Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg ser på redux som litt ekstra for fansen, ikke nødvendigvis måten å se den første gang (selv om jeg gjorde det).

Btw, hvis du søker etter sitatet mitt så ser du at jeg nevner Donnie, men vi har vel oppdaget for lenge siden hvorfor den er så populær blant unge, engstelige, "jeg er så dyp at det gjør vondt"-emoshitkids.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kjenner igjen filmen som er på forsiden av Film Art: An Introduction? ;)

0073310271.01._SCLZZZZZZZ_V44180629_SS500_.jpg

Denne boka (8. utgave) skal jeg kjøpe meg til sommeren. Har en brukt og sliten versjon av den 6. utgaven fra før, men jeg ønsker meg en litt mer moderne innpakning (og fargebilder spredt kontra samlet). Fantastisk bok!

Lenke til kommentar

Litt trist nå, har pensjonert min gamle sony dvp-7700 DVD spiller :cry:

Inn kom en Denon 1930, som skal få dure og gå frem til det kommer en kombi HD spiller fra de...

@cun:

Kan ikke si at jeg har sett filmen men fruen til høyre i bildet ser veldig ut som Juliette Binoche så da kan vel det kanskje hjelpe litt på vei...

Lenke til kommentar

Der var jeg ferdig med min første langfilm. Det er en dokumentar som jeg og en kamerat lagde om en klassetur til et barnehjem i Kaliningrad. Dere får ikke sett den da, siden de involverte sannsynligvis ikke vil ende opp på nettet med navn, det er copyrightet musikk involvert, og den hadde nok vært kjedelig for folk som ikke er i klassen min.

Uansett, fin erfaring å ha redigert ferdig 1,5 time med film. Og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Også den første filmen der jeg står som regissør i Opening Credits (hva heter det på norsk? Vignett?).

Lenke til kommentar

Denne filmen er for kjedelig til at dere får se den. Vil ikke skremme dere vekk fra det neste jeg lager. :D

Men den som forarbeidet snart er ferdig med, den skal dere få se. Det er litt morsomt at en del av forarbeidet består av at regissøren leser bøker om redigering, kinematografi og manusskriving. :p

EDIT: Det var en ting jeg bare ikke kunne la være å gjøre; kjøre "Chariots of Fire"-låta i en scene der klassen min løp stafett mot russerne. :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Platoon er mye bedre.

8323111[/snapback]

ja, når det gjelder vietnam filmer er platoon min favorit, med we were soldiers på andre(mest pga. den veldig realistiske skildringen av krig(med untak av hollywood slutten) så kommer FMJ, etterfulgt av hambruger hill.

hvis man tar med serien tour of duty blir den stappa inn bak we were soldiers

Lenke til kommentar

Jeg såg også The Fountain for andre gang i dag. I dag ble den mer fantastisk enn den første gangen. Jeg tror jeg leita etter noe første gangen. Denne gangen bare nøt jeg.

Forresten så er Hugh Laurie min helt !

Lenke til kommentar

Nei, jeg dro over på et totalt annet tema. Sitter å ser på House M.D. nå. Vet det skulle stått i TV-serie delen, men var bare en liten notis.

Men jada, vi liker Hugh Jackman også ! : ) Riktignok hatet vi han i Van Helsing, men det var ikke han som ødela den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...