Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva med Døden på Oslo S-skittent? Var jo rimelig døøørty det dopmiljøet Filla og Stein vanket i..hvertfall når pelle og proffern dro til bygården for å spørre hvor Filla er. Slitent okkupert blokkhus med masse knuste vinduer,

Nedsarvet oppgang med hengte dokker i trappene, og vakter med kniv i mørket. Og inne i leiligheta til dopfesten satt folk og spøy på gulvet eller sto på badet og grein helt for seg selv..de hårde 80-talls dager.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, merker jeg ikke følger så godt med på filmnyheter for tiden

 

Christopher Nolan + Supermann? Vel, muligens delvis.

 

http://www.superherohype.com/news/supermannews.php?id=9058

 

Gidder Nolan det, da? Er det dette han egentlig vil, altså lage superhelt filmer?

 

 

 

Han laget Batman, som er en superhelt. Med mindre noen er i den oppfattelsen av at Batman, slik Nolan presenterer han, ikke har superkrefter når han er i drakten sin. Evt om noen mener etikken til Batman ikke er heltemodig da (da blir han evt. en superskurk i deres øyne).

 

Godeste batsyboy faller i samme klasse som Iron Man. Deres umenneskelige krefter fås gjennom teknologi. Samtidig er jo de "menneskelige" kreftene som Bruce Wayne får temmelig virkelighetsfjerne.

 

Store regissører er ikke redd for å lage filmer som er virkelighetsflukt. Om en som Nolan ikke hadde ønsket å lage filmer om romvesen eller rent eventyr, ville han vært en fryktelig svak regissør på det kreative plan. Men det tror jeg ikke er tilfellet, in Nolan we trust :)

Lenke til kommentar
in Nolan we trust

 

Da har vi iallefall en veldig flink gutt på jobben, selv om jeg helst ser en annen mester i sving når det gjelder Supermann.

 

Bare det er folk som vet hva de driver med, så er jeg ganske fornøyd.. Når det er sagt, Singer er jo en veldig god regissør, men Superman Returns var ikke det jeg hadde håpet på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg skulle gjerne ha satt den på og sett det, men da hadde det endt med at jeg hadde sett alle tre iløpet av natten, og jeg har mange andre filmer som kommer foran det :p

Lenke til kommentar

Filmer som er "basert på virkelige historier/hendelser" Vil det si at filmen vil gå etter akkuart hva denne personen sier/ eller boken sier? Eller er det lov til å legge inn "noe ekstra" f.eks gjøre ting litt mer dramatisk/emosjonell enn det egentlig var? eller endre på noe av den virkelig hendelsen?

 

Hva er det som er tilat, og ikke tilat når det kommer til slike filmer(som er basert på virkelige hendelers)

 

Kunne noen fortelle meg litt om det, eller evt sende meg link angående det?

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...