte bedre om man tenker mer nøye igjennom dem og hva de egentlig vil si. Selv om jeg ikke helt klarer å anse Fiskene som noe bedre enn regjeringen, og på den måten ikke har noe grunnlag til å tro at de vil fortelle sannheten i større grad enn regjeringen - så ser jeg hva du mener. Synd førsteinntrykket ikke var så positivt da jeg så filmen at det gjør den rettferdighet. Skal vurdere å se den igjen ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Filmer blir vel ofte bedre om man tenker mer nøye igjennom dem og hva de egentlig vil si. Selv om jeg ikke helt klarer å anse Fiskene som noe bedre enn regjeringen, og på den måten ikke har noe grunnlag til å tro at de vil fortelle sannheten i større grad enn regjeringen - så ser jeg hva du mener. Synd førsteinntrykket ikke var så positivt da jeg så filmen at det gjør den rettferdighet. Skal vurdere å se den igjen ved en senere anledning.

Jeg synes ikke fiskerne gjennom filmens løp fremstilles som så veldig mye bedre enn regjeringen, da også en stor del av disse ønsker å bruke barnet til å fremme deres sak. Det var jo en grunn til at Theo og gjengen gikk mot fiskerne for å få barnet til The Human Project.

Edit: Ta absolutt å gi filmen en ny sjanse, denne filmen tar nok i mindre grad enn en del andre filmer skade av tidligere gjennomtitt.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Er A Tale of two sisters noe særlig skummel? Har veldig lyst til å se den, da jeg likte remaken godt, men klarer ikke skumle filmer. :hrm:

Jeg synes den var dritskummel. Så den alene i en mørk stue, tror det hjalp. Men det er faktisk en skrekkfilm med en knakanes god historie i tillegg, vil anbefale den. Remaken har jeg ikke sett.

Children Of Men er forøvrig en ekstremt imponerende film, spesielt med tanke på de utrolig lange tagningene.

Lenke til kommentar

HB Ridge er veldig sånn

uregjerlig gjeng rekrutter, bestående av stereotyper som "den feite", "den morsomme", "den kjekke ladies man", "han alle liker" osv, som får en badass oldschool korea-veteran-sersjant, Clintern, som hater ungdom og er grinete, men som lærer dem å kjenne og blir kompis tilslutt også roter det seg inn i et kjærlighetsplott med hans gamle eks-kone som forlot ham pga at han aldri var hjemme, de blir nesten sammen igjen også blir han kalt ut i krigen med troppen sin og de må bevise kameratskapet sitt for å vinne

Veldig amerikansk og kjekt, og samtidig moralsk, man kan ikke være kriger og elsker samtidig osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er A Tale of two sisters noe særlig skummel? Har veldig lyst til å se den, da jeg likte remaken godt, men klarer ikke skumle filmer. :hrm:

Jeg synes den var dritskummel. Så den alene i en mørk stue, tror det hjalp. Men det er faktisk en skrekkfilm med en knakanes god historie i tillegg, vil anbefale den. Remaken har jeg ikke sett.

Kanskje jeg får ta den når det er blitt mørkt, lenge siden jeg har blitt ordentlig redd.

Lenke til kommentar

Apocalypse Now på NRK2 ikveld, peepz.

Hmm... er det ikke idag "The pacific" vises?

Jepp det er nok det :) Er litt spent på hvordan denne serien er i forhold til Band Of Brothers.

Hvilken kanal? :)

Heh, HBO.

Visstnok skal de to første episodene være de dårligste. Men jeg har store forhåpninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...