iniestagram Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg så Rope (1948) her om dagen og ville bare meddele at jeg syns den var mye bedre enn Rear Window. Neste som står for tur er nå Vertigo, Psycho og North by Northwest. Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Montag: Hva slags musikk var det? Den var jo fantastisk. Endret 30. januar 2010 av fluffy_1 Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg så Rope (1948) her om dagen og ville bare meddele at jeg syns den var mye bedre enn Rear Window. Neste som står for tur er nå Vertigo, Psycho og North by Northwest. Er du en av dem som så Disturbia før Rear Window? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg har ikke sett Disturbia, og Rear Window er den Hitchcockfilmen som imponerte meg minst. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har ikke sett Disturbia nei. Siden du spør, så regner jeg med den er dårlig? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Disturbia var ikke dårlig, men ødela mye av historien i Rear Window. Derfor ble ikke jeg like direkte imponert over handlingen i Rear Window, men heller filmingen og skuespillerne. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Disturbia var ikke dårlig, men ødela mye av historien i Rear Window. Derfor ble ikke jeg like direkte imponert over handlingen i Rear Window, men heller filmingen og skuespillerne.Det som imponerte meg med RW var settingen. Den herlige bakgården. Ellers synes jeg den er veldig.. "overvurdert" av Hitchcocks filmer. Da er brått Vertigo, Psycho, North by Northwest ++ mye bedre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Rear Window fikk jeg avslørt av The Simpsons. God episode, for øvrig. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Disturbia var ikke dårlig, men ødela mye av historien i Rear Window. Derfor ble ikke jeg like direkte imponert over handlingen i Rear Window, men heller filmingen og skuespillerne.Det som imponerte meg med RW var settingen. Den herlige bakgården. Ellers synes jeg den er veldig.. "overvurdert" av Hitchcocks filmer. Da er brått Vertigo, Psycho, North by Northwest ++ mye bedre. Enig i det du sier. Rear Window er overvurdert, og jeg setter Psycho mye høyere. Vertigo syns jeg ikke noe særlig om, utenom skuespillet. Gjensyn trenges. EDIT: Det Dorian sier om Simpsons-episoden hadde jeg glemt. Lurer på om jeg så den før Disturbia til og med ^_^ Endret 30. januar 2010 av Fløyelsbøtte Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Rear Window fikk jeg avslørt av The Simpsons. God episode, for øvrig.Jeg visste ikke at det var fra Rear Window, for jeg så episoden før jeg hadde hørt om filmen, tror jeg. Og ja, veldig bra episode. They dont make 'em like that anymore. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Når vi er inne på Hitchcock parodier så anbefaler jeg folket å sjekke ut "North by North Quahog". Flere hakk bedre enn orginalen. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Flere hakk bedre enn originalen er vel å ta i litt, men den er veldig morsom. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Av de Hitchcockfilmene jeg har sett: 1. Psycho 2. Vertigo 3. North by Northwest 4. The Rope 5. Strangers on a Train 6. Notorious 7. Rear Window 8. Rebecca 9. The Trouble with Harry 10. Frenzy Glemte visst Rear Window. Endret 30. januar 2010 av cmptrwlt Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Disturbia var ikke dårlig, men ødela mye av historien i Rear Window. Derfor ble ikke jeg like direkte imponert over handlingen i Rear Window, men heller filmingen og skuespillerne.Det som imponerte meg med RW var settingen. Den herlige bakgården. Ellers synes jeg den er veldig.. "overvurdert" av Hitchcocks filmer. Da er brått Vertigo, Psycho, North by Northwest ++ mye bedre. Det beste med Rear Window er at vi hele tiden får det fra Stewart sin side, fra hans øyne, og det er det som gjør Rear Window så intens og neglbitende. Nettopp det faktum at vi aldri helt egentlig får vite hva mannen i leiligheten ovenfor gjør, hva den flotte blondinen snakker om, hva pianisten drikker for, etc. Glimrende film. Selv setter jeg Vertigo høyere. Endret 30. januar 2010 av NightKeeper Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Fant ikke Rear Window spennende på fem øre. For meg var den først og fremst serverdig på grunn av sitt håndverk, visuelle uttrykk og gode skuespillerprestasjoner. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Montag: Hva slags musikk var det? Den var jo fantastisk. Ja, musikken er flott - løp og kjøp! 1.halvdel: Gabriel Fauré - Pavane 2.halvdel: Schubert, Piano trio op. 100, D929, 2. sats Noen som klarte fler enn 5? Endret 30. januar 2010 av Montag Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Nå har jeg bare sett de fleste Hitchcockfilmene en gang, men for meg var Rear Window den beste. Elsker den voyeuristiske og observerende formen for krim/thriller. Den utvilsomt svakeste jeg har sett er The Birds. Koser meg forøvrig med soundtracket til For All Mankind - en av de beste dokumentarene jeg noen gang har sett. Endret 30. januar 2010 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Koser meg forøvrig med soundtracket til For All Mankind - en av de beste dokumentarene jeg noen gang har sett.Hvor pen er den med tanke på når den er fra? Er det Planet Earth-pent? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Dette var vel også i Children Of Men. Endret 30. januar 2010 av -sparks- Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Koser meg forøvrig med soundtracket til For All Mankind - en av de beste dokumentarene jeg noen gang har sett.Hvor pen er den med tanke på når den er fra? Er det Planet Earth-pent? Pent er subjektivt. Selve bildene er ikke så høyoppløselige som Planet Earth, Baraka etc, men den har en stemning som ikke jeg har sett maken til. Det er på ingen måte noen faktadreven dokumentar som mange andre rom-dokumentarer. Den benytter seg av film fra ulike Apollo-ferder og veksler mellom de ulike ferdene, uten at det påpekes hvilken ferd bildene er hentet fra. Akkompagnert av disse bildene hører vi astronauter som snakker og på samme måte som med bildene, vises det aldri hvem som snakker. Dveldende og poetisk. Noe Mallick kunne ha skapt. Anbefales i BD-format. Endret 30. januar 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå