Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gleder meg noe hinnsides jeg også :D

Håper vi finner en bra stream... Jeg regner med NRK ikke skal sende utdelingen((?)men OL skal de selvfølgelig vise!)

Nå kan det jo hende at OL-sendingene, som i tillegg går på en tid av døgnet flere er våkne, skaffer et større publikum enn denne utdelingen da.

Selvfølgelig gjør de det ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det heller mot Drageløperen. Mest fordi den er BluRay, og jeg aldri har sett en BluRay film. Har hørt den er ganske bra, men jeg er egentlig i humør for litt action. Vet ikke helt om det er så mye action i Drageløperen, får håpe det.

Som sagt, det er to helt forskjellige filmer, men har du lest boka er det i hvert fall ingen tvil om hva du bør se. Drageløperen var forresten min første Blu-Ray. Den ser veldig bra ut.

 

Det er ikke særlig med action i noen av filmene. Drageløperen er i hvert fall en typisk drama.

 

Og nei, det er ikke noe sjokk at NRK ikke viser Oscar. De kommer nok med et klippet show ei uke senere som vanlig. Men skal alltids finne andre måter å se det på.

Lenke til kommentar

Litt sånn generelt, er det stor forskjell på lyden på DVD kontra Blu-ray? Kjører kun oppsett med fronter og senter, hvis det skulle ha noe å si for min opplevelse.

 

Dette spørsmålet får du nok meir respons på i Lyd og Bilde-forumet... Eg tykkjer i alle fall eg høyrer skilnad på DTS/DD og DTS HD MA/TrueHD. Veit du om forsterkaren din tek i mot desse formata?

Lenke til kommentar

Vi skal ha stumfilmprosjekt på skolen og vi er én gutt (meg) og tre jenter. Vi tenkte vi skulle ha en parodi av en kjent film og det skal selvfølgelig være humoristisk. Trenger ikke være en kjent film, så lenge det er en god story med en god konflikt. Er det noen som har noen idéer?

Anbefaler deg å se gjennom Chaplins filmer. De er morsomme, og du får nok noen idéer mens du ser de. De mest kjente er Modern Times (1936), City Lights (1931), The Gold Rush (1925) og The Kid (1921).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...