Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den er på 1. plass på imdb :p og eg hadde ein stor skrivefeil der; http://www.imdb.com/title/tt0111161/

Den heiter The Shawshank Redemption.

 

Ein av dei beste filmane eg har sett, om du ikkje har sett den, så er det noko du må sjå ASAP ;)

Jeg som håpet på en hysterisk parodi. Neida :p

 

Selvsagt har jeg sett Shawshank Redemption. To ganger. Bra film, men den hører ikke hjemme på nr. 1. Hadde den lagt på 100. plass hadde jeg ikke fått ståpels akkurat.

Lenke til kommentar

Filmen som er #1 burde være en film som absolutt alle liker men som svært mange tenker ikke burde vært øverst. Enhver film som er så god at den ender opp på førsteplassen til en filmelsker vil også være spesiell nok til å være helt uinteressant for svært mange andre. Shawshank er en film hele familien liker, og derfor ligger den trygt på førsteplassen.

Lenke til kommentar
Montag: Hva slags musikk var det? Den var jo fantastisk.

Ja, musikken er flott - løp og kjøp!

 

1.halvdel: Gabriel Fauré - Pavane

2.halvdel: Schubert, Piano trio op. 100, D929, 2. sats

 

Er det noen filmer/scener Fauré musikken blir brukt?

Nei, ikke som jeg kan huske i farten. Fauré skrev utrolig mye bra musikk. Jeg anbefaler deg å kjøpe dette albumet - da får du Pavane og det nydelige rekviemet hans i en herlig innspilling.

 

Noen klipp fra Faurés rekviem - musikk for evigheten:

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Filmen som er #1 burde være en film som absolutt alle liker men som svært mange tenker ikke burde vært øverst. Enhver film som er så god at den ender opp på førsteplassen til en filmelsker vil også være spesiell nok til å være helt uinteressant for svært mange andre. Shawshank er en film hele familien liker, og derfor ligger den trygt på førsteplassen.

 

 

Jepp, det også derfor damer som Alba og Fox blir kåret til verdens deiligste.. OT, men det har vært oppe her tidligere.

Lenke til kommentar

For min del er det Scorseses klart beste og en av mine absolutte favorittfilmer. Dyster, mørk og en av de beste karakterskildringene jeg har sett. Tematisk føyer filmen seg inn i rekken av filmene hans som tar for seg "den utilpassede mannen".

 

Oi, elendig faktisk.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...