Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter din definisjon var det fordomsfullt sagt. Men jeg mener fortsatt ikke at alt som er basert på livserfaringer er fordomsfullt. Er det en fordomsfull mening at jeg skriver fortere på mitt gamle tastatur enn mitt nye, bare fordi jeg kun har mine livserfaringer som empiri?

8339259[/snapback]

Det var fordomsfullt sagt, at du fortsetter å argumentere for noe annet får deg bare til å se dum ut.

Du uttaler deg allmenngyldig om en haug med mennesker basert på et forsvinnende lite antall, og i følge deg selv har du ikke en gang spurt alle homsene (eller straightingene) du kjenner, de bare "later til å like bedre".

Du har også en åpenbar mulighet for feilmargin: Blant mange straighte gutter/menn vil det framstå som lite maskulint å tilkjennegi at Titanic er en av favorittene (man ble gjerne "tvunget" til å se den av dama/kona).

Jeg legger meg flat. Nå kan vi diskutere film her igjen

Neineineineinei!

Heksejakt er morsommere. :D

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Jeg vet. Det var egentlig fordomsfullt sagt. Men gadd liksom ikke å gi meg med det første heller. Så det ble et helvettes rot og en god del roing for å prøve å ro noe i land, som egentlig ikke var mulig å ro inn.

Faen ass, den debatten tapte jeg så det sang :\

Lenke til kommentar

Synes å ha lest en plass, uten å kunne bekrefte det, at den skulle komme i midten/slutten av Mai i Sverige, så er vel å forvente at den kommer til Norge noe rundt der?

Offtopic: Herlig latterlig diskusjon som gikk for seg rett over midnatt! Jeg er ikke homo, men jeg liker Titanic. Bare så dere vet det! :)

Lenke til kommentar
Det samme kan man jo forøvrig si om Britney Spears; hun tjente fett, fikk mange "awards" for arbeidet sitt etc. Det gjør fortsatt ikke musikken hennes god i mine ører.

8338826[/snapback]

Ahh. Tidenes sammenligning. :D

Titanic > Britney

Edit: Så at du la deg flat. Let's roll some movietalk fo' shizzle. :wee:

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Rear Window: Utrolig interessant film om hvordan en fotograf som blir henvist til rullestolen etter en ulykke da han er på jakt etter det perfekte bildet. Han blir helt oppslukt av å se på naboene sine.

Og hvordan kan det gå dårlig med en slik klassisk skjønnhet på laget:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
gracekelly.jpg
Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Noen som har sett The Science of Sleep?

Har leid den nå, men vet ikke helt om jeg skal se den.

Jeg så traileren for en stund siden og fikk en Garden State-følelse av den, så det lover jo godt. I tillegg har den 7.6 på imdb, men.. Gah, det er egentlig ingen grunn til å ikke se den.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt mer og mer over Caché i det siste. Hvilken fantastisk film det egentlig er. Michael Haneke har en karakteristisk og unik måte å fremprovosere ideer og følelser hos seeren på. Filmen har gått rett opp på 3. plass på min YMDb :D

Lenke til kommentar

Van Dammes nye film Until Death kommer snart. Den har 7,7/10 på IMDb!! Riktig nok bare 140 stemmer... Så det er nok hovedsaklig bare Van Damme fans som har stemmet foreløpig. Men alikevel, jeg har aldri sett en Van Damme film med så høy karakter, ikke i nærheten engang. Og de første månedene er det nesten bare fans som ser filmene uansett. Og jeg tror ikke Van Damme fans alltid er like glad i filmene hans, det er helst skuespilleren vi liker. Slik er hvertfall jeg.

Og i følge den velskrevne anmeldelsen på IMDb spiller han utrolig bra i denne. Det er ingen tvil om at Van Damme har begynnt å lage mye bedre filmer etter han sluttet med narkotikaen på 90-tallet, og han har begynnt å spille skikkelig bra. Jeg har alltid digget fyren, men i disse dager syns jeg han er god nok til å bli annerkjent som en god skuespiller blant folk flest også. Med Second in Command og The Hard Corps gikk han ned ett hakk, kanskje dette er hoppet opp på Replicant/In Hell/Wake of Death nivået igjen, eller enda bedre. Kanskje han går forbi disse.

En Van Damme film med 5-10% action og 90-95% drama virker uansett veldig interessant.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg se på The Bridge on the River Kwai. Aldri sett den før, dette blir spennende. :)

8346928[/snapback]

Den går ikke tilfeldigvis på TV3? Typisk film for TV3 å sende midt på natta.

8346948[/snapback]

Oh, det er midt på natta ja. Har ikke merket det, sto opp kl. 2. :D

Nei, jeg har en "samleboks" med Das Boot, The Guns of Navarone og The Bridge on the River Kwai.

EDIT: Hva faen? Den fiendtlige obersten i fangeleiren sa "All work and no play makes Jack a dull boy". Kanskje det er et engelsk uttrykk da? Trodde det bare var fra The Shining jeg.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Ferdig med å se filmen. Veldig, veldig bra. Den har alle kjennetegnene til en klassiker, og det som jeg ser på som den største faktoren når det gjelder klassikere, unike, originale og velutviklede karakterer. Slutten var epic. :D,

EDIT: Jeg fortsetter med klassikermaraton, og setter på The Great Escape. Fint å ha noe å se på mens jeg øver til eksamen.

EDIT2: Hey, Charles Bronson er med jo!

EDIT3: Den var bra den også, veldig kreativ og oppfinnsom. Nå hiver jeg meg på Mr. Smith Goes to Washington.

EDIT4: Mr. Smith er MIA, blir On the Waterfront i stedet.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...