toro6 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er JJ bekreftet som regissør, eller? Virker som det er forvirring her. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) I have two questions: 1: På coveret til Babel står det at den, Amores Perros (typo?) og 21 Grams er en trilogi. Med det menes det at de tematisk sett er en trilogi? Og forøvrig fant jeg Babel visuelt interessant, men litt forutsigbar og tja.. ikke så veldig engasjerende... 2: Hva syntes folket her inne om Nord? Karikerte nordlendinger, pent landskap og tja... jeg fikk ikke så veldig mye ut av filmen, selv om den absolutt ikke er dårlig, så derfor lurer jeg på hva folk fikk ut av filmen.. Endret 10. februar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Olum Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har sett både Babel og Amores Perros. Har aldri hørt før at filmene hører sammen, og la heller ikke akkurat merke til det. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Nå skal jeg se Avatar. Ja på PC, nedlastet. Så effekter blir nok ikke det beste, men når det er så mange som har sagt den er så bra i klassen så må den nesten sees. Som mye annet vil jeg nok ikke være enig med flertallet, men det får så være +Jeg så den som DVD screener på PCen. Og det er likevel en av de beste opplevelsene jeg har hatt på noen år.Idioter. Da var Crazy Heart sett, meget god film Håper virkelig Jeff Bridges stikker av med Oscar. Gleder meg skikkelig til å se denne! Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Den (District 9) er ikke så dårlig at jeg ville overfallt folk, den er jo faktisk ganske ok. Overfallt - slengt i bakken og banka opp? Det er jo tidenes film Endret 10. februar 2010 av Emoel Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Klart, med riktig manus, men det er ikke nok med godt manus, man er nødt til å faktisk kunne spille. Jeg synes ikke hans prestasjoner som skuespiller er noe å rope hurra over. Han er alt for "låst" i rollene og som Bruce Willies føles han mange ganger "lik" karakterer fra andre filmer han har spillet i. Tom Cruise er ikke i nærheten av like låst og lik som Bruce Willis. Jerry Maguire - idealistisk, ydmyket og ensom sportsagent: "I'm cloaked in failure!" Magnolia - sjåvinistisk, bitter og hemmelighetsfull foreleser/motivational speaker: "I was there, Earl." http://www.youtube.com/watch?v=RD__HgZGVsc Tropic Thunder - halvfeit, skallet, bannende og litt i overkant eksentrisk agent: "First, take a big step back and literally fuck your own face!" http://www.youtube.com/watch?v=EAiLw887rss Det virker som at det i tillegg er tre type roller han vender tilbake til, den bitre helten som er såret av tidligere erfaringer (The Last Samurai, Minority Report, Born Fourth of July og delvis Valkyrie), den unge, cocky og idealistiske (Top Gun, Days of Thunder, Mission: Impossible), også den generelle helterollen fra de siste Mission: Impossible-filmene, War of the World's osv., men det er alltid en sårbarhet ved dem i allfall, Bruce Willis er mer ensporet enn Tom Cruise synes jeg. Endret 11. februar 2010 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Har sett både Babel og Amores Perros. Har aldri hørt før at filmene hører sammen, og la heller ikke akkurat merke til det. Nei, jeg har heller aldri tenkt på de filmene som en "trilogi" men det stod nå slik bakpå coveret til Babel (på BD). Herlig, etter at Play.com ikke hadde Der Freie Wille, samt amazon (UK) kjørte spotpris (20 pund) på den, fant jeg den til 79,50 på platekompaniet.no. Fikk lyst å sjekke ut filmen etter å ha lest et par anmeldelser, samt den ligger ganske så høyt på Montages.nos liste over de beste filmene fra 00-tallet. Linky. Det Hvite Båndet forsvant fra programmet til Bergen Kino i dag, uten at jeg hadde fått sett den, så da blir det vel å se den på andre måter. Endret 11. februar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Er JJ bekreftet som regissør, eller? Virker som det er forvirring her. Nope, det virker som han kun er produsent. Synd, men ikke nødvendigvis fatalt. Veldig synd, da.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ah, kom hjem til tre klipp av Tom Cruise. Mannen er et talent uten like, og det passer utmerket at han er tilbakestående når han ikke har et manus foran seg. Jeg elsker skuespillere som Dean og Brando og Cruise, som ikke virker til å fungere helt når de er seg selv, men når de får et skikkelig manus foran seg så briljerer de som faen. Tom Cruise har spilt så mye forskjellige gjennom årene at det er umulig å kritisere ham uten at jeg anklager deg for å ikke ha sett nok. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg er også en av de som mener Tom Cruise er en god skuespiller. Synd at han har fått sjansen til å ødelegge sitt eget image som privatperson så mye i media. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Jeg er så altfor avhengig av lister... Etter å ha lest Montages.no siste liste over tiårets beste filmer (av de som ligger ute) måtte jeg selvsagt inn på filmbyen og joda... der var det også lister over det de mente var tiårets beste... Timesink! For å bidra til Cruise-debatten: Han spiller veldig bra i Born On The Fourth Of July, Collateral, Last Samurai og Minority Report. Jeg bryr meg ikke om hva han finner på "utenfor" filmen og jeg synes han har mange særdeles gode rolletolkninger. Endret 11. februar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Tom Cruise har spilt så mye forskjellige gjennom årene at det er umulig å kritisere ham uten at jeg anklager deg for å ikke ha sett nok. Han er langt fra noen favoritt hos meg, men at han har et visst talent er det ingen tvil om. Jobben han gjør i Collateral er den beste prestasjonen hans i mine øyne. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Ja jeg liker Avatar, og? Sist jeg sjekket gikk de harde diskusjoene rundt Avatar på historien, ikke andre elementer. Ja, jeg henviste til dine angrep på alle klisjeene i MI:3. Cruise sin beste rolle må jo være i Magnolia. "What am I doing? I'm quietly judging you". Hele den intervjuscenen der er helt herlig. Endret 11. februar 2010 av DoktorBacon Lenke til kommentar
......... Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Helt enig med DoktorBacon. Hans rolle i Magnolia er den beste! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Setter på Magnolia nå jeg da, frister ganske mye! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Tom er definitivt sjef i Magnolia, også verdt å se i Eyes Wide Shut og Born on the Fourth of July. De tre beste etter min mening, men jeg har ikke sett Rain Man. Hvilke andre er han the king i? Endret 11. februar 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Nå skal jeg se Avatar. Ja på PC, nedlastet. Så effekter blir nok ikke det beste, men når det er så mange som har sagt den er så bra i klassen så må den nesten sees. Som mye annet vil jeg nok ikke være enig med flertallet, men det får så være +Jeg så den som DVD screener på PCen. Og det er likevel en av de beste opplevelsene jeg har hatt på noen år.Idioter. Hvis jeg ikke har tilgang til 3D og har lyst til å se filmen alle prater om, gjør det meg til en idiot hvis jeg ser den på en pc skjerm? Endret 11. februar 2010 av Nopros Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Tom er definitivt sjef i Magnolia, også verdt å se i Eyes Wide Shut og Born on the Fourth of July. De tre beste etter min mening, men jeg har ikke sett Rain Man. Hvilke andre er han the king i? Jerry Maguire! Vanilla Sky synes jeg også han virkelig hever seg. Cruise har vært en av mine favoritter lenge, men jeg må virkelig si at det gjør meg litt trist å se alt om han i mediene, og hvordan han "egentlig" er som person. Må innrømme at jeg ikke har sett Magnolia. Får se den så fort som mulig. @Norpos - Du ødelegger ovenfor deg selv, etter som du bruker opp sjangsen for en helt fantastisk opplevelse. Sier ikke at den er dårlig på DVD/PC-skjerm, men det blir noe helt annet. Endret 11. februar 2010 av Skumtroll Lenke til kommentar
......... Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg gleder meg veldig til Shutter Island kommer ut jeg! Har lest boka og har veldig gode og store forhåpninger til filmen. Nok en gang har Leonardo DiCaprio og Martin Scorsese blitt gjenforent til nok en storfilm. Gleder meg noe grensesløst! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hvis jeg ikke har tilgang til 3D og har lyst til å se filmen alle prater om, gjør det meg til en idiot hvis jeg ser den på en pc skjerm? Ja, igrunn. Shutter's Island ja, kan bli en god film det,men frykter at den blir aaaaaaaaaaaaaaaaaltfor lettleselig angående twister og mysterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå