Gjest Bruker-127711 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Mener du tung som dialogtung eller som kryptisk? Når jeg tenker at noe er tungt, enten film eller bok, så er det fordi den er forvirrende (f eks ved at den hopper mye i tid eller skjuler mye fra seeren), at den er veldig teknisk (fagbøker, filmer som Pi og Primer) eller at den er full av symbolikk og dialog som ikke forteller en historie i like stor grad som den maler et bilde (Bergman og Tarkovsky er eksempler på denne typen film). Er Gandhi tung på en av disse måtene, eller er den bare dialogtung uten alt for mye som skjer? Tung som Gudfaren (jeg syntes den var veldig tung), altså mye dialog og lite action. Dette er ikke nødvendighvis en dårlig ting, men det må interesere meg for at jeg skal klare å holde meg unna telefonen, mac osv. Tror jeg tar Gandhi en annen dag uansett, er i litt actionhumør idag. Kanskje hvis du synes Gudfaren er tung er du ikke rede for slike filmer. Det kommer med alderen hvis du er interessert i film. Ikke det at alder nødvendigvis har noe å si, men i dette tilfelle har det kanskje det. Tror aldri jeg kommer til å synes at Gudfaren blir mer interesant enn det jeg synes nå, tror ikke det har noe med alderen å gjøre i dette tilfellet. Har ekstremt liten interesse og sansen for mafiafilmer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Det er mulig, men den er jo ikke særlig tung. Jeg så iallefall gudfaren første gang når jeg var 14-15, og synes da den var veldig langdryg. Så den igjen da jeg var 17-18 og likte den veldig godt. Ikke at det betyr noe her, men det virket litt sånn:) Endret 6. januar 2010 av Shoegazer Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Avatar: Jet-Setting with the cast Edit: Til å være 60 år er virkelig Weaver pen! Seriøst, er hun 60 år? Hadde tippet begynnelsen av 40-åra... Faen ikke verst! Jeg har lagt merke til at veldig mange her inne digger Vengeance-trilogien til Chan Wook Park. Da vil jeg bare anbefale Joint Security Area av samme regissør, helt fantastisk film! Gripende historie om grensevakter fra Nord og Sør-Korea som blir gode venner, mer enn det vil jeg ikke fortelle. Løp og kjøp!En enda bedre anbefaling er Park's nyeste, Thirst (orginal tittel: Bakjwi). Den likner mer på Vengeance-trilogien enn JSA og er kanskje den aller beste filmen hans hittils synes jeg. Hittils kanskje den aller beste jeg har sett fra 2009 også. Se så fort dere har muligheten! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kom forøvrig over denne listen; Link30 beste filmene i 2009, hva mener dere? Har selv faktisk bare sett 2 av de, Basterds og Hangover, men tror mye av dette er bra filmer. Sorry for at jeg legger ut hele linken, men vet ikke hvordan jeg bare legger ut et ord med link. :/ Jeg mener at det er skam at Das Weisse Band ikke er der. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Tydeligvis en tullekåring, da D9 og Moon ikke er på listen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Samt Harry Brown som jeg nettopp kom på. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Avatar: Jet-Setting with the cast Edit: Til å være 60 år er virkelig Weaver pen! Seriøst, er hun 60 år? Hadde tippet begynnelsen av 40-åra... Faen ikke verst! Jeg har lagt merke til at veldig mange her inne digger Vengeance-trilogien til Chan Wook Park. Da vil jeg bare anbefale Joint Security Area av samme regissør, helt fantastisk film! Gripende historie om grensevakter fra Nord og Sør-Korea som blir gode venner, mer enn det vil jeg ikke fortelle. Løp og kjøp!En enda bedre anbefaling er Park's nyeste, Thirst (orginal tittel: Bakjwi). Den likner mer på Vengeance-trilogien enn JSA og er kanskje den aller beste filmen hans hittils synes jeg. Hittils kanskje den aller beste jeg har sett fra 2009 også. Se så fort dere har muligheten! Takk for tipset, den skal handles inn på bluray 25 januar når den kommer! Elsker filmene til denne regissøren. Finnes det forresten andre regissører fra asiatiske land som leverer like bra filmer (blir jo selvfølgelig veldig subjektivt) nå i nyere tid? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kom forøvrig over denne listen; Link 30 beste filmene i 2009, hva mener dere? Har selv faktisk bare sett 2 av de, Basterds og Hangover, men tror mye av dette er bra filmer. Sorry for at jeg legger ut hele linken, men vet ikke hvordan jeg bare legger ut et ord med link. :/ Edit; Fikk det til, jippi! Up var knallgod, Invictus var knallgod, The Hangover var knallgod, Basterds hadde sine øyeblikk, Paranormal Activity var knallgod, Star Trek var helt utrolig, Away We Go var ålreit, I Love You Man var ganske morsom, Avatar var tåpelig, Taken var knallgod og ellers var det mye interessant som jeg gleder meg til å se - spesielt In the Loop og Up in the Air. Indie! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg så Ringenes herre: Atter en konge. Theoden ville tilkalle hjelp fra Westfold og Fenmarch... som jeg finner besynderlig likt Vestfold og Finnmark. Snodig. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Er ikke mye av tolkiens inspirasjon, islandsk og norden generelt. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Takk for tipset, den skal handles inn på bluray 25 januar når den kommer! Elsker filmene til denne regissøren. Finnes det forresten andre regissører fra asiatiske land som leverer like bra filmer (blir jo selvfølgelig veldig subjektivt) nå i nyere tid?Den skal jeg ha på Blu-Ray selv veit jeg Aktive asiatiske regissører jeg har sett flere filmer av og som jeg synes utmerker seg (forslag til film å begynne med i parantes): Pen-Ek Ratanaruang (Last Life In The Universe) Ming-liang Tsai (The Wayward Cloud) Ki-duk Kim (Bin-Jip) Kar Wai Wong (Chungking Express) Prachya Pinkaew (Ong-bak) Endret 6. januar 2010 av thesinner Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg så Ringenes herre: Atter en konge. Theoden ville tilkalle hjelp fra Westfold og Fenmarch... som jeg finner besynderlig likt Vestfold og Finnmark. Snodig. Er ikke mye av tolkiens inspirasjon, islandsk og norden generelt. Yup, det gjorde han. Han hentet mye av inspirasjonen sin fra eksisterende fortellinger og dikt så er ikke så rart. Fen f.eks" A type of wetland fed by ground water and runoff, containing peat below the waterline." Og slik beskrives mye av områdene i Rohan, så mange av navnene står til hvordan områdene er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=592998 Nordlendingen fra serien 7 søstre lol Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg trodde også han var nordlending, men han snakket østlandsk i et intervju på TV i dag. Ble overrasket, jeg. Tomme tønner skal selvfølgelig sees på kino om ikke så altfor lenge Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Noen som vet om bensinstasjonen på sørlandet som Olsenbanden fyller bensin på i Olsenbanden tar gull er der det i dag ligger 2 statoil stasjoner ved Fiansvingen. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Så nettopp Den Brysomme Mannen. Det er vel den merkeligste norske filmen jeg har sett, og jeg synes det er vanskelig å bedømme den på noen måte, men jeg var jo underholdt og ble fascinert. Noen som har noen teorier om hva den egentlig går ut på? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den norske væremåten, kanskje: stivhet, ufølsomhet, kulde. Eventuelt en slags metafilm, en film om den norske filmen med stivt skuespill og bisarre situasjoner. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Lenge siden jeg har sett Den Brysomme Mannen, men husker jeg ble fascinert. Var det en lyd eller en lukt han lette etter igjen? gotta love Trond Fausa Aurvaag forresten likte også Tatt Av Kvinnen, mye pga Marian Saastad Ottesen som jeg alltid har synes er innmari sjarmerende.. Endret 6. januar 2010 av thesinner Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Ja, jeg hadde også i tankene hele tiden at det er en parodi på samfunnet. Kanskje overfladiskheten? Ingen snakker om følelser f.eks. EDIT: Og under middagen han hadde med den blonde jenta når han spurte om hva ho ville så tok hun ikke noe valg. Kan det liksom være en måte å si at vi mennesker ikke klarer å ta egne valg eller ta beslutninger selv i livene våre? Eller er det jeg som overtolker noe her? Endret 6. januar 2010 av Levaiathan Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 eXistenZ var akkurat slik jeg drømmer om nettene! Freaky!! Neste film å se er Videodrome. Hva kan folk si om den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå