Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere der ute som har sett Antichrist, har dere noengang sett en jævligere film? I såfall, hvem? Fy faen for en film, kommer ikke over det, får jo sikkert ikke sove engang i natt, hehe.
Synes ikke filmen var spesielt sjokkerende. Hadde forventet mye verre. Den antatt groveste scenen fant jeg mest av alt komisk.

Altså, om poenget er å sjå grufulle ting kan ein heller gå på ei guro-side. Eg trur ikkje von Trier fyrst og fremst ville apellera til blaserte kids som vil bli sjokkerte.

Når von Trier tyr til ekstreme virkemidler, som i Antichrist, må han og andre også tåle at det er disse folk henger seg opp i. Filmen var god, til tross for et svulstig anslag og litt vel tydelig metaforbruk. Hovedtematikken og slutten var det jeg likte best, i tillegg til Gainsbourgs rolletolkning.
Lenke til kommentar
Når von Trier tyr til ekstreme virkemidler, som i Antichrist, må han og andre også tåle at det er disse folk henger seg opp i. Filmen var god, til tross for et svulstig anslag og litt vel tydelig metaforbruk. Hovedtematikken og slutten var det jeg likte best, i tillegg til Gainsbourgs rolletolkning.

 

Eg ser eg var ganske gretten då eg skreiv det svaret der.

Lenke til kommentar
Syns det var underholdene og se på filmen jeg, er det ikke det som teller?

 

Selvfølgelig er underholdning viktig, og det er jo også derfor den burde være nominert. En av de kjedligste filmene jeg har sett. Tryglet nesten om at det skulle ta slutt.

 

Syns den var underholdene, tror ikke din BD/DVD/kino mannen hører dine bønner, det ekke verre en å forlate salen som min far gjør støtt og stadig eller skru av filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Håper ikke Avatar vinner noe, ingenting var oppsiktsvekkende eller spesielt ved den, imo. Javisst, den hadde fine effekter, og var greit underholdende, men den inneholdt for mange klisjér for min smak.

 

Jeg får vel ikke "Du skjønte den ikke", og "Du trenger nok noen år på baken" slengt i trynet nå vel? For da er det faen meg noe som er feil et sted! :p

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Håper ikke Avatar vinner noe, ingenting var oppsiktsvekkende eller spesielt ved den, imo. Javisst, den hadde fine effekter, og var greit underholdende, men den inneholdt for mange klisjér for min smak.

 

Jeg får vel ikke "Du skjønte den ikke", og "Du trenger nok noen år på baken" slengt i trynet nå vel? For da er det faen meg noe som er feil et sted! :p

Personlig vil jeg forstå hvis den vinner for beste effekter, men jeg ser ingen skandale i at den prisen går til District 9. District 9 hadde ikke de største eller mest omfattende spesialeffektene, men de den hadde vært sømløst integrert i filmen og fungerte som et hjelpemiddel og ikke som en grunnmur.

 

Jeg hadde likevel satset en tier på Avatar til å vinne akkurat den, og gjerne Art Direction, Cinematography og kanskje til og med Original Score også. Det er noe med filmer som vinner en god del Oscar i diverse kategorier uten å vinne en eneste i skuespiller- eller manus-kategoriene som ikke helt appellerer til meg.

 

edit: Det er forresten ingenting stusseligere enn å forsvare meningen sin før den blir angrepet. Snakk om å gjøre seg selv til offer.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Går motion picture awarden kun på spesialeffektene, eller er det helheten i en film med en del effekter som gjelder? Er det en grense før en film kan bli kalt en "Motion picture" ?

 

Har ikke helt forstått dette tror jeg.

 

Edit: slapp av Dorian, greit du er litt alphamale her, men det nederste der var bare en liten komisk digresjon siden alle whiner over det hver gang noen kommer med meninger mot alle andres, stusselig at folk er seriøse til beinet også! :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...