Crinderman Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Noen ser på filmen som samfunnskritikk, andre som hjernedød hjernedød underholdning. Jeg tilhører sistnevnte gruppe, og fikk dermed lite ut av filmen jeg også. Men nå har du iallefall retten til å si at du har sett en film med nekrofili, incest, amming ++ Nå har jeg ikke sett Visitor Q men: Om en film prøver å si noe, greit nok, men hvorfor skal det bety så mye for filmens kvalitet. Og hva er det man liksom skal få ut av en film? Hva kan en film gi deg annet enn underholdning? Noe å tenke på? Greit nok, men å tenke er jo underholdning det også. Hvorfor skille mellom to typer underholdning? Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi skal ha stumfilmprosjekt på skolen og vi er én gutt (meg) og tre jenter. Vi tenkte vi skulle ha en parodi av en kjent film og det skal selvfølgelig være humoristisk. Trenger ikke være en kjent film, så lenge det er en god story med en god konflikt. Er det noen som har noen idéer? Skal filmen dere parodierer være stum den også, eller skal det være en hvilken som helst film? Hvis stum er det nok enklest å parodiere Chaplin eller muligens Metropolis, hvis en av dere vil kle dere ut som en robot. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå har jeg ikke sett Visitor Q men: Om en film prøver å si noe, greit nok, men hvorfor skal det bety så mye for filmens kvalitet. Og hva er det man liksom skal få ut av en film? Hva kan en film gi deg annet enn underholdning? Noe å tenke på? Greit nok, men å tenke er jo underholdning det også. Hvorfor skille mellom to typer underholdning? Jeg kan ikke si meg helt enig i at å tenke er en form for underholdning, og jeg klarer fint å skille mellom de to. Når en film er spennende eller morsom eller har scener man gjerne kalt "tøffe" før i tiden så spiller de på emosjoner; man lever seg inn i karakterens situasjon og lar seg rive med. Dette er noe helt annet enn å appelere til ekte tanker og følelser som man knytter til sin egen situasjon og kjenner seg igjen i og som åpner for videre diskusjon og ettertanke. For meg er disse to så klare forskjeller og film kan ha to så vidt forskjellige formål at det er helt naturlig å skille mellom dem. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Clerks er ikkje avhengig av geek-humor. Tenkte å se Clerks, morsom komedie for alle eller bare for folk som tar Geek referansene? (vurderer om jeg skal se den med min non-geeky venn) Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Clerks filmene er hysteriske. Leter etter en 70 eller 80 talls film. En ung kvinne kjører hjem til foreldrene sine (settning: nord amerika-esque) og møter på en punkergjeng på veien som har punktert/motortrøbbel - men stopper ikke for å hjelpe og kjører videre. Faren til denne jenta har et monster ala frankenstein på et rom i huset deres (driver ved forskning elns) På kveldstid blir huset invadert av punkerne som dreper mora hennes i garasjen bla. Monsteret kommer løs og brekker blant annet en punker i to på et tre. Noen som vet hvilken film jeg tenker på? Barndomsfilm <3 Noen her som vet? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er La Haine bra? Skal snart bestille en shitload med DVD-er fra Play.com og vurderer da å inkludere denne. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 I følge fransk-læraren min er La Haine veldig bra Har ikkje sett den sjølv, though. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er La Haine bra? Skal snart bestille en shitload med DVD-er fra Play.com og vurderer da å inkludere denne. Gjer det. Knallfilm. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er La Haine bra? Skal snart bestille en shitload med DVD-er fra Play.com og vurderer da å inkludere denne. Denne kan du trygt kjøpe på DVD, veldig bra film. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hyggelig å høre, da fyker den i handlekurven. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Så District 9 her om dagen, og må si at det er en av de beste filmene jeg har sett på lang tid. Shanghai Noon på NRK3 snart. Kan ikke si å huske så mye av filmen, men mener den er ganske bra? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Shanghai Noon er bra underholdning. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Så nettop Kar Wai Wong's 2046, og har bestemt meg for å sjekke ut flere av hans filmer. Har allerede sett Chungking Express og In The Mood For Love, hvilke filmer bør jeg se nå? Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Har bare sett de og to til. Days of Being Wild, som er 1ern i trilogien ITMFL og 2046 er en del av og Fallen Angels, som er oppfølgeren til Chungking Express. Begge er veldig bra, men ikke like gode som de du har sett. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nok en gang er en film spolert av mitt narkolepsi-lignende problem. Skjer så forbannet ofte nå at jeg blir gal. HVER gang jeg skal se film, spesielt når det er på kino, eller på kvelden, sovner jeg litt ut i filmen og mister viktige deler. I går duppet jeg tidlig i Shutter Island, og skrudde så av og på helt til slutt. Uansett hvor mye jeg prøver, så klarer jeg ikke å holde meg våken. Og det har ingenting med om filmen er god eller ikke, for det har skjedd latterlig mange ganger selv i yndlingsfilmene mine. Noen som har problemer med det samme? Blir så trist å måtte se en film en eller to ekstra ganger for å få med meg alt. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Høres ut som du burde ta en prat med en lege. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Høres ut som du burde ta en prat med en lege. Vanlig fastlege, eller noen form for spesialist? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Du må nok starte med fastlege, så gir de deg eventuelt en henvisning videre. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Mamma har aldri sett en film helt ferdig i ett tak, hun er notorisk på sovne av når hun ser film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå