Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke folkene på Pandora puste, når det samtidig oppstår flammer som trenger oksygen for å fortsette og brenne? :mad: :mad:

Oxygen atmosphere: I said that Pandora doesn't have an oxygen

atmosphere, but I was wrong about that -- it does, but it has other

gasses that are poisonous to humans. Clearly Cameron, a fellow diving

and deep sea enthusiast, thought of this, because the people only need

simple gas masks to breathe, and not huge oxygen tanks.

http://www.aintitcool.com/node/43440

Men da burde folkene ha dødd på en annen måte.. For det ser faktisk ut som de blir kvelt pga. oksygenmangel (på slutten av filmen), og ikke av andre gasser som ville påvirket kroppen på en annen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke jeg nok kunnskap om, jeg har aldri sett noen bli kvalt av hverken gasser eller mangel på oksygen. Du får spørre han Copernicus, da vøtt. Jeg vil uansett tro at det de viser på filmen ikke er så langt unna hvordan det ville vært i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Og vi må ikke glemme Dorian Gray med sin "224/250 (250/250 innen 2010)", som han kunne ha klart da han først lanserte prosjektet. Det er ikke lett å bli "tvunget" til å se film.

Her er det dessverre mangel på tid som har slått til, jeg regnet med å ha mye dødtid i ferien fordi jeg er i USA, men det viste seg at man hadde planer hver dag. Jeg får slå ihjel to stykker på flyet hjem (jeg må laste ned i natt) og satse på at hvis jeg fullfører innen januar så er det godkjent. Etter det blir det box office.

Litt morsomt at de filmene du har igjen er nesten alle 3t++ :!: (Ben Hur, Ran, Once Upon A Time In America.)

Ikke tilfeldig, jeg liker å se filmer i en "sitting" og det er vanskelig å få til i nesten 4 timer. For mye som skjer rundt meg.

Lenke til kommentar

I dag har jeg kjøpt Public Enemies og Katyn (nor: massakren i katyn). Gleder meg særs til Public Enemies da Michael Mann er en av favoritt ressigørene mine. Vedkommende har alltid laget bunnsolide filmer, kanskje med unntak av Miami Vice, som ikke nådde de helt store høyder. Men jeg mener hvem kan slå Don Johnson i rosa skjorte? Det kan sSelv ikke wannabe bad boy Colin Farrell.

Lenke til kommentar

Jeg synes avslutningen i filmen kunne vært gjort bedre. I boken synes jeg det var mer følelse, mens i filmen ble det mer "hardt og brutalt". Men en god film, ja.

Den skal me faktisk lese i engelsken nå, og deretter sjå filmen. Eg trudde dette ikkje var noko spesielt, men tydeligvis kan eg gleda meg :)

Flere jeg kjenner har sagt at de faktisk er glad de ble tvunget til å lese den. Ganske gripende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...