Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke noe film på meg i dag, til det er jeg alt for trøtt. Vil ikke ødelegge en evt. god filmopplevelse. Tenker jeg ser Jeder für sich und Gott gegen alle i morgen. Husker jeg leste en del om denne Kaspar, da jeg tilfeldig kom over Wikipedia-artikkelen for lenge siden. Blir min første Herzog-film.

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har planer om og se 2001: A space odyssey,ikveld. Lurer på om det er noen ting jeg burde se ekstra nøye etter eller noe sånt ? Har egentlig ikke fortått åssen film det er enda helt. Er det en kunst film,og om fremtiden og menneskeheten ?
Take some drugs.
Lenke til kommentar
Det har vært overraskende mange gode superhelt filmer det siste tiåret og noen sånn passe. Den største skuffelsen for mitt vedkommende var Superman Returns, det var to og en halv time med en altfor glatt supermann som kun viste seg god til å løfte tunge ting, det var to og en halv time jeg gjerne skulle brukt på annet. Spiderman filemene er heller ingen favoritt hos undertegnede. Det blir for glett, enn om den første filmen i rekken var grei, men ingenting mer. Bare sett den første Hulk filmen, ingen sekser der heller. En av de største overraskelsene var The Punisher fra 2004. Synes Thomas Jane gjorde en meget god rolle som Frank Castle. Enda ikke sett Punisher: War Zone.

Punisher: War Zone var særdeles rotete. Ray Stevenson er en, ikke overraskende, bra Punisher. Men jeg er fortsatt forbløffet over hvordan en dyktig kar som Dominic West (spiller en av tidenes tv-karakterer i The Wire) spilte en fjollete rolle som Jigsaw (slik den ble portrettert her). Har alt glemt det meste av handling og annet, merker at det har vært mye rot i kulissene under laging av denne filmen.

De to siste Batman filmene er en klasse for seg selv. Tror jeg har sett Batman Begins og The Dark Knight 20+ ganger, blir aldri lei av Heath Ledger som The Joker og Christian Bale, glitrende skuespill og nydelige karakterer (derav avataren), de desidert beste superheltfilmene noensinne. Det er således Detective Comics som står bak Batman og ikke Marvel. Heller ikke sett X-men filmene. Burde jeg? Aldri satt meg inn i de.

DC står bak den eneste superhelt-filmen som slår TDK; Superman (1978) med fantastisk skuespill av Christopher Reeve. Han gjentar prosessen i oppfølgeren, selv om den filmen ikke er like bunnsolid. Ikke mange som spiller i samme film med gigantene Gene Hackman og Marlon Brando og ender opp som den som spilte best.

Det er lett å se hvordan den filmen har fungert som inspirasjon til både Raimi og Nolan. Spesielt førstnevnte, som i sine to første filmer fulgte samme oppskrift og historie som i de to første Supermann-filmene. Richard Donner gjorde det meste riktig med den første filmen, synd han fikk fyken for sin visjon før nr. 2 ble ferdig. Slik at den er en heller merkelig opplevelse, med to regissører som har gjort hver sin bit.

Batman Begins er en meget god film den også, selv om den ikke når opp til The Dark Knight og Superman. Den er i samme klasse som Batman (1989), Batman Returns, Iron Man og X-men filmene.

X-men bør sees, selv om du kanskje lar deg skremme av at Bryan Singer (som hoppet av etter toeren for å gjøre Superman Returns) stod for regien. Han har alltid underliggende tema (her rasisme) som gir mer dybde. Det var hans prestasjon med X-Men som gjorde at sjangeren ble blåst liv i igjen. Som gjorde at Raimi og Nolan fikk sjansen til å lage litt mer seriøse filmer.

Så var det de som prøvde å rote dette til med Catwoman og Elektra da...

Thor-filmen er det jeg ser mest frem til.

Lenke til kommentar
:!:

Du glemte nok også Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer.

RPcpD07LzGU

Kunne gitt han navnet "deformed Penis-man"

Merkelig nok virker det som om den versjonen der har mulighet til mer ansiktsuttrykk enn i de nyeste FF filmene :wee:

Thor-filmen blir spennende å følge med på, spesielt fordi jeg ikke har peiling på hvordan de skal klare å knytte opp det overnaturlige der med det teknobaserte i Iron Man.

Som Downey Jr. sa: "Once you start talking about Valhalla and supersized super soldiers and jolly green giants it warrants much further discussion"

“If we don’t get it right it’s really, really going to suck,”

Uansett hva de gjør så kommer filmen til å bli som Bambi på isen for alle realisme-fanatikerne, men jeg har håp om at den kan bli en veldig fin opplevelse for alle som gir seg over til god virkelighetsflukt. Det gjenstår å se :)

Lenke til kommentar

Det har ikke så mye å si hvilket snitt filmen har og hvor mange som har stemt. Det som teller er stemmene til "regular voters", og vi vet ikke hva dette innebærer. Desto flere stemmer en film har, jo større sjanse er det for at "regular voters" har stemt, men ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...