Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Man blir underholdt av ting man syns er morsomt.. Kvaliteten på tingen er urelevant?

Ok, for det første så trenger ikke noe å være morsomt for å være underholdende, for det andre så er humor du syns er morsom(i din smak) et tegn på kvalitet(i din smak). Selvfølgelig er det mulig å ha god humor, spenning, osv. og bomme på andre kvalitetsmessige ting, men da er det jo også stor mulighet for at disse bommertene setter kjepper i hjulene på det du syns er morsomt/spennende.

Jeg er som regel ikke så begeistret for filmene hans, men de gjør da inntrykk, og det er jo poenget.

Ja, Haneke gjør inntrykk, men er ikke "inntrykk" det samme som underholdning. Jeg pleier å ha en tommelfinger-regel på at alt som holder interessen din i filmen er underholding, selv om dette er skremmende, trist, direkte stygt, osv.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil se Superman slåss mot noen jeg.

Alt bekreftet at Brainiac er skurken sammen med Lex Luthor, merkelig nok. Manus er ikke engang skrevet, men men.

Så det blir vel en slags Terminator med en flyvende alien dette her (Brainiac er en kunstig intelligens utviklet på Krypton).

Det som nå virkelig spekuleres i er jo om dette blir en Supermann som eksisterer i Nolans Batman-univers. Kan virke slik, hvis Nolan virkelig har fått en slik "gudfar-roll". Karen er visst en som anses som å kunne gå på vann nå hos WB, så de legger vel all sin litt til han.

Lenke til kommentar

Man blir underholdt av ting man syns er morsomt.. Kvaliteten på tingen er urelevant?

Ok, for det første så trenger ikke noe å være morsomt for å være underholdende, for det andre så er humor du syns er morsom(i din smak) et tegn på kvalitet(i din smak). Selvfølgelig er det mulig å ha god humor, spenning, osv. og bomme på andre kvalitetsmessige ting, men da er det jo også stor mulighet for at disse bommertene setter kjepper i hjulene på det du syns er morsomt/spennende.

Jeg er som regel ikke så begeistret for filmene hans, men de gjør da inntrykk, og det er jo poenget.

Ja, Haneke gjør inntrykk, men er ikke "inntrykk" det samme som underholdning. Jeg pleier å ha en tommelfinger-regel på at alt som holder interessen din i filmen er underholding, selv om dette er skremmende, trist, direkte stygt, osv.

Jo, her er vi enige hele veien. Ordet morsomt brukte jeg i mangel på et annet.

Terrorister -- ikke akkurat. Du bør egentlig ikke vite så mye om filmen før du ser den. Litt kjipt svar, men sånn er det. Men det handler om en liten landsby, og merkelige ting begynner å skje...

Det skal visst være mannen selv som har sagt dette, jeg har ikke undersøkt nærmere. Plottet er noe for meg, uansett tematikk. Tror jeg gleder meg litt til denne Haneke filmen, det er litt uvant.

Lenke til kommentar
Alt bekreftet at Brainiac er skurken sammen med Lex Luthor, merkelig nok. Manus er ikke engang skrevet, men men.

Jaja, men det blir spennende å se hvordan de "tolker" Brainiac. Mange muligheter der. I Smallville var han jo en blanding av T-1000 og den svarte oljegreia fra X-files.. Håper Nolan og gjengen gjør det litt mer finurlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jaja, men det blir spennende å se hvordan de "tolker" Brainiac. Mange muligheter der. I Smallville var han jo en blanding av T-1000 og den svarte oljegreia fra X-files.. Håper Nolan og gjengen gjør det litt mer finurlig.

Så lenge de ikke caster William H Marcy så, ingen vil se han slåss mot Supermann, vent nå litt, det hadde vært smashing!

Tipper rollen går til en eller annen tenåringsfjomp fra en tvserie ala OC. Som de gjør med ''alle'' kule rollene nå til dags.

Lenke til kommentar

Det blir liksom ikke noen episk slåsskamp med Brainiac. Med mindre han besetter Doomsday, da.. :dribble:

Så lenge de ikke caster William H Marcy så, ingen vil se han slåss mot Supermann, vent nå litt, det hadde vært smashing!

Tipper rollen går til en eller annen tenåringsfjomp fra en tvserie ala OC. Som de gjør med ''alle'' kule rollene nå til dags.

Er du ikke medlem av "In Nolan we Trust-facebookgruppen" du heller?

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Fikk sett både Alice In Wonderland(3D) og Crazy Heart i kveld, og det var blandede opplevelser.

Alice ble jeg litt likegyldig til. Første gang jeg har sett 3D og synes egentlig ikke det var noe spesielt. Brillene gjorde bildet altfor mørkt(ikke sølv-lerret her nei) og skarpheten var så som så, spesielt ved mye bevegelse. Filmen i seg selv var underholdende nok. Kan faktisk hende jeg hadde likt den bedre i 2D.

Crazy Heart var en opptur, mye grunnet en fantastisk Jeff Bridges og god musikk av T Bone Burnett. Filmen daltet fremover i et rolig tempo, men ble aldri kjedelig. Anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er du ikke medlem av "In Nolan we Trust-facebookgruppen" du heller?

Neppe. Men C Nolan har lagd et par meget gode filmer.(Er vel lillebror som skal lage den nye supermannfilmen da)

Er det lurest å se Alien filmene i kronologisk rekkefølge eller er det det samme?

MÅ ikke, men har du sjansen så er det å foretrekke.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Er det lurest å se Alien filmene i kronologisk rekkefølge eller er det det samme?

Laster ned alle fire nå og treeren er snart ferdig mens den første er på 30% men tror jeg heller venter.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Laster ned alle fire nå og treeren er snart ferdig mens den førset er på 30% men tror jeg helelr venter.

Hoff, om du laster ned så kan du bare se de hulter til bulter for all I care.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Skal prøve å holde meg unna alle trailer'ne og internettbuzz angående den filmen, vil heller bli overasket som i filmen Memento.

(alt var bedre før blah blah blah)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Alien-serien bør du i det minste se Aliens før Alien3, slik at du kan knegge litt for deg selv over måten Fincher voldtar Camerons visjon på i starten.

Cameron on Alien 3: "Hated it. Simple as that. I hated what they did.... I couldn't stand Alien 3 - how they could just go in there and SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER in Aliens, and the correlation between SPOILER and SPOILER. It stunk, but hopefully I'll get a chance to rectify all that".

Mhm. Jeg respekterer i og for seg det Cameron gjorde i Aliens, men mannen har en tendens til å bloate opp filmene sine med klisjeer og melodrama/familiedrama. Slik sett blir sikkert Alien 5 et severdig spetakkel, men Cameron drar vel inn et sidrumpa menneskelig drama eller tre som trekker ned helheten. Bedre enn Alien Resurrection må den uansett klare å bli, så vi får satse på at det blir et verdig punktum på en god filmserie.

Lenke til kommentar

Eller interessant.

Etter min mening går kvalitet og underholdning hånd i hånd.

For meg er filmers kvaliteter ofte deres evne å ta tak i seeren.

Her kunne man selvfølgelig langet ut om en rekke objektive mål som må nåes og slike ting, men det viktigste med film er selvfølgelig din (og bare din) opplevelse av filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...