Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Skal kanskje se den i 3D til helga, har allerede sett den i 2D/normal, men etter det jeg har hørt så er den mye bedre i 3D.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller sett den i 2D hvis jeg kunne sett den på nytt, da 3D ble veldig blurry og gimmicky. Når det er sagt så vil hjemmekino og Blu-ray fungere greit mens det blir litt verre å gjenskape 3D-effekten hjemme. Sånn sett er kanskje 3D like greit, siden man neppe får sett det mer enn én gang.

Lenke til kommentar
Jeg så den i 3D og var fornøyd med det. Likevel innrømmer jeg at det var noe uskarpt og føltes litt "gimmicky" ut. Det var uansett en opplevelse utenom det vanlige, så har ikke så mye å klage på egentlig.

Det er vel noe man blir vant til, men det var vanskelig å forholde seg til filmen som en vanlig film og ikke en demo reel når den var i 3D.

Lenke til kommentar
Ville så absolutt sett den i 3D.

Følelsen av at ting ser gimmicky ut som folk beskriver kan vel ha en del med at dette er noe helt nytt, og at man ikke har sett denne type 3D før. Selv følte jeg at det var naturlig etter å ha blitt vant med det.

Det er litt av problemet med å se den i 3D - det vil være forstyrrende fordi det er uvant og trekke fra opplevelsen. Når ting er ute av fokus i 2D er det depth of field, når ting er ute av fokus i 3D er det som når kontaktlinsen flytter på seg eller du får en slik jævel:

Floaters.png

Lenke til kommentar
Hva er det som er nytt med denne typen 3D-film i forhold til 3D på 1950-tallet?

Denne er brukbar, det er en ganske enorm overgang og du kan faktisk se ett brukbart klart bilde ute av skjermen.

Har du erfaring med 3D-film fra 50-tallet?

Nei, kanskje ikke xP Men iallefall fra 1990 tallet og starten av det 21. århundre. Og det var sugent.

Lenke til kommentar
Se Avatar i 3D, men sørg for at det er på en bra kino (helst Ringen) og at det ikke er med undertekster. Er for dumt å ikke se den i 3D nå som du har muligheten på kino, man kan se den i 2D senere hjemme i stua.

Du kan se den i 3D hjemme i stua å

Lenke til kommentar
Se Avatar i 3D, men sørg for at det er på en bra kino (helst Ringen) og at det ikke er med undertekster. Er for dumt å ikke se den i 3D nå som du har muligheten på kino, man kan se den i 2D senere hjemme i stua.

Du kan se den i 3D hjemme i stua å

Hjemmekinoen min klarer nok ikke å gjenskape i nærheten av samme opplevelsen, men takk for komplimentet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...