Batnobbit Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg så akkurat A Clockwork Orange og elsket den. Jeg er også veldig sjokket og taleløs over filmens innhold med tanke på alderen. Den må jo ha lagt ett veldig bråk tilbake da eller? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg så akkurat A Clockwork Orange og elsket den. Jeg er også veldig sjokket og taleløs over filmens innhold med tanke på alderen. Den må jo ha lagt ett veldig bråk tilbake da eller? Noe ja Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Val Kilmer i Tombstone var kul :> Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Forstå alle her hva 2001 egentlig handlet om når dere så den, eller måtte dere lese forklaringene etterpå (som meg)? Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg forsto ikke skiten av når jeg så den og leste meg til forklaringen etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har netto kjøpt Chihiro og Heksene Casablanca Platoon Michael Clayton La den rette komme inn Requem for a Dream 12 Monkeys The Good the Bad and the Weird Hvilken er grei å starte med? Er i humør for alt Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Spirited Away! Gi deg selv en skikkelig godfølelse og kos deg med et fantastisk eventyr! Forresten, er jeg den eneste som ble virkelig skremt/satt ut/'freaket ut' (i mangel norskt utrykk) av 2001: A Space Odyssey? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Forresten, er jeg den eneste som ble virkelig skremt/satt ut/'freaket ut' (i mangel norskt utrykk) av 2001: A Space Odyssey? Jeg ble dritredd under monolitt(?) scena, sikkert mest på grunn av musikken. Akkuratt sett Grizzly Man og må si jeg likte dokumentaren. En mann som virkelig var dedikert til det han elsket, og døde også for samme "sak". Dette ble også min første Herzog film, har lenge siklet på "Aguirre, Der zorn Gottes" etter alle de positive anmeldelsene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Spirited Away! Gi deg selv en skikkelig godfølelse og kos deg med et fantastisk eventyr! Da blir det den! Telte meg forresten opp til +/- 76 filmer som jeg har kjøpt eller bestilt de tre siste dagene.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Satt akkurat på Stalker. Håper den faller i smak. Lenke til kommentar
markusgs Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg så også 2001. A Space Odyssey igår, ble fascinert (i mangel av en bedre beskrivelse) av den. Skjønte nok ikke halvparten dessverre, selv om faren min forklarte noe av det. Noen som har link til en god forklaring? Får håpe jeg skjønner mer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kunstfilmer har ingen fasit på samme måte som klassiske filmer. Det er uansett flere millioner tolkninger av 2001 der ute, det er bare å søke litt rundt omkring. Lenke til kommentar
master air Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg har aldri lest noen av tolkningene av 2001, men jeg følte at det hjalp veldig å ha lest boka. Følte at jeg forstod ganske mye mer da. Endret 2. januar 2010 av master air Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 I natt skal jeg enten se De Ofrivilliga eller Benny's Video, har ikke helt bestemt meg ennå. Jeg har uansett tenkt å lade opp til Das Weisse Band med å se noen Haneke-filmer i nærmeste fremtid. Er det fler enn Benny's Video og Funny Games jeg burde se først? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva er det de gjør når de tar en gammel film, f.eks Bonnie and Clyde, og slipper den ut som Blu-ray? Hvordan får de det til å bli så mye bedre? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva er det de gjør når de tar en gammel film, f.eks Bonnie and Clyde, og slipper den ut som Blu-ray? Hvordan får de det til å bli så mye bedre?Jeg har ikke peiling, men jeg regner med de tar utgangspunkt i de opprinnelige filmrullene og i tillegg gjør en del restaureringsarbeide digitalt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Forstå alle her hva 2001 egentlig handlet om når dere så den, eller måtte dere lese forklaringene etterpå (som meg)? Leser man de første to bøkene så er det mest av selve handlingen greit forklart. Man kan diskutere symbolikken og metaforene så mye man vil, men selve historien og hendelsesforløpet er for det meste rett frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå