Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært overraskende mange gode superhelt filmer det siste tiåret og noen sånn passe. Den største skuffelsen for mitt vedkommende var Superman Returns, det var to og en halv time med en altfor glatt supermann som kun viste seg god til å løfte tunge ting, det var to og en halv time jeg gjerne skulle brukt på annet. Spiderman filemene er heller ingen favoritt hos undertegnede. Det blir for glett, enn om den første filmen i rekken var grei, men ingenting mer. Bare sett den første Hulk filmen, ingen sekser der heller. En av de største overraskelsene var The Punisher fra 2004. Synes Thomas Jane gjorde en meget god rolle som Frank Castle. Enda ikke sett Punisher: War Zone.

 

De to siste Batman filmene er en klasse for seg selv. Tror jeg har sett Batman Begins og The Dark Knight 20+ ganger, blir aldri lei av Heath Ledger som The Joker og Christian Bale, glitrende skuespill og nydelige karakterer (derav avataren), de desidert beste superheltfilmene noensinne. Det er således Detective Comics som står bak Batman og ikke Marvel. Heller ikke sett X-men filmene. Burde jeg? Aldri satt meg inn i de.

 

Iron Man var også to timer med et godt stykke film. Robert Downey Jr. gjorde en meget god rolle og det var særs underholdene og bevitne vedkommende igjennom rollen som Tony Stark. Oppfølgeren er allerede godt i gang og det blir spennende å se om de fortsetter den gode tradisjonen.

 

Det har vært et meget godt tiår for superheltene våre. Håper det neste blir like bra. Jeg gleder meg til Christopher Nolan ferdigstiller sin neste Batman film og om det blir Two-Face som skal være the bad guy i denne, siden The Joker er innelåst på Arkham Asylum, som forøvrig også var et av det beste spillene i 2009.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...