Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Ikke enig med Depp fansen her, han suger like mye som Tim Burton. Ingen som så hvor ELENDIG han var i Public Enemies? Han er jo totalt udugelig i seriøse dramatiske roller - Har han noen gang hatt et emosjonelt sterk øyeblikk i en film? For en poser.

Se for deg Johnny Depp i en film som Mystic River eller Revolutionary Road.

Hadde han vært med i Mystic River eller Revolutionary Road hadde jo Depp fått et skikkelig manus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke enig med Depp fansen her, han suger like mye som Tim Burton. Ingen som så hvor ELENDIG han var i Public Enemies? Han er jo totalt udugelig i seriøse dramatiske roller - Har han noen gang hatt et emosjonelt sterk øyeblikk i en film? For en poser.

Se for deg Johnny Depp i en film som Mystic River eller Revolutionary Road.

Mener å huske at han spiller veldig bra (den typen bra som du refererer til) i Secret Window.

Lenke til kommentar

Han er jo direkte svak i Secret Window!! Ranter litt nå, men fy f*** for en oppskrytt gamling. Han var god i filmer som Ed Wood og Dead Man, men det var vel helst fordi filmene er bra i utgangspunktet. Ellers spiller han Jack Sparrow i forskjellige utgaver.

Dessuten har jeg store problemer med å like en 50-år gammel mann med sminke og ny hårsveis annenhver dag...

Vil jeg se en skuespiller som virkelig kan spille off-beat karakterer ser jeg heller Philip Seymour Hoffman.

Lenke til kommentar
Han er jo direkte svak i Secret Window!! Ranter litt nå, men fy f*** for en oppskrytt gamling. Han var god i filmer som Ed Wood og Dead Man, men det var vel helst fordi filmene er bra i utgangspunktet. Ellers spiller han Jack Sparrow i forskjellige utgaver.

Dessuten har jeg store problemer med å like en 50-år gammel mann med sminke og ny hårsveis annenhver dag...

Vil jeg se en skuespiller som virkelig kan spille off-beat karakterer ser jeg heller Philip Seymour Hoffman.

Er ikke enig med din karakterisering av Depp her, hans opptreden i Secret Window er etter min oppfatning meget nært opp mot den Mort jeg kjenner fra boka filmen er basert på.

Synes og han er en allsidig skuespiller med tanke på filmer som Public Enemy, Secret Window, Pirates of the Caribbean, Nick of Time, Sweeney Todd og Edward Scissorhands. Er f.eks ingen likhet mellom Mort Rainey i "Secret Window" og Gene Watson i "Nick of time".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Depp er da en veldig alsiding skuespiller, dette har jo han bevist gjennom en lang karriere nå med mange forskjellige filmer.

Det folk tenker på er kanskje denne litt "witty" væremåten han ofte tar med i rollene sine, ikke så ulikt George Clooney i f.eks O Brother, Where Art Thou? og Burn After Reading. Personlig føler jeg dette funker bra, iallfall i filmene jeg har sett ham i.

Dette er ikke å finne i Public Enemies though. Da jeg skulle se den ble jeg lei etter rundt 30min(kan han vært tretthet som gjorde dette).

Lenke til kommentar

Igjen vil jeg trekke frem hans opptreden i Fear and Loathing in Las Vegas. Nei, jeg synes ikke det kan sammenlignes med Burton-rollene.

Men når det er sagt er det over ti år siden han gjorde den rollen, og vi venter spent på noe nytt.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Det folk tenker på er kanskje denne litt "witty" væremåten han ofte tar med i rollene sine, ikke så ulikt George Clooney i f.eks O Brother, Where Art Thou? og Burn After Reading. Personlig føler jeg dette funker bra, iallfall i filmene jeg har sett ham i.

George Clooney suger enda mer enn Johnny Depp. Han spiller alltid den samme gamle sjarmerende reven - virker jo nesten som hans karakter i Ocean's Eleven gikk rett inn Up in the Air. (ja, jeg driter i at han fikk en oscar nominasjon, det har med politikk og tv-ratings og gjøre)

Lenke til kommentar
Dette er ikke å finne i Public Enemies though. Da jeg skulle se den ble jeg lei etter rundt 30min(kan han vært tretthet som gjorde dette).

Jeg liker Colin Farrell i det meste og han var helt jævlig i Miami Vice, så det er veldig mulig at det er Mann som er problemet.

Jeg liker ikke Farrel I det meste, borstett fra hans gjesterolle i Scrubs.

Er enig i at Depp ikke var spesielt god i Public Enemies, men mye bedre enn Bale i samme film.

Men så var Tom Cruise veldig god i Collateral(og jeg liker han virklig ikke) men han var mer en holdbar i den filmen, og Jamie Foxx var god i både collateral og Miami vice, men Public Enemies var en skuffelse på skuespillerfronten, faktisk var de mest intresange rollene Baby Face Nelson og Red Hamilton

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

George Clooney suger enda mer enn Johnny Depp. Han spiller alltid den samme gamle sjarmerende reven - virker jo nesten som hans karakter i Ocean's Eleven gikk rett inn Up in the Air. (ja, jeg driter i at han fikk en oscar nominasjon, det har med politikk og tv-ratings og gjøre)

Så lenge det funker, så er det bra. Det er iallfall min mening. Hvorvidt han er skuespillermessig begrenset til dette eller om han bare liker desse rollene gidder jeg ikke spekulere i.

Jeg liker Colin Farrell i det meste og han var helt jævlig i Miami Vice, så det er veldig mulig at det er Mann som er problemet.

Helt enig!

Lenke til kommentar

Hva mener du med at han spiller Jack Sparrow i flere utgaver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...