Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett rimelig lite gammel film, da mener jeg filmer fra tidligere enn 70-tallet. Her en dag satte jeg meg ned for å se Rear Window av Hitchcock. Stor regissør, stor film ifølge mange. Men må si jeg ble skuffet, syns filmen var litt treg og kjedelig rett og slett. Det var ment å være en spenningsfilm (?) også fant jeg aldri noe særlig spenning i den. Joda, litt spenning var det, men må si jeg har sett mye bedre. Da lurer jeg på hvorfor mange andre mener dette er en så god film? Burde jeg ha sett Vertigo eller North by Northwest i stedet?

Lenke til kommentar
Ey.

Har fått som oppgave i engelsk tilvalg å skrive referat og litt diverse småplukk om skuespillere på 2 filmer.

Er det noen som har noe tips til hva jeg bør se og skrive om? Jeg er ikke på oppdatert på nye filmer akkurat nå.

Er takknemlig for svar. :yes:

Se Requiem for a Dream og skriv om Jared Leto! Også kan du se Control og skrive om hovedpersonen der, altså vokalisten i Joy Division. (Husker ikke navnet hans).

Lenke til kommentar
Jeg har sett rimelig lite gammel film, da mener jeg filmer fra tidligere enn 70-tallet. Her en dag satte jeg meg ned for å se Rear Window av Hitchcock. Stor regissør, stor film ifølge mange. Men må si jeg ble skuffet, syns filmen var litt treg og kjedelig rett og slett. Det var ment å være en spenningsfilm (?) også fant jeg aldri noe særlig spenning i den. Joda, litt spenning var det, men må si jeg har sett mye bedre. Da lurer jeg på hvorfor mange andre mener dette er en så god film? Burde jeg ha sett Vertigo eller North by Northwest i stedet?

Har sett Rear Window tre ganger selv og kjedet meg ikke. Er spenningsfilm ja, men det er jo klart at det at den nesten bare foregår i et rom gjør det jo forståelig at det er mulig å ikke bli fullt underholdt. North by Northwest kan være mer for deg, blir jo av mange sett på som action film, selv om jeg heller vil kalle den en thriller. Mye humor i den. Selv synes jeg at Vertigo er veldig spennende, men jeg kan jo ikke vite hvordan du vil reagere på den. Historien er iallefall mye mer komplisert enn Rear Window og karakterene er mye sterkere.

Lenke til kommentar

Jeg er mer fan av thriller enn action, uansett så blir vel mitt neste kjøp North by Northwest på BD. Kommer Vertigo eller noen andre av Hitchcock på BD snart?

Liten ting til; Noen som har sett Secret Agent fra 1936? Eller Rich and Strange? Hitchcock-filmer dette også, men fytti rakkern, utrolig kjedelige filmer!

Lenke til kommentar
Apropo The Hangover: Helt OK komedie, men langt ifra så morsom som folk skal ha det til. Jeg kommer ikke til å se oppfølgeren.

Var heller ikke så begeistret første gang jeg så den, overasket at jeg likte den så godt andre gang, slik var det også med Burn After Reading :)

Jeg er enig at Rear Window er litt oppskrytt og jeg ser ikke det helt store med den. Synes både Vertigo og North by Northwest er mye bedre.

Synes også North By Northwest er hakket over Rear Window. Både North By Northwest og Rear Window er spennende filmer, gleder meg til Vertigo.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
Liten ting til; Noen som har sett Secret Agent fra 1936? Eller Rich and Strange? Hitchcock-filmer dette også, men fytti rakkern, utrolig kjedelige filmer!

Nei, men har sett The Ring fra 1927 av Hitchcock, og deler samme inntrykk som du fikk av de overnevnte filmene.

Lenke til kommentar
Blir det noen The Mask 2 med Jim Carrey.......Son of the Mask høres rimelig crappy ut :/

Bortsett fra Ace Ventura 2 har han aldri laget noen oppfølgere av prinsipp. :)

Carrey has stated that he finds the prospect of reprising a character to be considerably less enticing than taking on a new role. The only time he has reprised a role was with Ace Ventura.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...