Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Å sammenligne Avatar med Transformers syntes jeg blir merkelig. Transformers er en actionkomedie, Avatar er et Action-eventyrdrama man prøvde å selge som sci-fi. Transformers og Independence Day er lettere å sammeligne, de har mange like sjangertrekk.

Avatar er vel mer riktig å sammenligne med Jurassic Park. Begge filmer med klare politiske undertoner, satser på det visuelle, vil revolusjonere og har ikke fokus på komedie eller være en "useriøs" verden. Jurassic Park slår jo knockout fordi den har interessante karakterer, mer spenning og langt bedre skuespillere. Historien er også bedre og den har til og med viktig sci-fi element angående problemstillingen om å tukle med DNA.

For meg ble det rett og slett svakt at jeg ikke ble sittende å holde pusten i spenning. I alle dager Cameron, hvorfor forspille den sjansen med det verktøyet som her er skapt? Jeg er jo ikke akkurat kravstor, der jeg fint kan slå over i drittunge-modus når jeg ser filmer. Jeg ble tross alt underholdt av Jar-Jar, god dammit! Jeg misunner Cun og andre for deres perspektiv og forbanner meg over at jeg ser fint lite mulighet for å kunne få dette selv angående Avatar.

Satt mye under filmen og tenkte "tenk om dette hadde vært Jurassic Park, det hadde vært awesome!". Var så mange forspilte muligheter :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg misunner Cun og andre for deres perspektiv og forbanner meg over at jeg ser fint lite mulighet for å kunne få dette selv angående Avatar.

Noen ganger lurer jeg på om jeg skal misunne deg pga Transformers-forkjærligheten, men så tenker jeg på Shia LaBeouf og Megan Fox ^_^

Hadde ikke de vært med + noen andre småting tror jeg at jeg hadde likt de filmene bedre.

Lenke til kommentar
Hadde du noe å si om Robin Hood filmen eller Dimitrij ? :)

Restreop så sykt awesome ut! Midt i blinken for meg.

Er skikkelig bitter nå. Vi kom dit akkurat seint nok til at det var fullt, så vi måtte ta til takke med en £10 voucher hver, så vi kunne gå og se noe annet :(

Traff på den godeste Ridley Scott der da, litt kult å se han i levende live.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Jeg er forøvrig for at alle dere utlendinger kommer til Bergen for å se film, gjerne med en pils eller to. Det hadde vært noe. :)

Ich bin ein Bergenser! Det er vel Dorian også? (så jeg er med)

Og det er vel Dorian Gray også?

Jeg tror ikke det er lurt at jeg og Dorian noensinne møtes i levende live. De som har møtt oss begge to (men ikke samtidig) forteller at vi maser ustanselig, jeg unner ingen opplevelsen av å høre to alt for snakkeglade bergensere i stereo.

Men men, går nå med planer om å få til ting for oss som bor i Bergen, ikke nødvendigvis kun relatert til oss filmfrelste. :)

Lenke til kommentar
Er mye snakk om å filme ting i 3D nå.

Leste seinest i går at de to neste Harry Potter filmene skal ha 3D. Har også lest at den neste Ghostbuster filmen blir å se i 3D.

De 2 neste Harry Potter filmene? Det gjenstår jo bare en bok! Har de tenkt til å dele opp den siste boken til 2 filmer? De må da få filmene unnagjort før skuespillerne blir for gamle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...