Skumtroll Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det nokon som kan anbefale meg nokre skikkelig gode feelgood-filmar? The Boat That Rocked Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Takkar! men ser nå at eg posta i feil tråd Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det nokon som kan anbefale meg nokre skikkelig gode feelgood-filmar? The Breakfast Club (1985). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Vi så District 9 på skolen og har fått i oppgave å analysere den filmen. Som den late jævelen jeg er, spør jeg her: hva er budskapet til filmen? Jeg tenker at det har noe med forskjeller og likheter å gjøre, men det blir bare en gjetning fra min side hvis jeg ikke kan forklare hvordan filmen viser det og hvorfor. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Budskapet er at innvandrere snylter, stjeler og forsøpler. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det nokon som kan anbefale meg nokre skikkelig gode feelgood-filmar? Whatever Works (Larry David lyver i åpningsscenen) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Så akkurat Metropolis. Kan si at stumfilm ikke er noe for meg. Jeg fikk dog min 500de check på icheckmovies Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Så akkurat Metropolis. Kan si at stumfilm ikke er noe for meg. Jeg fikk dog min 500de check på icheckmovies Metropolis er jo klippet i stykker etter så mange år, og en fullverdig versjon finnes jo omtrent ikke. Prøv noe Chaplin isteden. Modern Times, The Kid, City Lights. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skal sies at den nesten helt komplette versjonen av Metropolis er funnet, og skal bli sluppet i desember i år. Synes ikke den er så veldig spennende jeg heller. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Så akkurat Metropolis. Kan si at stumfilm ikke er noe for meg. Jeg fikk dog min 500de check på icheckmovies Metropolis er jo klippet i stykker etter så mange år, og en fullverdig versjon finnes jo omtrent ikke. Prøv noe Chaplin isteden. Modern Times, The Kid, City Lights. Metropolis er hundre ganger bedre enn alt Chaplin noensinne har rørt! Selv uferdig er den det største stumfilm mesterverket jeg iallefall har sett, og den fortjener all rosen den får! Endret 18. februar 2010 av Crinderman Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Mente bare at Chaplin kan være en bedre inngangsbillett til stumfilmer. Er uansett uenig. Lite som slår City Lights. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. Noen synes den er litt i overkant, men jeg elsker den romantiserte fremstillingen av Montmartre, Audrey Tatou som den skjøre, romantiske, vakre, sjenerte Amélie, fargene og at den gir meg troen på kjærligheten. edit: Dette var ment til brukeren Alliha som spurte etter feelgood-filmer. Endret 18. februar 2010 av Thlom Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Vi så District 9 på skolen og har fått i oppgave å analysere den filmen. Som den late jævelen jeg er, spør jeg her: hva er budskapet til filmen? Jeg tenker at det har noe med forskjeller og likheter å gjøre, men det blir bare en gjetning fra min side hvis jeg ikke kan forklare hvordan filmen viser det og hvorfor. Slik jeg ser det er filmens budskap faren ved å forhåndsdømme andre på grunnlag av utseende. I tilegg ser jeg at et lite budskap er og å hjelpe dem som trenger det samt at man er selv skyld hvis disse kommer ut av kontrol. Det ser man f.eks ved at de utenomjordiske blir stuvet i skittene getto lignende omgivelser uten den nødvendige støtte eller oppfølgning av myndighetene, noe som gjør at dem til slutt er nødt å gjøre hva de kan for å overleve, selv om det innebærer å trenge seg på dem som blir vertene deres. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Der ga du han en fisk der du skulle gitt han en stang. Lol, også D9, da.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg fisker med not jeg Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Eit tips til tolking av District 9 kan vera å lesa denne artikkelen: http://no.wikipedia.org/wiki/Apartheid Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 District 9 er ikke akkurat subtil. Tydligvis på tide å følge med i historietimene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Noen som har sett Mulholland Drive på Blu-Ray og kan si om det er en bra utgivelse? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Noen som har sett Mulholland Drive på Blu-Ray og kan si om det er en bra utgivelse? Den er vel ikkje kjent for å vera spektakulær, akkurat... Visstnok er det ein DVD-transfer som er brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå