Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Filmene går til "best achievement" innefor den aktuelle sjangeren, i dette tilfellet Visual Effects.

(a) consideration of the contribution the visual effects make to the overall production and

(b) the artistry, skill and fidelity with which the visual illusions are achieved.

Basert på dette kan begge filmene vinne. Avatar fordi effektene var et omfattende bidrag til det endelige produktet (uten tvil det viktigste aspektet av filmen) og kreativiteten og de enorme ressursene og timene som gikk inn i å gjøre effektene mulig. District 9 kan vinne fordi effektene var et perfekt bidrag til filmen, akkurat som en birolle som filmen ikke hviler på men som likevel trekker filmen opp enormt når den først gjelder, samtidig som de er blitt innført på en kreativ og forsiktig måte som har satt kunsten først og konsentrert seg om å fortelle historien på en best mulig måte med effekter som et virkemiddel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere der ute som har sett Antichrist, har dere noengang sett en jævligere film? I såfall, hvem? Fy faen for en film, kommer ikke over det, får jo sikkert ikke sove engang i natt, hehe.

Kan ikke si at jeg syns den var ekkel eller jævlig. Men nei det finnes få filmer som er "verre".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Antichrist er jo strålende. Fikk Salò i posten i dag, har en følelse av at den vil bli tyngre å komme gjennom.

Jeg har prøvd Salò og ikke minst August Underground flere ganger før, har ikke klart meg igjennom noen av de. Har litt lyst til å klare det nå, og sitte gjennom hele.

Lenke til kommentar

Nei, likte innfallsvinkelen på starten, annet enn at den kanskje ble litt lang. Men ikke så sci-fi som jeg hadde håpet, kanskje det ga meg et negativt inntrykk.

Uansett, syntes historien var ganske tynn, f. eks. hvordan de (spoiler)

alt for lett omtrent spaserte inn og ut av den bevoktede bygningen.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Jeg viste Antichrist til ungene mine (i ekte Dotten-stil), og de synes ikke det var den verste filmen de hadde sett.

Den er ikke veldig visuelt skremmende, det er mer en forjævlig stemning. Trur heller ikke det er en eneste gang man skvetter, noe som er skummelt for barn. Med unntak av klitoris-scenen, så er den ikke ekkel heller.

Slike skrekkfilmer burde det gå ann å vise barna sine, men jeg trur ikke de vil få noe særlig utnytte av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...