Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erstatt politikere med businessmenn og du har rett i at det er beskrivelsen. Problemet med filmen er ikke nødvendigvis at vi har sett historien før, men at den har ikke gjort noe nytt i forhold til å fortelle en historie. Filmen hviler så på effektene at de ikke har gjort med dialog, historie, karakterutvikling eller fortellermåte. Den helgraderer, og derfor fremstår den som svært lite modig. Det er en liten turnoff.

Lenke til kommentar

Disney presenterer den originale Avatar:

Se filmen hos Youtube

James Cameron skal ha kudos for samlearbeidet med super-Arnold og skapelsen av vindueret Terminator 2, men han har stort sett laget dritt imo. Det eneste han fokuserer på er effekter og den occasionally klissefilmen, akkurat som Michael Bay. Titanic vs Perl Harbour.

Avatar 4/10. Får 4 for effektene.

Lenke til kommentar

Traileren viser veldig lite av selve filmen, det ser mere ut som en tech-demo. Det var en slags "slemme mennesker mot naturen" moral overalt, men alt var så dritflott å se på at det ikke gjorde noenting. Delen der Jake blir vant med avataren sin og lærer Neytiri og stammefolkene å kjenne og bli en av dem var helt fantastisk visuellt. Vi har sett historien før i Pocahontas, The Last Samurai og Danser med Ulver, men dette var en fullstendig alien verden med masse rare og vakre dyr og skumle monstre. CGI-delene så overhodet ikke ut som cutscenes fra det siste Final Fantasy-spillet heller. Glemte at det var CGI.

Pluss en kickass, ravende gal, sigarpattende militærboss som bare ville jevne villmennene med jorda uansett pris som stompet rundt i svære Walker-drakter. Pluss for at Uhura fra Star Trek sprang rundt toppløs hele filmen også (no nipples såklart).

Bay-fansen fikk eksplosjonene sine langt ned i knehasene.

Jeg likte filmen svært bra, selv om det var 2D-versjonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så Avatar for noen dager siden. Må si jeg ble imponert. Da jeg satt meg i setet i kinosalen hadde jeg null forventninger, og ble derfor mildt sagt overrasket. Det var rett og slett en voldsom film. Jeg mener at Cameron har skapt en helt fantastisk og nydelig verden og klart å bruke dagens teknologi på en fremragende måte. Det er i hvertfall min mening.

Når det er sagt så skal det legges til at historien eller dialogene på ingen måte er noe mesterverk. Vi har sett historien før, men jeg lot meg allikevel fenge.

Det er først og fremst "håndverket" jeg likte. Jeg har nettopp bestilt meg et eksemplar av magasiner 3D hvor man i januarutgaven kan lese om hvordan filmen er laget, og om teknologien bak. Gleder meg til jeg får det i posten.

Lenke til kommentar
Det er først og fremst "håndverket" jeg likte. Jeg har nettopp bestilt meg et eksemplar av magasiner 3D hvor man i januarutgaven kan lese om hvordan filmen er laget, og om teknologien bak. Gleder meg til jeg får det i posten.

Kanskje denne faller i smak :)

Lenke til kommentar

Det er så artig med folk som nekter å se filmer som er hypet opp i skyene bare fordi de er redde for at de vil like dem. Istedet forhåndsdømmer de dem. Vi så det når The Dark Knight kom ut og vi ser det med Avatar nå. Hva er det med folk egentlig? Er de redde for å like noe mange andre liker?

Lenke til kommentar
Det er så artig med folk som nekter å se filmer som er hypet opp i skyene bare fordi de er redde for at de vil like dem. Istedet forhåndsdømmer de dem. Vi så det når The Dark Knight kom ut og vi ser det med Avatar nå. Hva er det med folk egentlig? Er de redde for å like noe mange andre liker?

Det er kult å hate noe som er mainstream. Gir kreds på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Er mer det at jeg ikke gidder betale skyhøye billettpriser for filmer jeg aller mest sannsynlig ikke kommer til å like. Kanskje jeg laster ned en piratkopi en gang i fremtiden. Kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...